Ik zit echt met open mond van verbazing jou verhaal te lezen ts Hoe kan je nou een mannetje van drie alleen buiten laten spelen. Mijn zoontje is ook drie, maar echt niet dat hij alleen de straat op gaat, hij rent met oogkleppen op zo de straat op en dat is ook wel logisch, hij is drie verdorie!! Ik zou hier zeker een melding van maken, vandaag of morgen ligt dat mannetje echt een keer onder een auto of is het ineens verdwenen. Bah! Ik moet er niet aan denken. Wat een waardeloze moeder!!
Ik heb jaren in de jeugdhulpverlening gezeten, gaat niet te ver om hen te bellen. Je kunt ook advies vragen, tis niet gelijk heel drama hoor
Tssss.....en dan wel ineens op hoge poten omdat je hond wat gedaan zou hebben volgens haar, maar zich verder niet bekommeren om de veiligheid van haar kind? Wat een raar mens en wat triest eigenlijk voor het kindje...
Moeilijk hoor, maar 3 jaar is veeeeel te jong. Bespreek het even met je buurvrouw. Samen sta je sterker. Het kan nooit kwaad om inlichtingen in te winnen bij bijv. de politie wat je in zo'n geval het beste kan doen...
Wat een belachelijke moeder zeg! Dit is wachten tot het een keer echt fout gaat met dat manneke! Drie jaar en dan zo lang zonder toezicht midden op straat,maf wijf! Ik zou ook iets proberen te ondernemen hoor,dat kind voedt zichzelf op.Breng hem dan naar een KDV of crèche of zo als je moet werken.
Ik zou het amk inschakelen, vind dat helemaal niet overdreven. Of probeer iemand te regelen (kennis ofzo) die dat kind niet kent en laat diegene hem bij het politiebureau afzetten.
Ik zou ook het AMK bellen. Kun je altijd eerst overleggen wat zij vinden en even terughoren wat ze zouden kunnen doen, voor je besluit er een echt melding van te maken. Vind het ook vrij bizar om een kind van die leeftijd alleen op straat te laten. Thirza speelt hier wel eens in haar eentje in de voortuin en at op de stoep, maar dan wel met de kamerdeur en voordeur open en zodra ik haar niet meer hoor, loop ik altijd even heen om te kijken. Maar no way dat ze echt alleen zou mogen spelen, zonder dat ik toezicht heb! En dat je dan het onverstand hebt om te denken dat een driejarige accurate verhalen vertelt.... Thirza komt hier ook met de meest fantastische verhalen, en als ze gekke dingen zegt, check ik altijd eerst wel even hoor, voor ik haar zomaar geloof. Tijdje terug vertelde ze dat de man van onze gastouder tegen haar had geschreeuwd. Dus ik dacht: Hmm, maar even naar vragen van de week. Zitten we een half uurtje voor haar bedtijd op de bank, wilde ze niet luisteren, dus ik rustig: Thirza, je gaat nu even luisteren, en doe je dat niet, dan ga je even op de trap. Huilend en brullend direct naar de trap. Manlief naar d'r toe, zegt ze tegen hem: Mama schreeuwt tegen mij!!!! So far het schreeuwverhaal dus.... Dus een moeder die haar kind van 3 direct gelooft als het zegt door een hond gebeten te zijn, zeker als er niet eens een bijtplek zichtbaar is, daarvan alleen al ga ik me ernstig afvragen of je wel snapt wat opvoeden is...
Ja dat snap ik ook niet goed van die moeder hoor,dat ze wel op hoge poten verhaal komt halen bij jou omdat jouw hond haar kind zou hebben gebeten.(wat niet waar is natuurlijk) Dan is ze ineens wel als de kippen erbij. Ik zou zeggen dat ze wat beter op dr zoon moet letten. Dat al wel 100 keer overreden had kunnen zijn enz. Sjonge jonge,wat een lapzwans...
Toen wij hier pas kwamen wonen zo'n 7 a 8 jaar terug was er hier ook een jochie van 3 die alleen buiten mocht spelen (niet zo extreem als TS haar verhaal hoor! Dit kindje kon het redelijk aan al zou het mijn keuze ook echt niet zijn!). Aangezien ik gek genoeg kinderen leuk vind en het ventje praatjes maakte met iedereen heb ik leuk terug gedaan tegen hem (tja gek heh? ) Dit was schijnbaar voor hem het teken dat wij graag lastig gevallen werden door hem want als hij ons maar op straat zag dan kwam hij aanrennen. Ging in de weg staan en bleef hier ondanks onze vragen om aan de kant te gaan omdat we nog half aan het verhuizen waren en met dozen naar binnen wilde, ook staan en uiteindelijk presteerde hij het keer op keer om in onze deur opening te gaan staan zodat wij onze deur niet eens meer dicht konden doen! Heb zijn moeder een aantal keer gevraagd of zij hem duidelijk kon maken dat dit niet echt een manier was om met mensen om te gaan (joch zat verlegen om aandacht volgens mij maarja, ik had niet altijd tijd om hem te vermaken. Daar had hij zijn moeder voor!) Uiteindelijk heeft mijn man hem een zetje gegeven de honderdste keer dat hij WEER in onze deur opening bleef staan en niet weg wilde en toen is hij huilend naar huis gerend. Nog geen 5 minuten later stond een wit hete mama aan de deur dat wij haar kind geslagen hadden! Kreeg er uiteraard geen spelt tussen om te vertellen hoe het werkelijk gegaan was en sinds dien kijkt mevrouw ons met de nek aan. Die had dus ook niet door dat sommige 3 jarigen nog niet altijd 100% op hun woord te geloven zijn en soms verkeerde bewoordingen gebruiken voor het geen er gebeurt is. Mijn man heeft dus in onze kersverse buurt een tijdje te boek gestaan als kindermishandelaar dankzij die moeder. :x
ik vraag me serieus af wat voor(soort) "klanten" die moeder dan wel niet over de vloer krijgt als ze haar kind de straat op schopt terwijl hij ook even in zijn kamertje kan blijven spelen toch? echt te belachelijk! Ik denk zelfs dat als het kindje een keer aangereden wordt hij die week erna weer op straat schoffelt.
