Bruin tijdens luteale fase

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bouwjaar1979, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #1 Bouwjaar1979, 8 dec 2011
    Laatst bewerkt: 8 dec 2011
    Beste verloskundige,

Mij vraag sluit eigenlijk aan bij die van Mommy1989 (deze) maar daar kan ik m niet bij zetten.

Ik heb eigenlijk altijd in mij LF wel bruine afscheiding/ bruinverlies. Gisteren zag ik het weer, vandaag lagere temperatuur en wederom bruin. Dus teleurstelling want deze cyclus wordt het weer niks.
    Het is niet de hele dag door, maar meestal 1-malig. Gister en vandaag zag ik het toen ik op mijn werk de 1e keer naar de wc ging ('s ochtends). Als ik dan later nog eens ga is het niet erger geworden.

Ik heb eens op een rijtje zet wanneer het is (groen is gewoon start menstruatie):
    cyclus 8: DPO 5,6
    cyclus 7: DPO 11 (15= dag voor nieuwe cyclus)
    cyclus 6: DPO 3,6,8,9 (15)
    cyclus 5: DPO 7,8 (14)
    cyclus 4: DPO 7,12 (14,15)
    cyclus 3: DPO -niet- (12)
    cyclus 1-2 niet bijgehouden.
    Eind februari 2011 met nuva-ring gestopt

Ik snap dat het oud bloed is maar komt het dat er elke keer wel iets van bloed afgestoten wordt? En is het niets of toch maar melden bij de huisarts?

Ik denk nu van: "als die wand van binnen al afbrokkelt voor er een ei in kan gaan wonen schiet natuurlijk nooit op." Te weinig hormonen van het een of ander? Mijn cyclus is ook niet heel stabiel. Trage eitjes ofzo. (meer info in handtekening)

Oja nog een aanvulling is er bloed geprikt:

Op 07/15/2011 (cyclus 4: CD 44, 4 DPO) ivm huiarts bezoek bij langdurige cyclus. (ook gevoeld; geen bijz.)
    TSH: 1.68 FSH: 6 Oestradiol: 0.4

En op 10/18/2011 (cyclus 7: CD 10) omdat als ik in mij borst/tepel knijp er vocht uit komt en bang was voor een verhoogde prolactinespiegel
    prolactine : 344

Volgens de huisarts waren deze waarden normaal

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Bouwjaar79,

ik denk dat je vraag is of het kwaad kan voor een eventueel bevrucht eitje als je elke cyclus wat bruinverlies hebt?
    Als je een bevrucht eitje hebt, blijft het gele lichaampje in stand om hormonen af te geven die voor de opbouw van je baarmoederslijmvlies zorgen. Dan kun je dus nog wel wat bruinverlies hebben (hebben veel vrouwen), maar dan is er nog genoeg over voor een bevrucht eitje om in in te nestelen. Het is bij jou denk ik hopen op een bevruchting en een embryo dat lang genoeg kan overleven om lekker in te gaan nestelen. Is een lange it als je kinderwens hebt, maar er is nog alle kans dat het echt een keer gaat lukken. En fijn dat je zo'n meedenkende HA hebt; vaak worden er echt pas na een jaar de eerste onderzoekjes ingezet.

Groetjes Brigitte

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hoi Brigitte bedankt voor je antwoord.
    Het is dus niet vreemd om altijd wat bruinverlies te hebben na de eisprong.

Ja fijn dat (de 2) huisartsen meedenken (was ik ook weer gerustgesteld :) )

Deel Deze Pagina