kan een ovulatietest variëren met ochtend en avond urine?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door waussie, 5 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Hoi meiden,

De titel van het onderwerp zegt het al een beetje.. ik heb in de ochtend een toch duidelijkere streep dan dat ik in de avond om 18.00 uur test. Dit is al 2 dagen achter​ elkaar zo.. kan dat zo kloppen? Ik ben erg onregelmatig ongesteld dus heb ook niet echt een idee van wanneer me ei kan springen.. ik zit nu inmiddels op 3 weken van me cycles dus dacht kan nu wel testen.. kan geen foto uploaden want zit op de telefoon.

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Je mag ovulatietesten (behalve de digitale van CB) niet met ochtendurine (in ieder geval niet de eerste urine) doen omdat de hoeveelheid LH dan onbetrouwbaar is. Dus ja het kan zeker verschillen.

In de gebruiksaanwijzing staat dat ook. Ze raden geloof ik aan om te testen tussen 10:00 en 16:00 u ofzo.

3. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Ik gebruik de 2de urine.. of is dat ook nog te vroeg? Dit is de eerste keer dat ik die testen gebruik dus zou het allemaal niet weten.. ik weet wel dat hij echt bijna niet oploopt.. is dat normaal zo langzaam? Of gaat het in het algemeen wat sneller?

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Het ligt een beetj eraan hoe veel je gedronken hebt. Je schrijft dat je de tweede urine gebruikt, dat is goed. Ik kreeg trouwens nooit "positieve" ovulatietesten met mijn urine, egaal welk moment van de dag dat ik de test uitvoerde. 😂

Om antwoord op ke vraag te geven. Ja er kan verschil in zitten omdat het lh in je lichaam geen constante waarde heeft. En de hoeveelheid die in je urine zit is mede afhankelijk van hoeveel je gedronken hebt. Als jij op een dag 's morgens met de tweede urine test en je drink door de dag 2 liter water dan is je avond urine dusdanig verdund dat je test van de avond veel lichter uit zal vallen. Dus zeker twee uur voor de ovulatietest niet drinken.

5. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Dank je wel voor de opheldering! Ik had geen idee dat bij ovulatie testen dat ze ook reageren op het feit dat je veel drinkt of niet! Dan ga ik voortaan niet meer zoveel drinken vlak voor de test!

6. Irene1986

Irene1986 Actief lid

28 nov 2016
    473
    1
    18
    Ik gebruikte vlak voor mijn eisprong de 2e urine en dan rond 6 uur nog een keer om mijn piek niet te missen.
    2 uur van tevoren niet plassen of drinken, dan is je urine het meest geconcentreerd :)

7. waussie

waussie Actief lid

4 apr 2014
    212
    2
    18
    Dank je wel voor de tip! Ik heb verder nog een vraag.. als je eisprong al is geweest kan je dan nog steeds streepjes op de test krijgen? Ze lopen namelijk nog niet super goed op..

Deel Deze Pagina