Eigenlijk niet zoveel. Soms als het heel erg is, neusspray, maar dat vinden ze zelf net zo erg als ik. Als ze zich er echt beroerd door voelen (en dat kan echt wel door een fikse verkoudheid) dan een paracetamol.
De jongste is aan de lopende band verkouden met bijbehorende oorklachten dus wij gaan de strijd aan. Zoutoplossing neusspray, luuf, hoofdeind wat omhoog en bij koorts een zetpil. Als het heel erg is (zoals laatst) dan heb ik ampullen met zoutoplossing (tip van de ha) en die spuiten ik dan in delen leeg voordat hij naar bed gaat. Zo blijven de holtes beter open.
Zoutoplossing, zodat het niet op haar oren slaat. Daar heeft ze anders heel snel last van. En luuf voor de nacht. Verder natuurlijk zoveel zakdoekjes als nodig.
Bij verkoudheid: Zakdoekjes. Mn dochter heeft graag hoestdrank als ze veel hoest, mn zoon niets maar als die heel de nacht spookt dwing ik er wel neusspray in want anders moppert hij steeds "Mn neus maakt een geluidje!" En bij algehele malaise, verhoging etc eventueel paracetamol.