Dan doe je aangifte bij de politie. Moet sowieso voor de verzekering, aangifte doen. Voor de rest... Als je echt bang bent voor dat kind, kun je toch een melding doen bij BJZ. Als zij jou daarop aanspreekt, dan hoef jij het niet te zijn geweest... Ik neem aan dat het meerdere mensen in de straat is opgevallen. Over haar houding... sja, slaat natuurlijk nergens op. Maar ik zit we te denken dat er misschien iets meer speelt. Misschien problemen in haar relatie of schulden? Lijkt me niet dat iemand van zichzelf zó opgefokt is, dat ze zo reageren... Probeer rustig te blijven, ook in confrontaties. Volgens mij doe je dat al redelijk?
Ok, ik ben dus zo'n persoon die altijd probeert twee kanten van het verhaal te begrijpen omdat er inderdaad meestal meer speelt........maar hoe ik dit ook bekijk: het is FOUT!! Een kind van 3 kent gewoon alle regels etc nog niet, daar heeft hij/zij juist zijn ouders voor. Mijn mannetje is nu twee en vind niks leukers dan de over buurvrouw. Dus altijd opletten als we haar zien want hij wordt zo blij van haar dat hij ook zo de weg op rent. Natuurlijk, weet hij veel hoe het voelt om door een auto geraakt te worden....... Dus hier altijd de poort op slot als hij in achtertuin speelt, aangezien hij ze anders zelf open maakt. Dat vergeef je je zelf toch nooit??? En buiten de eventuele slechte dingen wat met dat mannetje kan gebeuren. Stel jij komt daar aanrijden met je auto en raakt hem........hoe voel jij je de rest van je leven dan???? Hoe dan ook, slechte situatie hoor....
Bizar, ik zou dus echt wel aangifte doen als een kind krassen op mijn auto veroorzaakt, en ik zou ook een melding doen bij bjz of amk oid, ik vind het gewoon verwaarlozing om je kind van 3 in zn eentje op straat te laten.
Normaal niet hoor, heb mn mond groot zat, maar Lenn was meegelopen naar de deur.. toen zij begon te schreeuwen heb ik hem naar de kamer gestuurd en gezegd dat ik even met de buurvrouw moest praten.. Schreeuwen waar Lenn bij is word hier zo min mogelijk gedaab.. En het was ergens wel lachwekkend dus moest meer moeite doen om niet te lachen dan om boos te worden.. Advies vragen bij het amk kan natuurlijk altijd.. Geen idee of ze problemen heeft in de relatie.. weet ik verder niks van dus durf daar niks over te zeggen. spreek haar ook vrij weinig eigenlijk.. Zo even langs de buurvrouw en overleggen.. en anders proberen om haar toch te spreken te krijgen om te vragen welke regels hij meegekregen heeft met buiten spelen..
Of er aangifte is gedaan vanwege de schade weet ik niet, bij mijn auto gaat het vooralsnog goed.. maar ik zou wel flink boos zijn als het wel gebeurd. we hebben de auto net 2 maanden..
Vind het nog steeds een vreselijk verhaal. Ik heb ook ooit zo'n buurvrouw gehad met tig kinderen. En de oudsten moesten altijd op de jongsten passen. Hoe vaak dat kind van 3 al niet uit de sloot geplukt is net op tijd. Die heeft echt een engeltje op zijn schouder. Laatst was ze een weekend weg en moest de oudste van 13 op de jongste kinderen passen van 0, 3 en 5. Er is al heel vaak melding gemaakt bij het AMK. Door school, door de voetbalclub, door buurtbewoners. En ze staat ook al sinds jaar en dag geregistreerd. Maar het enige wat ze doen is af en toe een huisbezoekje brengen. En dat kondigen ze aan en dan zorgt ze wel dat de kinderen er verzorgd uitzien. Ik ben ondertussen ver weg verhuisd maar ik ken mensen die bij haar in de straat wonen en het is nog steeds hetzelfde. Verschrikkelijk.
Hier spelen kinderen vanaf 2,5 jaar ook buiten met andere kids. Maaarrrrr dit is een hofje met in het midden een groot grasveld met veel speeltoestellen. Je loopt mijn voordeur uit en staat al op het speelpleintje. Dus ouders zien hun kids meteen vanuit hun woning. Mijn dochtertje speelt hier ook altijd op het pleintje met haar vriendinnen. Die zijn rond de 3 jaar, 4 jaar oud. Maar ik houd wel altijd toezicht en de andere ouders ook. Maar mijn buurjongetje van 3 jaar oud speelt ook alleen buiten en blijft dan niet altijd braaf op het speelpleintje. Die steekt ook gewoon blindelings over, gelukkig is het hier alleen bestemmingsverkeer en omdat het een hofje is kun je hier niet zo snel rijden. Maar slechte ouders?? Absoluut niet. Zijn zeer nette mensen. Ik denk ook dat het belangrijk is te weten in wat voor straat je woont. Maar als ik je bericht lees vind ik het absurd dat zij gewoon aan het werk is binnen terwijl zoontje buiten speelt.