Ovulatietesten wel of niet positief?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Fluss1984, 6 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Wat denken jullie? Ik ben sinds 1/7 ovulatietesten aan het doen, dat was CD9. Mijn cyclus duurt 28 dagen, voor mijn zwangerschap had ik ook een cyclus van 28 dagen, met een late eisprong op CD 17-18. Ik ben in juni 2016 bevallen, heb 3 maanden cerazette (minipil) gebruikt tot oktober en ben sinds januari weer ongesteld met regelmaat van 28 dagenm. We zijn nu ronde 2 aan het proberen, vorige maand ook ovulatietesten gedaan en toen positieve ovulatietest op CD 18.

Ik was deze maand beginnen testen met de 2be-sure extra gevoelige ovulatietesten. Ik heb deze nooit eerder gebruikt (gebruikte sensitest icm clearblue digitale). Op CD10 had ik vreemde uitslagen met de 2be-sure, namelijk donkere streepjes maar niet over de gehele lengte. Ik had toen alleen een clearblue paars in huis om mee te checken, die gaf negatieve uitslag en was heel licht.
    Omdat ik de 2be-sure niet vertrouw heb ik sensitest normale ovulatietesten besteld (dus niet de extra gevoelige), sindsdien test ik met beide testen.
    Nu heb ik dus vandaag positieve testen met 2be-sure, maar de sensitest is wel donkerder maar vind ik niet positief. Ik heb nog een clearblue gedaan, die is nu ook positief (vaste smiley). Moet ik er nu vanuit gaan dat ik toch mijn eisprong al ga hebben (dat is dus enkele dagen eerder dan ik van mezelf gewend ben), of moet ik toch nog doortesten omdat de sensitest niet positief is?
    Voor de zekerheid hebben we het alvast gezellig gemaakt :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

#2 manaolana, 6 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2017
  3. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ja seg, maak ik de foto op zn kop omdat hij bij t uploaden altijd omdraait, staat ie weer ondersteboven. Nieuwe poging

Bijgevoegde bestanden:

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ja idd, maar voor t zelfde geld als dit idd mijn positieve testen zijn zou ik m dus missen als ik alleen met de sensitest had getest. Ik test voor de zekerheid nog even door, maar de streepjes van de 2be-sure zijn voor opdrogen echt donkerder dan de controlestreep

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Als je gewoon om de dag seks hebt kun je hem niet missen.

En je zit pas in ronde 2... geef het even tijd, houd het bij dezelfde testen en dan weet je snel genoeg hoe een positieve test er bij jou uit ziet.

Of beter nog, hopelijk gewoon een positieve zwangerschapstest over een week of twee ;).

6. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Om de dag seks hebben zou mijn leven wel makkelijker maken ja, dan zou ik ook geen ovulatietesten doen. Maar met een baby in huis die nog steeds niet doorslaapt, een vriend met een darmaandoening die daardoor wat energie tekort komt en bijgevolg geen mega hoog libido heeft en door avond/nachtdiensten is dat gewoon niet haalbaar. Ik gebruik dus ovulatietesten om per vruchtbare week een 3-tal keer zo gericht mogelijk te kunnen klussen.

7. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik zou uit gaan van die van 2besure! In combinatie met CB zou het bijna niet kunnen missen.

Dit probleem had ik met de normale tests van sensitest dus ook, bij mij werden ze nooit heel donker. Dus wist nooit zeker of mijn ei er aan zat te komen. Daarom controleer ik nu door te temperaturen om te zien of ik mijn ei gehad heb..
    De link die @manaolana stuurt is van een topic dat ik vandaag geopend heb, omdat ik sinds een paar dagen ook de extra gevoelige dipsticks van 2-besure gebruik en op zoek was naar ervaring. Hoe bevallen ze?

8. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ja ik had er dus vorige week een rare ervaring mee: 2 testen uitgevoerd met dezelfde urine die raar deden. Lijntjes die meteen bij het doorlopen donker verschenen, maar die niet over de hele breedte van de strip staan. Het was op CD 10 dus kan echt geen positieve test zijn geweest, de clearblue die ik voor de zekerheid heb gedaan was heel licht. Die gekke streepjes heb ik enkele weken geleden ook op de zwangerschapstesten gehad, terwijl ik niet zwanger was. Daarom wilde ik eigenlijk weer over op die van sensitest. Ik blijf gewoon deze ronde nog doortesten, hoop dat dit mijn piek is geweest. Temperaturen ben ik deze ronde niet aan het doen dus kan het helaas niet anders checken...

Dit is foto vam die 2 gekke testjes, foto na 5 min genomen.

Bijgevoegde bestanden:

9. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Hij stijgt toch nog verder door

Bijgevoegde bestanden:

10. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    O inderdaad ik zie het. Wat gek!
    Maar bij de laatste test kun je er echt niet meet omheen lijkt mij! In mijn ogen knalpositief!

11. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je onderste 3 van 6 juli zijn allemaal positief, de laatste overduidelijk. Gezellig maken dus

12. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    De 2be-sure knalt nog lekker verder door, de sensitest lijkt nu ook eindelijk positief te worden...
    Denk dat ik de gevoelige dan toch fijner vind, die zetten sneller aan tot 3x per dag testen.

Bijgevoegde bestanden:

JosjeM vindt dit leuk.
  13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Mooie knallers!
    Hopelijk is het raak deze maand!

14. mxm

mxm Niet meer actief

Hallo allemaal!

Ik ben vorige week helemaal gestopt met de pil, bijna aan het einde van mijn eerste strip uit het doosje.
    Mijn vriend/aanstaande en ik willen namelijk voor ons eerste kindje gaan!

Normaal gesproken is deze week mijn stopweek. Ik heb gister alleen een klein beetje bruin oud bloed verloren.

Net nadat mijn werkdag voorbij was, heb ik alvast foliumzuur en ovulatietesten in huis gehaald van de Etos. Ik dacht; ik doe even 1 test voor de grap. Nu zal het wel helemaal niks betekenen, (of misschien wel: dat er een eisprong aan zit te komen terwijl ik nog aan de pil was 2 weken geleden?) maar er is een licht tweede streepje te zien op de test. Ik weet niet goed wat ik hierbij moet denken eigenlijk.

Hebben jullie advies? Ik heb wel echt hoofdpijn sinds gister.. maar dat zal kunnen zijn omdat ik met de pil gestopt ben? Ik heb namelijk vrijwel nooit hoofdpijn. Ik probeer een foto erbij toe te voegen!

Bedankt alvast!

Bijgevoegde bestanden:

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Dit is een negatieve ovu test.
    Voor een positief resultaat moeten beide strepen even donker zijn ;)

Je hebt de hele cyclus lh in je lichaam dus een lichte streep krijg je altijd wel ;) en is dus negatief :)

16. mxm

mxm Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie, fijn!

17. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Als ik jou was zou ik wachten op een echte menstruatie of iig onttrekkingsbloeding en daarna beginnen testen met ovulatietesten. Je kan ook doortesten maar het kan even duren vooraleer je natuurlijke cyclus weer op gang komt, en al die tijd zit je elke dag in een potje te plassen ;)
    Hopelijk komt het snel op gang!

Deel Deze Pagina