1e IUI april 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Frida87, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Hallo allemaal,

Hoop dat dit onderwerp uit gaat bloeien tot een 'fanatiek' forumbericht waar we veel aan elkaar kunnen gaan hebben.

Wie o wie gaan er deze maand nog meer beginnen met de 1e IUI

Afgelopen maand zouden we beginnen maar helaas door nabloedingen van de fertiliscopie besloten een maand uit te stellen..
    Allemaal erg onwennig nog maar tegelijkertijd leven we er ook naar toe.

Hoe zijn jullie ervaringen? Hoe gaan jullie ermee om? ...

2. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hoi Frida!

Spannend dat je deze maand gaat beginnen met je eerste iui. Met of zonder hormonen?
    Wij beginnen hopelijk ook snel. 21 maart kijkoperatie gehad en nu 25 april weer afspraak bij de fertiliteitsarts. Denk/hoop dat we daarna met IUI kunnen starten!

3. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Wel met hormonen, puregon/ pregnyl. Idd spannend allemaal.
    Hoe was jullie kijkoperatie? Bij ons was alleen een fertiliscopie voldoende wat gelukkig positief resultaat gaf..
    Wat duurt het allemaal lang he, tijd tussen de afspraken in :(

4. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Ja, duurt hartstikke lang helaas! :(
    Hoe lang zitten jullie nu in de MMM? En waarom krijg je IUI als ik t vragen mag?
    Kijkoperatie was even niet leuk, maar meer omdat ik heel beroerd werd van de narcose en de pijnstillers, misselijk duizelig, overgeven. Daarna nog een paar dagen last van mn buik en schouders gehad. Alles voor t goede doel he :)
    Uitslag is nog niet helemaal duidelijk, het leek goed te zijn. Maar de arts kwam dat vertellen terwijl ik hartstikke misselijk en duizelig was, dus heb er niet veel van meegekregen.

5. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Waarom IUI voor ons.. Mijn AMH waarde is te laag (1,1) voor mijn leeftijd, mijn vriend is 10 jaar ouder en heeft 'traag zaad' zoals we het maar noemen.. Helaas is de kans om zwanger te worden zonder de MMM vrijwel nihil..

We zitten nu ong 1,5 jaar in de MMM, in een korte tijd veel acties ondernomen. Bij 'toeval' kwamen ze achter mijn lage AMH waarde waarop gelijk acties zijn ondernomen..

Geluk bij een ongeluk zeg maar.

wat naar dat je 'r zo slecht van was na de tijd, was er niemand bij je bij het onderzoek?
    Laat t dus maar snel de 25e zijn voor jou.. actie -> reactie..
    Is 't vrijwel zeker dat er gestart gaat worden met IUI of zijn er nog vele andere mogelijkheden voor jullie?

6. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Heftig hoor allemaal. Is het zaad 'alleen' traag of het aantal ook verminderd? Wel fijn dat er gelijk actie wordt ondernomen inderdaad! Hopelijk gaat het met IUI lukken om zwanger te raken! :)

Nee, omdat het echt een operatie is kan er niemand bij zijn. Na afloop duurde het ook nog 3.5 uur voordat mn man me weer mocht zien (Heb ik zelf om moeten vragen, ze hadden hem nieteens gebeld).
    Inderdaad laat het maar snel de 25e zijn! Het is heel waarschijnlijk dat het IUI gaat worden, tenzij er uit de kijkoperatie nog iets 'geks' is gekomen. We zitten net op t randje tussen IUI en IVF, dus ik ben allang blij dat we eerst met IUI mogen starten. Heb nog niet zoveel vertrouwen dat we ook met IUI zwanger gaan worden omdat de semenanalyses echt niet goed zijn.. aantal was heel weinig, beweeglijkheid slecht en qua vorm maar 1% in orde. Maar moed houden!

Ben benieuwd of er nog meer dames mee komen kletsen hier :)

7. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    t is wat allemaal :x Laat je t even weten wat er uit gekomen is, hopen natuurlijk ook op dat het positief uitpakt..

Bij ons hing 't ook vast of de fertiliscopie wel/ niet positief was. Nu 6x IUI pogingen anders was 't (helaas) alleen maar 3x IVF..

Moed houden.................................... ook al valt t niet altijd even mee

Jammer dat er nog niet meer mensen zich hierbij aangesloten hebben ...
    Oproep ;)

8. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Ja dat laat ik weten natuurlijk.
    Inderdaad is moed houden soms makkelijker gezegd dan gedaan helaas.. maar dat zal iedereen in de mmm wel kennen!

9. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    *er ging iets mis :)*

10. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    Hai

ook ik mag deze maand beginnen met iui ben gister helaas weer ongesteld geworden nu maandag naar het ziekenhuis bellen om een echo afspraak te maken dan krijg ik te horen wanneer en hoeveel puregon ik moet prikken

erg spannend allemaal en ben erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren

hoop dat ik met jullie mee mag kletsen en ervaringen uitwisselen

11. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Tuurlijk.. Welkom.. helaas zijn er nog niet zoveel fanatiek op dit forum.

Word dit je 1e IUI Summerbloom?
    Balen dat je weer ong geworden bent maar daar in tegen wel een teken dat je snel aan de gang gaat met hormonen.

Moet je ook de 3e dag beginnen met hormonen spuiten?
    Good luck op het ziekenhuis morgen.

Het is idd allemaal erg spannend.. Weet ook half nog niet wat me allemaal te wachten staat denk ik, al die echo's wat je moet laten maken voor een fm ed..

12. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    dit wordt idd mijn 1e iui

ik ben vanochtend naar het zh geweest voor een echo om te kijken of ik mag beginnen, en ik mag vanavond beginnen met prikken 75 ie puregon
    volgende week een afspraak voor de volgende echo om te kijken hoe de eitjes groeien

ze heeft me alleen gewaarchuwd dat ik er niet te veel van moet verwachten om dat puregon eigenlijk fsh is en omdat ik daar al verhoogde waarden van heb zou het kunnen dat mijn lichaam er niet extra op reageert :(

13. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Spannend zeg! Zie je op tegen het prikken Summerbloom?

Wanneer mag jij precies beginnen Frida?

Mijn afspraak is helaas verzet naar 1 mei :( Wel jammer, dan zit ik net weer middenin een nieuwe cyclus. Gister ongesteld geworden.
    Nog even geduld dan maar :)

14. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Spannend Summerbloom.. Hoe vond je 't .. de 1e keer jezelf prikken?
    Zelf ben ik ingesteld op elke dag 50eh puregon tot de 1e echo.. moet alleen nog wachten tot mn menstruatie begint (verwacht eind april) dus nog even een weekje geduld.

Wat vervelend dat ze gelijk aangeven dat je 'r niet teveel van moet verwachten. Geven ze jullie nu gewoon 6 extra kansen op de hoop dat het met de IUI wel lukt om vervolgens met IVF door te kunnen gaan? (dit is nl bij ons wel het geval)

@ Babyliz, balen zeg dat de afspraak verzet is, had je je 'r helemaal al op ingesteld. Maar nog 2 weekjes..

15. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi allemaal,

Ik kwam via een ander onderwerp op dit onderwerp terecht. Ik wil ook graag wat contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten (helaas).
    Maar bij de meeste onderwerpen kom je er bijna niet tussen.

Ik zal even mijn verhaal doen.
    Ik heb een dochtertje van 20 maanden en we zijn nu weer 9 maanden bezig voor een tweede kindje. Ik heb bij mijn 1ste kindje clomid gehad, en dat is na twee rondens aangeslagen, eerst anderhalf jaar zelf geklust maar dat mocht geen baad hebben. Ik heb zelf een hele onregelmatige cyclus en mijn man heeft matig/slecht zaad.
    Nu heb ik eerst twee rondens clomid gehad met echo's maar helaas. Daarna drie rondens met clomid zonder echo's. Toen zijn we terug gegaan naar de gyn en werd er verteld dat IUI de volgend stap is.
    16 maart heb ik mijn eerste IUI gehad en afgelopen 12 april mijn tweede IUI. Ik zit nu op het wachtbankje, pff zo zenuwslopend. Bij elk pijntje etc ga je denken het wordt weer niks, want ik voel dit en dat.....

De IUI is me heel erg mee gevallen, zag er zo tegenop. Bij ons gaat het als volgt.
    Ik slik van cyclusdag 3 tot 7 ;50mg clomid
    Dan moet ik op dag 10 komen voor een echo net zo lang dat het ong. 18mm groot. Dan zetten ze Pregnyl 5000. Twee dagen later is de IUI. En dan is het twee weken wachten geblazen.

Ik krijg eerst 3 keer IUI, dan wordt bekeken hoe dat gegaan is. En dan worden er evt nog 3 aan geplakt en anders wordt er naar iets anders overgestapt, maar daar heeft de gyn nog geen uitspraken over gedaan.

16. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    @ Romie.. Uiteraard mag je hier 'gzellig' mee komen kletsen, helaas loopt het hier nog niet echt storm.
    Idd op de andere forums kom je er moeilijk tussen, ze zijn daar ook zo fanatiek :)

Maar wat een verhaal meid :(
    Nu op het wachtbankje dus, spannend of niet.. Ga zo voor je duimen dat het tot wat prachtigs uitbloeid.
    Vergeet niet dat je al een heerlijk prinsesje hebt.. de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Zo blij dat de mmm veel voor ons kan betekenen..

