Ik ben niet zo'n lezer... hoe zit het met temperaturen?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Kiki, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Eerst een korte uitleg wat mij dwars zit:

Ik ben aan de pil, zondag 23 september de laatste geslikt, in de stopweek op donderdag de 27e ongesteld geworden en toen de maandags 1 oktober weer begonnen met de pil.

27/09/07 Eerste dag van je laatste menstruatie Idd ongesteld
    Van 7 okt tot 14 okt op vakantie met mijn man, bijna dagelijks gesexed.
    08/10/07 Een beetje vruchtbaar een klein beetje roze slijmafscheiding
    09/10/07 Vruchtbaar een klein beetje roze slijmafscheiding
    10/10/07 Erg vruchtbaar een klein beetje roze slijmafscheiding
    11/10/07 Eisprong een klein beetje roze slijmafscheiding
    Na deze dagen was de afscheiding over.
    Dat slijmerige heb ik 1 keer eerder gehad, maar dat was 2 jaar geleden toen we voor Leo gingen, heel voorzichtig ging er een alarmbelletje in mijn hoofd. Gek hoor die afscheiding.

Bij thuiskomst voelde ik me vreemd, heel vaag kreeg ik het vermoeden dat ik misschien wel eens een eisprong gehad kon hebben. Ik heb de calculator van de site geraadpleegd en die spuugde de bovengenoemde data uit.

16/10/07 Innesteldag loop ik me nu gek te maken? ik voel me misselijk.

17 oktober heb ik een test gedaan, tuurlijk is die negatief, maar tegelijkertijd begin ik me hoe langer hoe meer zwanger te voelen. Ik ben immers al 3 x eerder zwanger geweest dus ik ken het gevoel. (denk ik)
    Sja, en dan slaat de verwondering toe, zou ik echt zwanger zijn? Op wat voor manieren kun je dat nog meer checken...
    Mijn borsten zeggen: Yep, zwanger, verder moet ik vaak plassen en gaat een grote boodschap slecht, ik ben moe, erg opvliegend :oops:, vaag zeurderig gevoel in de onderbuik, ik ben zelfs misselijk wat ik nog niet eerder ben geweest met een zwangerschap.

Jullie zullen denken, wat moet dit topic bij temperatuurkaartjes?
    Nou daar komt-ie: mijn temp is eigenlijk altijd 36,7, soms zelfs lager. Hier gaat me een belletje rinkelen: ik heb ergens gelezen dat je temperatuur na een eisprong omhoog gaat en mocht je zwanger zijn, dan blijft-ie hoog. Dus hup meter in mijn oor: 37,4. Zegt natuurlijk niks, maar nu al bijna een week lang stop ik dat ding in mijn oor, meerdere keren per dag en elke keer 37,4 of 37,5. Jaja, ik loop mezelf gek te maken

Nog maar eens testen, weer negatief. Ook 2 dagen later weer negatief. En nu net vanmiddag ook negatief. (wordt nog eens arm na al die testen ;) ) Maar goed, ik ben erg ongeduldig want:
    25/10/07 Vanaf hier kun je testen deze dag moet ik weer ongi worden, in mijn stopweek

Kortom: wat zegt die aanblijvende "hoge" temperatuur? Moet ik er rekening mee gaan houden dat ik toch zwanger ben? Wie wil me op de hoogte brengen hoe nu het tempverloop is mocht je zwanger zijn?

Ik heb de zwangere-tempkaartjes ook bekeken, maar daar kan ik niet zoveel wijs uit worden.

Groetjes van Kiki

PS jullie horen nog of je vast met sokjes breien mag beginnen ;)

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kiki, je moet rectaal meten, 's ochtends vroeg voor je opstaat, zonder eerst te bewegen (zonder eerst dingen te doen, zoals: opstaan, eten, drinken, naar de wc gaan of tandenpoetsen).
    1. Een oorthermometer is echt te onbetrouwbaar voor dit precisie-werk.
    2. Overdag, als je al op bent, geldt het niet. Want beweging beïnvloedt je temperatuur (lopen, eten, tandenpoetsen, etc.
    3. Tempen heeft eigenlijk alleen zin als je je basale lichaamstemperatuur weet. Dus als je de hele maand tempt.
    Nog een testje doen?

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Dank voor je antwoord!

En die test doe ik pas als er donderdag geen bloed is. Uiterlijk zondagavond want dan weet ik ook of ik met een nieuwe strip moet beginnen. Ik ben alleen nu zo onzeker over ht wel of niet zwanger dat ik alle mogelijke "huismiddeltjes" aangrijp om het te testen; zonder echt een test te doen ;)

Nogmaal dank,
    Groetjes van Kiki

4. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ik heb ook altijd een hoge temp tot en met de 1e dag van mijn ongesteldheid. Dus als de 25e jouw nod is, kan het zijn dat ie dan gaat zakken. En je hebt erg vroeg getest, dus dat kan ook nog alle kanten op. Ik zou even geduld hebben, ik weet het is niet makkelijk, en op de dag zelf even testen als je niet ongi wordt. Veel succes!

liefs wies

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Nou, zorgen om niks, ben gisteravond ongesteld geworden.

Ik heb wel weer dat ding in mijn oor gehad (jaja, heb inmiddels begrepen dat het op die manier volledig onbetrouwbaar is ;) ) 36,7.
    Dus onbetrouwbaar of niet, wel een tempdip.

Heb ik mezelf dus gewoon 1,5 week gek lopen maken, het is ook erg onwaarschijnlijk om door de pil heen zwanger te worden. Stel dat het wel zo geweest zou zijn, dan zou ik natuurlijk wel happy zijn metde verassing. Al neem je de pil natuurijk niet om stiekem toch zwanger te worden.

Nog even geduld Kiki, manlief kijkt al uit naar een gezellig kerstfeest ;) :D

Groetjes van Kiki

Deel Deze Pagina