Hallo iedereen, Ik heb een vraag wat betreft de afscheiding tijdens of rond ovulatie. Ik ben nu 7 maanden geleden gestopt met de pil en heb nooit echt verandering kunnen opmerken aan mijn afscheiding tijdens ovulatie. Het bleef bij mij altijd wit/dik creme-achtig. Gisterochtend toen ik naar het toilet ging zag ik ineens een slijm propje in mijn ondergoed, deze was doorzichtig en kon hem niet echt uit elkaar halen. Het leek echt op een lijm propje zeg maar. Bij mijn volgende toilet bezoek zag ik een dikke sliert afscheiding. Het was taai en lijkt op eiwit. Dit leek mij dus echt een teken van ovulatie. Mijn laatste mentruatie was 5 april, ik verwacht dus mijn vruchtbare dagen. Maar gister tijdens mijn toilet bezoek was dus het enige moment dat er wat in mijn ondergoed lag dat dus zo eiwit achtig was. Ik heb het sinds dien in de gaten gehouden maar daarna tot nu toe zie ik alleen nog maar witte/crème achtige afscheiding zoals ik het normal altijd heb, wel iets meer overigens. Mijn vraag is dus wilt het zeggen dat je afscheiding rond ovulatie constand doorzichtig/eiwit achtig moet zijn. Of is het zo dat je af en toe gewoon een paar sliertjes ertussen krijgt? Miscchien is dit wel een hele gekke vraag hoor sorry Ik ben gewoon benieuwd omdat ik dit dus voor het eerst meemaak. Ik kijk uit naar jullie reacties, Groetjes Tess !
Heb dan een dag of drie die afscheiding maar wel maar een of twee keer per dag een sliert zeg maar.. voor de rest is het in die periode heel dun bij mij en als de eisprong geweest is is het weer wit en ondoorzichtig!
Oke! Ik zag dus echt maar 1 dikke sliert en een soort propje. Daarna 2 dagen een beetje doorzichtige afscheiding en nu is het weer gewoon creme achtig wit. Ik kon nu eindelijk een verschil opmaken tijdens ovulatie. Bedankt voor je reactie!
Ik had het inderdaad ook maar 1 dag! Dacht dus ook dat ik nog steeds geen eisprong had gehad, maar was dus weinig slijm... Vlak voor mijn NOD was het trouwens wel ineens echt mega veel!
Bedankt voor je reactie! Ja ik had dus ook echt 1 dag dik slijm. Op een maandag, die dinsdag had ik ineens rechts richting mijn lies kramp en woensdag voelde mn hele onderbuik beurs. Ik kon aam de hand van de piijn opmerken dat iik dus wel een eisprong had maar niet aan de hand van mijn afscheiding zeg maar
Ik heb iedere keer voor mijn eisprong zo’n slierterige, doorzichtige, ‘propjes’ slijm. (Klinkt vies ) Daar zie ik dus ook echt aan dat de eisprong eraan komt. Vanaf dan ga ik ovulatietesten doen van Clear blue (ik heb een onregelmatige lange cyclus) en het klopt altijd.