Ik weet niet precies hoe ik het goed moet uitleggen haha. Maar ik zuig vaak op dingen als cola, vla en yoghurt etc.
Ik doe stukjes soepstengel over mijn pasta. En echt heel erg....doe ik alleen als er niemand bij is.....de zak chips aan mijn mond zetten en het er zo inschuiven
Hahaha dit doe ik ook wel eens. En ja, hier doen de kinderen dat ook wel eens. En dan zeg ik dat ze normaal moeten eten
Ik eet chips echt debiel, m’n man ergert zich er kapot aan Bij Doritos bijt ik eerst een voor een de hoeken af. Daarna eet ik het overgebleven ‘middenstuk’. Beertjeschips gaat nog erger. Ik eet eerst de beentjes, dan de armpjes, dat het hoofdje en tot slot wat over is (de romp zegmaar). Bij ‘normale’ chips, bijv paprikachips, eet ik eerst eventuele gekke ‘uitstulpingen’ zodat er daarna een normale, mooie vorm overblijft die ik in 1 keer opeet. Vraag me niet waarom maar ik kan chips dus gewoon echt niet normaal eten
Viandel, eerst de krokante buitenkant en daarna pas de binnenkant. Soms ook wel eens met een frikadel eerst de buitenkant. M&m’s/‘malthesers, eerst het chocolade eraf en daarn pas de binnenkant. Viënetta ijs, het ijs eerst laten smelten en ondertussen door het ijs heen roeren en dan pas opeten.
Hier ook, ik begin bij sommige verhalen nog net niet te kokhalzen Toen ik zwanger was, (gelukkig voor mij was dat in de zomer) at ik altijd buiten en mijn vriend binnen. Ik kon hem wel vermoorden om de manier waarop hij at. En dat heb ik nu nog steeds, al zijn er nog wel momenten dat ik van tafel vlucht. Elke gek zn gebrek zeg ik altijd maar. Heb er zelf ook genoeg
Zo'n grote loempia moet altijd eerst door midden. Dan pluk ik hem leeg en eet eerst de krokante lag op. Met saté saus en het liefst ook een beetje appelmoes. Dan eet ik de groente op en als laatste dat zielige sliertje kip wat erin zit. Bij een big Mac haal ik het middelste stukje brood er altijd uit. Dat hoef ik niet, veel te veel brood. Geen stoofperen zonder rib/sucadelappen. Kroketten zijn het lekkerst als ze geprakt zijn met curry, mayo, appelmoes en saté saus. Op zich ben ik best een rommelkont maar handdoeken móeten strak opgevouwen. Al ziet niemand ze in de kast liggen ik kan ze gewoon niet snel snel opvouwen want dan zijn ze niet netjes en strak.
Oh ja, ik heb echt een hele rare tik. Als wij milky way in huis hebben ( en dat is hierdoor dus bijna nooit) moet ik eerst van mijzelf alle chocola er voorzichtig af eten. (super veel gedoe) En dat lukt dan bijna nooit, dus dan moet die milky way weer in de prullenbak omdat de chocolade echt die vulling verpest. En vroeger als ik 1 keer per jaar met mijn moeder naar de mac ging en ik kreeg een bigmac, dan moest de bovenste hamburger weg gegooid worden, de onderste hamburger moest op het broodje blijven zitten omdat daar de kaas op zat. En het liefste zou ik dat nog steeds doen als we naar de mac zouden gaan, maar dat staat denk ik een beetje vreemd. Dat deed ik trouwens altijd omdat ik alleen de saus van de bigmac lekker vond. Ook weer een bijzonder iets van mij haha.
Ik roer chocolademousse voordat ik het opeet. Het hoort natuurlijk luchtig geklopt te zijn maar ik vind de smaak beter tot zijn recht komen als het tot een glad papje is geroerd. Een tompouce eet ik laagje voor laagje, maar dat schijnen meer mensen te doen. En een Bosche bol eet ik met mes en vork. Anders is het niet te doen.
Eerst de onderkant van de kinderbueno opeten. Dan de vulling eruit likken en dan de rest opeten. Bij een marsijs eerst het ijs eruit zuigen, en dat gaat niet makkelijk. Dan de chocolade opeten . Zo smerig!
O, ik dacht dat ik de enige was die af en toe raar at. Bij borrelnootjes eerst van 2/3 nootjes de buitenkant eraf halen die bewaar ik in mijn mond, dan het nootje opeten en daarna de buitenkant. Zo ook met chocoladepinda's. Bij ronde koeken rondom happen nemen en wel zodat de koek helemaal mooi rond word/blijft. Volgens mij nog wel meer, maar ik kom er even niet op.
Bij voorgesneden plakken kaas uit de supermarkt en kaas op een broodje gezond in een winkel of lunchroom snij ik de harde randen eraf, een halve cm rondom. Ik vind harde en belegen kaas zó vies. Ik koop altijd van die rechte blokken jonge kaas in de supermarkt. Als hij een week open is en tot halverwege gebruikt eet ik hem niet meer op brood, dan breek ik een nieuwe aan. Mijn man eet dan de andere helft op. Heel soms maak ik er nog een tosti van of rasp ik het over de pasta.
Ik een frikandel met mes en vork, ene stukje met een hele dikke klodder mayo en het volgende stukje met appelmoes. Om en om dus... Bij kleine zakjes snoepjes, de uitdeelzakjes van Haribo bijvoorbeeld, neem ik me altijd voor snoepje voor snoepje op te eten. Maar voor ik t weet heb ik de inhoud van een half zakje tegelijk in mn mond > geen discipline. Ik eet bij die Nibb it ringen regelmatig een dropveter. (Vroeger op de basisschool was dat een hele populaire traktatie bij verjaardagen) Bij pannenkoeken drink ik altijd melk. Wat een gekke gewoontes komen er voorbij zeg, geweldig!
Bij koekjes eet ik eerst de randjes op en dan pas de rest. Bij koekjes met vulling eerst openmaken, dan de randjes en als laatste de vulling pas. Zelfde bij eierkoeken. Mijn broertje eet eierkoeken met geprakte kroket. Als we aardappels, groente en vlees eten. Prak ik mijn aardappels en groente altijd. Mijn jongste inmiddels ook haha.
Wij hebben wel eens van die uitdeelzakjes Haribo met verschillende snoepjes. Dan leg ik ze eerst in een rij op tafel, waarbij ik alvast de volgorde van opeten bepaal. Vervolgens eet ik ze één voor één op, altijd eindigend met het lekkerste snoepje.! Balletjes maken van de vulling van een milky way doe ik ook nog steeds (als ik alleen ben) Vroeger kregen wij bij mijn oma áltijd een glaasje sinas en een schaaltje mama mia's. Dan gebruikte ik die chippies als rietje om de sinas mee te drinken en als ze helemaal zacht waren at ik ze op. Gadver.!! Dat vind ik nu echt goor.!