Enige tijd geleden zijn wij verhuisd. Omdat de afstand zo groot is (van het zuiden naar het noorden) heeft mijn vriend ontslag genomen bij zijn toenmalige werkgever en heeft een andere baan gevonden. Zijn toenmalige werkgever baalde hier enorm van en heeft hem toentertijd verschillende aantrekkelijke aanbiedingen gedaan. Wij wilden echter echt verhuizen en mijn vriend is hier dus niet op in gegaan. Zijn nieuwe werk blijkt echter enorm tegen te vallen (hij moet veel meer werken dan afgesproken, mijn vriend is semi-prof voetballer en zocht daarom een baan van 30u per week maar hij moet nu zeker 40 uur werken. Dit is naast het voetballen gewoon teveel en financieel is het niet nodig. Nu heeft hij vandaag contact opgenomen met zijn vorige baas en die heeft hem aangeboden dat hij vanuit waar we nu wonen wel voor hem kan werken. Hij gaat dan volledig vanuit huis werken en wordt van alle benodigdheden voorzien. We hebben nog 2 ruime slaapkamers leeg staan dus we kunnen zo een kantoor maken. Ik heb hier alleen een beetje een vreemd gevoel bij, geen flauw idee waarom. Zijn er hier misschien meer mannen die volledig thuis werken (en dan wel voor een baas, dus geen eigen bedrijf) en hoe gaat/bevalt dat?
Ik heb er geen ervaring mee maar zou het denk ik ook niet echt prettig vinden. