55 dagen nog geen ovulatie

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Chalona, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chalona

Chalona Actief lid

17 sep 2018
    317
    233
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik ben nog redelijk nieuw hier, heb al veel gegoogled en zo hier terecht gekomen. Wat ik echter tegen kom is allemaal wat ouder dus vandaar dacht ik, ik open een nieuwe (of ik heb niet goed gekeken haha). Goed ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil na 14 jaar. Eerste cyclus 32 dagen, positieve ovulatie test gehad en netjes 14 dagen na ovulatie gewoon ongesteld. Ik dacht nou dat ziet er goed uit! Inmiddels zit ik op dag 56, geen spoor van een ovulatie (netjes iedere dag getest vanaf 2 weken na ongesteldheid), allerlei rare klachten maar negatieve zw test. Inmiddels heb ik een app gedownload om mn klachten bij te houden en blijf braaf doortesten voor een evt ovulatie.
    Wat zijn jullie ervaringen na stoppen met de pil? Ik weet dat het lang kan duren voor het uit je lichaam is enzo maar vind die eerste cyclus van 32 dagen en nu ineens zolang dan toch vreemd. Bij de huisarts geweest en die zegt dit vaker te zien, als ik 18 oktober nog geen ovulatie heb gehad mag ik voor een inwendige echo maar dacht ga hier toch eens na wat jullie ervaringen zijn misschien word ik daar wat minder ongerust van. (Lang verhaal geworden zo haha oops..)
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Tjah dat is het leed dat ontpillen heet... balen maar niet veel anders aan te doen dan afwachten. Hopelijk heb je snel een positieve ovulatietest of wordt ongesteld en dan kun je verder. Hopelijk is daarna alles een beetje op de rit maar het kan helaas zomaar een jaar duren.

3. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ik heb (zie onderschrift) iets gehad om de boel te resetten, ik bloedde juist non-stop. Geen idee of dit ook nuttig zou zijn in jouw situatie, maar misschien kan je een gesprek aangaan met je huisarts? Weet niet of mijn ‘reset’ ook in jouw geval kan..

4. Chalona

Chalona Actief lid

17 sep 2018
    317
    233
    43
    Vrouw
    Heb inderdaad ook gelezen over medicatie om je menstruatie op te wekken, clomid heb ik aantal keer gezien. Dit gaf ik ook aan bij de huisarts echter zei ze dat ik dit niet kon zien als resetten, alleen dat je dan ongesteld werd en dus niet perse daarna wel weer een eisprong krijgt op korte termijn. Maar als ik zo naar jou cyclussen kijk lijkt het bij jou wel geholpen te hebben! Gefeliciteerd! Misschien toch wat meer op aandringen als het nog veel langer duurt..

5. Chalona

Chalona Actief lid

17 sep 2018
    317
    233
    43
    Vrouw
    Ik hoop het ook.. al is het maar 1 van de twee maar heb nu al aantal weken non stop klachten dus lijkt alsof er wel wat gebeurd in mn lijf maar het er niet uitkomt.. erg frustrerend maargoed eigenlijk is het nog maar heel kort als ik zo verhalen van andere lees

6. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Ja heb ik ook gehad! Zelfs maar na enkele maanden pilgebruik, had ik ineens een flinke uitschieter, geloof de tweede cyclus. Daarna weet normaal. En dat gebeurt ook wel ineens tussendoor, zonder ontpillen. Heb altijd cyclus tussen 28-36 dgn (ongeveer) em ineens eentje van 50.

7. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier ook wel gehad. Eerste cyclus 29 dagen, en daarna veel langer. Meestal stabiliseert het zich wel weer

8. Chalona

Chalona Actief lid

17 sep 2018
    317
    233
    43
    Vrouw
    Ik hoop het, zit op dag 58 vandaag, nog geen ovulatie te zien en nog altijd vreemde klachten. Maar goed moet geduld hebben denk Ik, fijn om te horen dat het bij andere erna wel weer stabiliseert! Had jij bij die lange cyclus ook klachten? Heb nou al aantal weken rugpijn, krampen aantal dagen zelfs flinke steken rechts onderin mn buik, heel erg vermoeid en opgeblazen gevoel.

9. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Ik had dat ook, na 10 jaar pilgebruik. Eerste cyclus 28 dagen, die daarna +- 92 dagen en die daarna +- 120 dagen! En daarna ineens weer normaal (normaal bleek voor mij een cyclus van 35-42 dagen).
    Irritant he?

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Je zou een kuurtje provera kunnen vragen aan de dokter.
    Clomid is voor eigroei dus die kan je nu niet slikken, dan moet je al een jaar 1.5 jaar bezig zijn en nog niet zwanger zijn geworden.

Provera is om de menstr op te wekken.

11. Sasja88

Sasja88 Fanatiek lid

21 aug 2017
    1.812
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ik had dat ook. De eerste 3 maanden netjes 27 dagen cyclus. Daarna ging het mis.. 40 dagen.. 68 dagen :eek: wat duurde dat lang.. maar uiteindelijk na 3/4e jaar kwam er wat structuur in.. het is erg vervelend. Je moet echt geduld hebben helaas :$ en als je binnen een jaar geen 8 eisprongen hebt gehad even naar de dokter want dan heb je te weinig kansen.

12. Chalona

Chalona Actief lid

17 sep 2018
    317
    233
    43
    Vrouw
    Dat is een goeie, bedankt voor de info! Ga 18 oktober eerst voor inwendige echo daarna mocht ik weer langskomen evt dus dan neem ik dat zeker mee!

13. Chalona

Chalona Actief lid

17 sep 2018
    317
    233
    43
    Vrouw
    Oei 120! heb je tijdens die cyclussen ovulatietesten gebruikt? Want je leest ook wel eens dat je met zo'n lange cyclus geen eisprong zou hebben? Terwijl je volgens mij toch een eisprong moet hebben om ongesteld te worden.. Ik maak mezelf ook een beetje gek met vanalles googlen volgens mij haha

14. Zonnetje13

Zonnetje13 Fanatiek lid

17 aug 2015
    1.189
    541
    113
    Nee heb ik niet gebruikt, dus geen idee of ik toen een eisprong had. Ik was toen was toen ook nog niet met zwanger worden bezig hoor. Ik wist dat ontpillen een tijd kon duren dus liet ik het voor de rest maar los ;) Maar als je graag zwanger wil worden is het natuurlijk wel handig om ovulatietesten te gebruiken!

15. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Ja hoor, heel wisselend ook. Dacht steeds dat ik zwanger was. Je lichaam moet even wennen aan het regelen van de eigen hormonen denk ik. Hopelijk ben je gauw ongesteld of zwanger.

Hier gebruik ik nu geen pil meer na mijn tweede bevalling en mijn cyclus lijkt nu stabiel 32 dagen. Toen ik na mijn eerste weer met de pil stopt ook wel weer onregelmatige cyclus eerst.

16. Chalona

Chalona Actief lid

17 sep 2018
    317
    233
    43
    Vrouw
    Ah vandaar ik ben gestopt omdat we graag zwanger willen worden maar had uiterlijk ook rekening gehouden dat het ontpillen wel even kon duren. Mn vent was erg optimistisch en ging ervanuit dat het allemaal meteen zou lukken haha. Had alleen door die eerste cyclus wel hoop gekregen dat het meteen goed zou gaan en nu valt het dus even tegen. In de omgeving worden er ook steeds meer zwanger waar het dan de eerste keer meteen raak zou zijn dus dat helpt niet mee met de onrust. Wel fijn om te lezen dat er meer last van hebben gehad en vooral dat het na een tijdje weer stabiliseert uiteraard!

17. Chalona

Chalona Actief lid

17 sep 2018
    317
    233
    43
    Vrouw
    Die twijfel of ik dan toch zwanger zou zijn heb ik inderdaad ook gehad! Om die twijfel in ieder geval wat weg te nemen blijf ik wel gewoon iedere dag ovulatietest gebruiken anders geef ik mezelf iedere keer hoop en dat is ook niks. Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word als ik zo de verschillende lengtes in cyclussen voorbij zie komen.
    Moet zeggen dat het bezoek aan de huisarts die PCOS benoemde niet echt geholpen heeft (al zei ze heel duidelijk dat ze hier niet aan dacht maar het met de echo evt wel aan het licht zou komen mocht het zo zijn).

Deel Deze Pagina