Wie gaan er mee naar een echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sabrine1984, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Het onderwerp zegt het al een beetje. Wie gaan er bij jullie mee als je een echo hebt?
    Ik zou het bijvoorbeeld heel leuk vinden als mijn moeder een keer mee zou gaan (en mijn mams zou dit natuurlijk ook heel leuk vinden), maar mijn vriend vind dit belachelijk. Hij vindt dat dit iets is van ons samen.

Nou moet ik wel zeggen dat ik heel close ben met mijn moeder en (bijna) alles met haar deel. Mijn vriend is wat minder een familiemens dan ik ;)

Dus ben ik nou zo raar dat ik dit wel graag wil?? Ben benieuwd naar jullie mening! :)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij de medische echo's zou ik alleen mijn man meenemen. Daar kunnen dingen naar boven komen die je misschien eerst zelf wil verwerken voordat je het verteld?

Maar je zou voor kunnen stellen om bijv met 20-30 weken een pretecho te doen met de aanstaande oma's?

Al zou ik het ook alleen samen willen delen. Het is ons dingetje. Net als het geslacht ook. Maar ben ook iets minder close met mijn moeder. Mijn zusje zou ik dan eerder meenemen.

Bij ons echobureau was het ook niet de bedoeling dat de hele familie meekwam. Liefst 1 persoon maar, ivm rustig kunnen kijken. Daar lag echt de nadruk op het medische, en het gezellig even gluren was mooi meegenomen..

3. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mijn man kon zelf bijna niet weg van zn werk, kreeg er geen vrij voor, dus als hij niet kon ging mn moeder met me mee.
    Alleen de medische (inwendige) echo ben ik wel alleen geweest want toen kon er echt niemand.

Je moet doen wat je prettig vind maar als je vriend mee kan waarom dan niet met zn 2en toch?

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    HIer gaan we ook gewoon met z'n 2tjes naar de echo...Vind dat toch het fijnste..
    Als je je moeder wel mee wilt nemen zou ik dat bij een pretecho doen idd..

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier gaat mijn man steeds mee, heb zelf geen vervoer.
    Heb ook geen contact met mijn moeder dus die kan ook niet mee.

6. Sabrine1984

Bedankt voor de feedback! Dat ze een keer mee gaat naar een pretecho is wel een goed idee!
    Hier bij het echobureau vinden ze het prima als er nog iemand mee komt, maar geen 20 man natuurlijk :p

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben alleen gegaan. Had geen partner en vond het eigenlijk niet erg om alleen te gaan.
    In jouw situatie snap ik je vriend wel, als ik een partner zou hebben zou ik het ook alleen met hem willen doen.
    Ik vind het een goed idee om je moeder later eens met een pretecho mee te nemen :)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk dat het voor de man ook anders is. Wij voelen elke dag de kwaaltjes en straks de kleine schoppen. Maar zij hebben eigenlijk geen echt bewijs (behalve een test en een vrouw met hormoonaanvallen). En geen dagelijkse herinnering. Ik kan me voorstellen dat zo'n echo voor hun iets anders voelt..
    Dat merkte ik aan mijn man ook wel. Die was vanaf die 1e echo ook veel meer betrokken ofzo..

9. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Tja bij de eerste echo was mijn vriend er bij, dat was om te kijken hoelang ik zwanger was omdat ik dit niet wist door onregelmatige cyclus. En bij de 12 weken echo was mijn moeder erbij. Morgen heb ik de 20 weken echo en zijn ze er allebei bij! Ik vind het wel fijn om ze er allebei bij te hebben ze zijn beide heel belangrijk in mijn leven en ik wil dit belangrijke moment dan ook graag met ze delen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Bij de medische echo gaan mijn man en ik met zijn tweetjes, maar als we een pretecho laten doen vraag ik mijn moeder wel mee.

11. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Bij mij is tot nu toe meestal me vriend meegeweest. Wanneer hij voor zijn werk weg is gaat mijn moeder mee :)

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier ben ik tot nu toe bij alle echo's alleen geweest met mn zoontje.. mn man kan geen vrij krijgen, omdat hij al zn uren al opgebruikt heeft..

maar met de 20 weken echo gaat hij wel mee!

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Krijgen jullie zoveel echo's dan? Hier alleen bij 12 en 20, misschien daarom ook bijzonderder om het samen te doen?
    En kinderen mochten sowieso niet mee bij die echo's..

14. Sabrine1984

Ik heb er 1 gehad met 7 weken, omdat ik bruinverlies had. Ik krijg maandag de termijnecho. Dan laten we de combinatietest nog doen, dat zal denk ik een week of 2 later zijn. Met 20 weken natuurlijk, en ik krijg er ook nog 1 met 30 weken zei de verloskundige.

En wij willen zelf graag een pretecho laten maken. Maar niet alle echo's worden vergoed natuurlijk. De combinatietest moeten we zelf betalen.

Inmiddels heeft mijn vriend gezegd dat mijn mams met de 30 wkn echo wel mee mag, haha. Zal mijn moeder wel heel blij mee zijn (en ik ook vind het wel heel fijn als zij er een keertje bij is)

15. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik heb met de echo's alleen maar mn man mee genomen. Ik vind dat het iets van ons samen is, en daar hoeven geen andere mensen bij.

Mn schoonmoeder heeft een paar keer gevraagd of ze mee mocht, maar we hebben duidelijk gezegd, dat echo's van ons samen zijn.

16. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Idd, de ziekenhuisechos zijn voor ons 2 en we laten nog een pretecho doen over 2 weken en dan gaan mijn ouders en schoonouders mee..

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Mijn man gaat mee, verder niemand. Vind het zelf ook iets van ons samen, vervolgens deel ik de echofoto's wel met anderen, maar de échte echo is dus gewoon voor ons drietjes ;)

18. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Echo's die ik heb gehad:
    8 weken - man was mee verder wist niemand het nog.
    12 weken - moeder en smoeder mee, vonden ze erg leuk!
    20 weken - man is mee geweest, ivm eventueel slecht nieuws, 1 persoon mocht mee.
    23 weken pretecho - moeder en smoeder

Bovendien krijg ik met 32 weken een echo ivm placenta die bij de bbm ligt.
    Dan met 36 weken een groei/liggingsecho.
    Beide keren gaat mijn man mee, en miss mijn moeder ook wel.

19. Jade86

Jade86 Bekend lid

Bij mij is bij de 8, 12 en 20 weken alleen mijn man mee geweest.
    Bij de geslachtsbepaling bij 16 weken en pretecho met 27 weken zijn mijn man en beide toekomstige oma's mee geweest. Vonden ze heel leuk!

20. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Mijn vriend is met een aantal echo's mee geweest, en als hij niet kon ging mijn moeder mee. Ook ben ik een keer samen met een vriendin gegaan.

Ik zag wel eens dat er een hele parade aan mensen uit de echo kamer bij de VK of bij de pretecho's naar buiten kwamen, dat vond ik een beetje overdreven hoor... Maar goed iedereen denkt daar anders over.

Deel Deze Pagina