Wat doe/gebruik je als je kindje verkouden is?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Gizzie1983, 28 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Een ui bij het bed en wanneer nodig paracetamol.

2. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Hier standaard neusspray (zoutoplossing), luuf en zetpillen in huis. De laatste tijd is het weer vaak raak helaas.

3. Ansji

Ansji Niet meer actief

Papieren zakdoekjes. Vaak is het na een paar dagen weer over.

4. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Toevallig hier ook weer raak. Mijn methode:
    neusspray zoutoplossing, luuf smeren op borst+rug+onder de voeten, paracetamol geven, ui naast bed, slaapkamerraam stukje open, hoestdrank.
    Dat alles tegelijk...

Of het veel helpt weet ik niet, het duurt hier altijd toch nog 2 weken voordat de verkoudheid helemaal weg is. Maar ja, het idee dat je er dan alles aan gedaan hebt wat je kon doen.......

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties en tips!

Misschien een domme vraag hoor, maar zo'n ui naast het bed... Snijd je de ui doormidden?

Bedje omhoog is idd een hele goede, stom dat ik daar nooit aan heb gedacht.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Huh? Paracetamol bij een verkoudheid? Waarom?

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Dat is dus de reden waarom ik niks gebruik: het duurt toch een heel aantal dagen voordat de verkoudheid weg is.
    Hier beginnen ze altijd met een loopneus, dan 2 a 3 dagen erg verkouden/hoesten en dan bouwt het zich langzaam weer af (4 dagen). En daarna beginnen we weer overnieuw...

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Verse kippebouillon, zoute neusspray, lepeltjes honing, overal dozen tissues. Moet zeggen dat het hier vaak beperkt blijft tot een paar dagen.
    Van die enorme loopneuzen heeft ze nauwelijks, vooral niezen , hoesten en waterige oogjes.

9. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ui onder het bed, als het verstopt zit kan de oudste stomen, de jongste nemen we dan mee onder de douche met het menthol douchespul van zwitsal. Babyneusspray voor allebei de kinderen.

Ik pel de ui en snijd hem doormidden. Stinkt wel als je zelf niet verkouden bent :D Bedje van de jongste zetten we ook omhoog met boeken.

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.386
    10.330
    113
    Je snijd de ui zo fijn mogelijk, het helpt tegen het hoesten en je neus gaat wat meer open. Daarnaast gebruiken wij luuf (baby want dat is nog niet op, ondertussen is hij 2.5) op borst, rug en onder de voetjes, algemene zoutoplossing als is uk daar geen fan van.

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

C heeft een speciale neusspray voor als ze verkouden is.
    Zij word uiteindelijk erg ziek en kan daar zelf niet bovenop komen.
    Ze word erg benauwd, hoest zich rot en gaat uiteindelijk constant overgeven.
    Overigens kunnen we der dan horen ademen via de babyfoon zo moeilijk heeft ze het op zo een moment.
    Dus via de kno een speciale neusspray gekregen op recept en sindsdien is het veel sneller over :)

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Vaak de neus snuiten. Luuf, niet omdat ik van mening ben dat het zo goed werkt. Maar de geur, die je soms even kunt ruiken, vond ik altijd kalmerend ☺

Voor mezelf precies hetzelfde. Snuiten, snuiten en een zakdoekje met dampo of toco tholin.
    Heb op mijn donder gekregen van het ziekenhuis dat je neus ophalen juist voor verdere ontstekingen zou kunnen zorgen, dus dat doe ik niet meer.

13. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Hele dag door snotneusjes afvegen, soms wat luuf op borst en rug en een ui naast bed
    Nu voor de jongste een hoestdrankje

Neussprays ben ik geen fan van. Vind het zelf niet prettig en of de verkoudheid nou echt eerder weg is betwijfel ik

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De verkoudheid gaat er niet sneller van weg, maar het is wel prettig als je kan ademen :D

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat niet alleen. Zelf heb ik ook het idee dat het minder snel op je keel gaat slaan als je gewoon door je neus kunt ademhalen. Door je mond ademhalen zorgt in mijn optiek toch sneller voor een drogere keel. En volgens mij worden bij inademing door de neus de bacteriën ook beter gefilterd.

Dus ja, hier wel Neusspray bij verkoudheid. En Luuf, maar alleen onder de voetjes 's nachts.

16. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Nou ik voel me een hele ontaarde moeder :$ Maar verder dan neus snuiten / afvegen ga ik niet... Ik heb 2 kinderen van 5 en 2 en zelfs nog nooit neusspray gebruikt, van sommige andere dingen die jullie noemen zelfs nog nooit gehoord :p.

Nou moet ik wel zeggen dat de kinderen eigenlijk nooit ziek zijn. (oudste heeft in 5 jaar tijd 2x gespuugd, jongste 1 keer). Verder soms een dagje koorts. Verkouden zijn ze wel eens maar nooit heel erg, ze slapen dan ook nog steeds prima.

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als ze nooit ziek zijn, is er toch geen probleem? Mijn dochter heeft als baby rsv gehad en sindsdien is ze erg gevoelig voor luchtweginfecties. Een snotneus mondt steevast uit in een diepe hoest en aerosol. Ervaring leert ondertussen dat we dat kunnen voorkomen als we er snel bij zijn.

Maar als de vraag nu was: wat doet je bij een oorontsteking, dan heb ik werkelijk geen idee want dat heeft ze nog nooit gehad.

18. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Vaak hebben ze er hier ook nog een paar dagen koorts bij, bij een simpele verkoudheid. Vandaar die paracetamol. Als de koorts weg is, geef ik geen paracetol meer

19. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.629
    2.405
    113
    Ik hou er zelf ook niet zo van maar het schijnt dat de kans op het overgaan in een oorontsteking dan kleiner is

20. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hier standaard zakdoekjes in huis. Neusspray (zoutoplossing) wat je in de winkel koopt werkt hier niet. Ik maak zelf zoutoplossing en dat werkt wel om zijn neusje door te spoelen. Lijkt wel of hij nu sneller van zijn verkoudheid af is.

Luuf deed ik onder de voetjes, met sokken aan. Maar de jongste mag nog geen Luuf, dus daar doe ik het nog niet bij. Maar die redt het nu ook prima met de eigen gemaakte neusspoeling.

Deel Deze Pagina