Hier standaard neusspray (zoutoplossing), luuf en zetpillen in huis. De laatste tijd is het weer vaak raak helaas.
Toevallig hier ook weer raak. Mijn methode: neusspray zoutoplossing, luuf smeren op borst+rug+onder de voeten, paracetamol geven, ui naast bed, slaapkamerraam stukje open, hoestdrank. Dat alles tegelijk... Of het veel helpt weet ik niet, het duurt hier altijd toch nog 2 weken voordat de verkoudheid helemaal weg is. Maar ja, het idee dat je er dan alles aan gedaan hebt wat je kon doen.......
Bedankt voor jullie reacties en tips! Misschien een domme vraag hoor, maar zo'n ui naast het bed... Snijd je de ui doormidden? Bedje omhoog is idd een hele goede, stom dat ik daar nooit aan heb gedacht.
Dat is dus de reden waarom ik niks gebruik: het duurt toch een heel aantal dagen voordat de verkoudheid weg is. Hier beginnen ze altijd met een loopneus, dan 2 a 3 dagen erg verkouden/hoesten en dan bouwt het zich langzaam weer af (4 dagen). En daarna beginnen we weer overnieuw...
Verse kippebouillon, zoute neusspray, lepeltjes honing, overal dozen tissues. Moet zeggen dat het hier vaak beperkt blijft tot een paar dagen. Van die enorme loopneuzen heeft ze nauwelijks, vooral niezen , hoesten en waterige oogjes.
Ui onder het bed, als het verstopt zit kan de oudste stomen, de jongste nemen we dan mee onder de douche met het menthol douchespul van zwitsal. Babyneusspray voor allebei de kinderen. Ik pel de ui en snijd hem doormidden. Stinkt wel als je zelf niet verkouden bent Bedje van de jongste zetten we ook omhoog met boeken.
Je snijd de ui zo fijn mogelijk, het helpt tegen het hoesten en je neus gaat wat meer open. Daarnaast gebruiken wij luuf (baby want dat is nog niet op, ondertussen is hij 2.5) op borst, rug en onder de voetjes, algemene zoutoplossing als is uk daar geen fan van.
C heeft een speciale neusspray voor als ze verkouden is. Zij word uiteindelijk erg ziek en kan daar zelf niet bovenop komen. Ze word erg benauwd, hoest zich rot en gaat uiteindelijk constant overgeven. Overigens kunnen we der dan horen ademen via de babyfoon zo moeilijk heeft ze het op zo een moment. Dus via de kno een speciale neusspray gekregen op recept en sindsdien is het veel sneller over
Vaak de neus snuiten. Luuf, niet omdat ik van mening ben dat het zo goed werkt. Maar de geur, die je soms even kunt ruiken, vond ik altijd kalmerend ☺ Voor mezelf precies hetzelfde. Snuiten, snuiten en een zakdoekje met dampo of toco tholin. Heb op mijn donder gekregen van het ziekenhuis dat je neus ophalen juist voor verdere ontstekingen zou kunnen zorgen, dus dat doe ik niet meer.
Hele dag door snotneusjes afvegen, soms wat luuf op borst en rug en een ui naast bed Nu voor de jongste een hoestdrankje Neussprays ben ik geen fan van. Vind het zelf niet prettig en of de verkoudheid nou echt eerder weg is betwijfel ik
Dat niet alleen. Zelf heb ik ook het idee dat het minder snel op je keel gaat slaan als je gewoon door je neus kunt ademhalen. Door je mond ademhalen zorgt in mijn optiek toch sneller voor een drogere keel. En volgens mij worden bij inademing door de neus de bacteriën ook beter gefilterd. Dus ja, hier wel Neusspray bij verkoudheid. En Luuf, maar alleen onder de voetjes 's nachts.
Nou ik voel me een hele ontaarde moeder Maar verder dan neus snuiten / afvegen ga ik niet... Ik heb 2 kinderen van 5 en 2 en zelfs nog nooit neusspray gebruikt, van sommige andere dingen die jullie noemen zelfs nog nooit gehoord . Nou moet ik wel zeggen dat de kinderen eigenlijk nooit ziek zijn. (oudste heeft in 5 jaar tijd 2x gespuugd, jongste 1 keer). Verder soms een dagje koorts. Verkouden zijn ze wel eens maar nooit heel erg, ze slapen dan ook nog steeds prima.
Als ze nooit ziek zijn, is er toch geen probleem? Mijn dochter heeft als baby rsv gehad en sindsdien is ze erg gevoelig voor luchtweginfecties. Een snotneus mondt steevast uit in een diepe hoest en aerosol. Ervaring leert ondertussen dat we dat kunnen voorkomen als we er snel bij zijn. Maar als de vraag nu was: wat doet je bij een oorontsteking, dan heb ik werkelijk geen idee want dat heeft ze nog nooit gehad.
Vaak hebben ze er hier ook nog een paar dagen koorts bij, bij een simpele verkoudheid. Vandaar die paracetamol. Als de koorts weg is, geef ik geen paracetol meer
Ik hou er zelf ook niet zo van maar het schijnt dat de kans op het overgaan in een oorontsteking dan kleiner is
Hier standaard zakdoekjes in huis. Neusspray (zoutoplossing) wat je in de winkel koopt werkt hier niet. Ik maak zelf zoutoplossing en dat werkt wel om zijn neusje door te spoelen. Lijkt wel of hij nu sneller van zijn verkoudheid af is. Luuf deed ik onder de voetjes, met sokken aan. Maar de jongste mag nog geen Luuf, dus daar doe ik het nog niet bij. Maar die redt het nu ook prima met de eigen gemaakte neusspoeling.