Hallo, Wie kan mij helpen? Ik moet vanavond mijn laatste pil nemen, ik denk dat ik zwanger ben, maar wanneer kan ik dan testen? Meestal word ik in het weekend ongesteld... Ik hoop dat iemand mij even kan adviseren? Groetjes, Daniëlle.
Je kan testen vanaf de eerste dag dat je ongesteld had moeten worden.Dus dat zal dan in jouw geval in t weekend vallen.Maar waarom denk je dat je zwanger bent?Als je aan de pil bent is die kans erg klein...Of ben je hem vergeten in te nemen? Groetjes
Haha, ik had ook gewoon de pil, maar omdat ik die meestal vergat, was ik toen aan de prikpil gegaan Maar goed, als je dit weekend niet ongi word, zou ik even wachten met het verder slikken van de pil, zou eerst voor de zekerheid dan een test doen. Als je niet zwanger bent, kun je gewoon weer verder gaan met de pil slikken. Zo is het mij eens uitgelegd
Ook als je wel een bloeding krijgt, zou ik voor de zekerheid na het weekend een testje doen. Doordat je de pil gebruikt is die bloeding niet echt te vergelijken met een normale menstruatie.... Veel vrouwen die zwanger worden terwijl ze de pil slikken krijgen toch gewoon een bloeding, die wordt namelijk veroorzaakt doordat je even geen hormonen slikt, niet doordat je baarmoeder een eitje en slijmvlies aan het afstoten is. Sterkte, hopelijk wordt het een niet al te spannend weekend voor je...
De regel 'vanaf de eerste dag geminste menstruatie' geldt hier niet vermits ze de pil neemt. In een normale situatie is de NOD ongeveer 14 dagen na de eisprong, maar met de pil heb je geen normale eisprong. Je kan een testje doen vanaf minimum 14 dagen na het onveilige contact. Hoezo, 'volgende keer beter', als je de pil neemt is het vast je bedoeling niet om zwanger te worden?
hallo ik ben gestopt met mijn strip van de pil op 12 januari, ik heb dan als normaal mijn regels gekregen erna. nu ben ik zo'n 4 dagen overtijd, is dit normaal als je stopt met de pil?