Action test loopt af bij 5+2

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Aoibhe, 20 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Goedemorgen meiden,

Eerder plaatste ik een topic van niet goed oplopende KV2v5 testen, die uiteindelijk toch gingen knallen. Toen deze op waren, ben ik door gaan testen let Action, die ik nog had liggen. Zie hier de oploop. Vandaag 5+2 en mijn test lijkt wel lichter dan die van 2 dagen geleden. Is dit slecht nieuws :(?

Bijgevoegde bestanden:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Je hebt nu zoveel hcg dat de testen het mogelijk niet aan kunnen en het hook effect onstaat.

Ik snap ook niet helemaal waarom.je nog test want je testen knallen prima ;)

3. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Beetje onzekerheid *schaamschaam*. Dankjewel voor je reactie! Dus jij zegt, ze knallen al genoeg, ook voor termijn, stoppen ermee? Je hebt zoveel ervaring, dit zijn dus goede testen? Kwaaltjes heb ik duidelijk, dus lijkt te werken.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ja echt stoppen! Je testen zien er prachtig uit!

Aoibhe vindt dit leuk.
  5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Deze lopen niet af (als ik van links naar rechts moet kijken)
    Hartstikke zwanger, stoppen met testen

Aoibhe vindt dit leuk.
  6. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Dankjulliewel voor de reacties! Had ik even nodig, ik ga genieten <3

7. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Ik zie ook geen afloop, alleen knallers de afgelopen dagen :thumup:. Wanneer mag je voor een echo? Probeer het los te laten, je bent zwanger. Garanties kan niemand je (helaas) geven.

Hook effect is zeldzaam overigens. Zie onderstaande tekst en link voor wetenschappelijke artikelen hierover.
    While it’s difficult to apply a number to anyone’s hCG levels during pregnancy, the American Pregnancy Association says hCG levels can peak at around 288,000 mIU/ml during weeks 9-12. Still, that’s nowhere near the 500,000 mIU/ml or 1,000,000 mIU/ml experts say is needed to cause the hook effect in a pregnancy test.
    https://www.clearblue.com/am-i-pregnant/what-is-hook-effect-in-pregnancy-test-result#:~:text=The%20hook%20effect%20can%20occur%20when,are%20above%20500%2C000%20mIU%2FmL.&text=The%20hook%20effect%20in%20pregnancy%20tests%20is%20rare.&text=While%20hCG%20levels%20can%20vary,at%20around%20100%2C000%20mIU%2FmL.

Aoibhe en Sado vinden dit leuk.
  8. WWJD

WWJD Niet meer actief

Maar dat geldt alleen voor het verkrijgen van hookeffect waardoor je test helemaal negatief uitslaat weer. Wat @RoGiJuLi bedoelt (correct me if im wrong) is dat de test lichter uitslaat omdat hij het punt van knallen overschreidt. Dus dan lijkt het het of hij afloopt maar is dat het hookeffect. Oftewel als je dezelfde urine verdund met water gebruikt knalt die wel weer.

@TO ik zou stoppen met testen. Je bent zwanger
    Die eerste weken zijn gewoon lastig maar het testen zal die onzekerheid niet weghalen.

Aoibhe vindt dit leuk.
  9. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.681
    6.578
    113
    Vrouw
    Ik zie echt geen verschil, ik zie alleen maar knallers. Daarnaast zijn het natuurlijk goedkope testen en daar zit verschil in qua streepjes.
    Bij mijn derde zwangerschap heb ik mezelf ook gek gemaakt met doortesten en met goedkope testjes die wisselende strepen gaven en dat kindje wordt nu bijna 5.
    Probeer het testen los te laten en ga genieten! Je bent hardstikke zwanger, gefeliciteerd!!!

Aoibhe vindt dit leuk.
  10. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.677
    1.788
    113
    Super mooie testen! Precies wat hierboven ook al genoemd wordt, het zijn alleen nog maar knallers de afgelopen dagen en de kwaliteit van deze testen verschilt gewoon. Al zie ik overigens helemaal geen verschil tussen gisteren en vandaag, gewoon hele mooie testen.

Aoibhe vindt dit leuk.
  11. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Ik snap het. Maar ook dat lijkt me in deze casus niet aan de orde. De testen knallen. Vind het overigens wel interessant dat op PubMed the hook effect in verband wordt gebracht met de hoge hoeveelheden hCG en negatieve testen. Maar gelijktijdig lees ik dat verdunnen inderdaad de manier is om dit effect uit te sluiten.

TS, laat je ons weten hoe je eerste echo is gegaan?

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt helemaal.

En zo zeldzaam is "mijn gemeldde" hookeffect niet.
    Ik zelf had hem ook (zie avatar).

Suzi98 en WWJD vinden dit leuk.
  13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.933
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb ook niet gezegd dat dat nu aan de orde is.
    Ik heb gezegd dat ze beter kan stoppen want ze heeft knallers.

en daarmee bedoeld dat aks zijzelf een lichtere test heeft ze dadelijk het hookeffect ziet.

14. Aoibhe

Aoibhe Bekend lid

2 nov 2017
    970
    789
    93
    Vrouw
    Ik ga zeker stoppen met testen en meer genieten. Op zich zouden de kwaaltjes me al voldoende bevestiging moeten geven :). Super bedankt voor al het meedenken. Het is inderdaad die onzekere fase en heb eerder een miskraam gehad, dus dan zit je niet direct lekker.

Gelukkig mag ik 1 november al voor een echo, zal even laten weten in dit topic wat er uit kwam! Ook interessant gezien de trage oploop intitieel op de KV 2v5 testen. Hoop natuurlijk heel hard dat ik een keer de uitzondering ben van trage oploop maar wel een gezonde zwangerschap <3. Nogmaals ontzettend bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina