We hebben voordeur - 4 stoeptegels - straat.. eenrichtingsverkeer waarvan iedereen weet dat niet iedereen zich daar aan houdt. Vlak op de hoek waar ze veel te hard de bocht door komen, ook dat weet iedereen, zij dus ook.. Mijn zoontje speelt ook weleens op straat, maar ik ben daar altijd bij en hij mag niet verder dan een bepaalde putdeksel, en aan de andere kant tot het eind van het blok. MOcht hij toch verder gaan ben ik daar gegarandeerd eerder dan dat hij op de kruising is aan het eind van de straat.. Ik zie hem en hij ziet mij. Hij kan wat dat betreft geen kant op. Vanmorgen de buurvrouw gesproken en ook zij heeft hem al 2x bijna onder de auto gehad, ik vanmorgen ook.. Ik had hem wel gezien (netjes op de stoep) maar hij schoot ineens de weg op.. Nu weet ik dat van 'm, dus ik rij stapvoets tot ik hem voorbij ben. Maar een ander weet dat niet en rijd gewoon weg en dan is het te laat.. Ik had weinig tijd, had een afspraak, maar ik loop morgen even bij haar naar binnen, want dit kan gewoon niet meer.. Het is niet de vraag OF het mis gaat, maar WANNEER het mis gaat..
Pfff wat een onverantwoordelijke moeder! Zou inderdaad bij haar langs gaan en het erover hebben, doet ze er niks mee heb jij er in ieder geval wel wat over gezegd!
Ik zou ook een melding maken bij het AMK. Dit kan anoniem, dus die moeder hoeft niet te weten dat het van jou af komt. Misschien kunnen meerdere buren dit doen, dan is de melding nog gegronder om onderzoek te gaan doen!
Goed dat je met de moeder in kwestie gaat praten. Denk dat ze op een niet aanvallende manier wel even moet horen hoe gevaarlijk dit is en dat het inderdaad een kwestie is van 'wanneer' haar zoontje aangereden wordt. Succes hoop dat er met haar te praten valt en nog meer dat ze er iets mee gaat doen. Tip probeer het echt zo niet aanvallend mogelijk te brengen en vanuit de ik positie(niet voor andere spreken). Bijv. dat je al meerdere keren hebt meegemaakt en gezien, dat hij bijna onder een auto terrecht komt. Gewoon om dat hij nog zo jong is en er mensen zijn die hard rijden. Dat het misschien een idee is om hem niet zo alleen voor te laten spelen, voor zijn eigen veiligheid. bovenstaande omdat ik hoop dat je op een goede manier een gesprek met haar gaat voeren, zodat de slagings kans dat ze er iets mee doet zo groot mogelijk is. Zou het heel erg vinden als ik een bericht van jouw kant moet lezen, dat onze angst voor een aanrijding werkelijkheid is geworden! Heel veel succes morgen ene vindt het echt super dat je met haar gaat praten!