Volgende week verwacht ik te kunnen gaan beginnen met spuiten, ook hier erg spannend allemaal. Je leeft er toch een beetje naar toe he, hoe raar het ook klinkt.

Houd je ons op de hoogte??

17. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ja het is weer erg spannend. nog een weekje maar heb zo het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Dus ik baal nu al...... Maar goed we wachten toch maar rustig af. Alleen duurd dat wachten een eeuwigheid.
    En ik hou me er zeker aan dat het gewoon nog een keer moet lukken omdat ik bij mijn meisje iets minder moeite voor heb hoeven doen. Daar kun je je toch aan vast houden.

Voor jou ook spannend met spuiten. Ik heb het zelf niet bij mezelf gedurfd, ik heb bij de eerste mijn collega laten spuiten en nu hebben ze de pregnyl in het ziekenhuis en doen ze het daar meteen. Ik vind het persoonlijk een rotspuit. De vloeistof is gemeen. Ik wil je verder niet bang maken, maar dan ben je er op voorbereid.
    En het is zeker spannend, dat is het bij elke ronde weer. Je leeft er ook naar toe, zo van dan spuiten dan echo dan weer spuiten en dan iui, die twee weken daarna zijn het ergste, er voor gaat het allemaal zo snel.
    Succes en houd me op de hoogte. En als je verder vragen hebt hoor ik het graag..

18. Summerbloom

Summerbloom Bekend lid

27 nov 2011
    575
    16
    18
    @babyliz jammer dat je afspraak verzet is en dat je dan midden in je cyclus zit is misschien wel goed dan kun je de volgende ronde misschien al wel beginnen met de iui

@frida weet je al zeker dat je 50eh moet gaan prikken of beslissen ze dat bij het begin van je cyclus?

@romie welkom! op het wachtbankje, vind ik altijd vreselijk 2 weken niks kunnen doen behalve wachten, wanneer is je nod?

ik ben nu weer over de eerste schrik heen en omdat ik een lage eicel reserve heb en mijn lichaam dus als extra hard werkt om eicellen te rijpen kan het dus zijn dat iui niet goed genoeg werkt en ik over moet gaan op ivf daar wil de gyn niet te lang mee wachten, dus geen 6x iui (denk ik)
    het prikken valt echt heel erg mee vind ik heb alleen nog puregon geprikt en nog geen pregnyl die spuit is idd groter :(

19. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    @ Summerbloom... we gaan v.h beste uit meid; hopen dat de IUI zn vruchten af mag werpen

Hier is het zeker dat ik moet beginnen met 50EH puregon..
    1e dag v.d. menstruatie met de fertiliteitskliniek bellen om een afspraak voor een echo te maken op de 3e dag.. aan de hand daarvan verdere dosering opzetten.. Lekker genant zou dat zijn zeg:D haha.. Ach, ieder zn beroep moet je maar denken ;)

Hoe doen jullie dat trouwens op het werk?
    Het zou natuurlijk zo voor kunnen komen dat een echo op werktijd valt, kregen jullie verlofuren hiervoor? En mbt het spuiten? Hoe reageerden ze daar op bij jullie?

Werk zelf onregelmatig dus altijd iemand zou me (helaas) wel zien..
    Ach ja, that's life moet je dan ook maar denken, maar dat is de ene keer makkelijker als de andere keer ;)

@ Romie.. Hoe voel je je nu?

20. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @Summerbloom: Ja die 2 weken zijn echt verschrikkelijk. Voor jou ook erg spannend dan hoe vaak je IUI gaat krijgen omdat ze snel over willen gaan naar IVF. Bij mij doen ze er eerst drie en dan bekijken ze hoe die drie zijn gegaan en dan evt nog 3 of iets anders. pff hopelijk slaat de IUI snel aan.

@Frida87: Ik voel me prima heb alleen rugpijn, sinds de IUI is geweest. Ik heb dit altijd voordat ik ongesteld ga worden. Dus mijn hoop voor deze maand is eigenlijk al voorbij. Maar goed, tot nu nog geen bloed gezien, en daar hou ik me dan maar aan vast. a.s. donderdag is mijn NOD. pff...

Ik heb het nog niet verteld op mijn werk, ik heb het nog elke keer zo kunnen regelen dat een collega mijn dienst draait. Ik werk in de zorg. Als ik ongesteld wordt dan ga ik het wel vertellen omdat anders collega's ook gaan denken, waarom moet ze elke keer vrij hebben. 2 collega's zijn op de hoogte, omdat zij mij gespoten hebben. Ik wil het dan ook aan mijn manager vertellen omdat het weleens lastig is om je dienst kwijt te komen.

Deel Deze Pagina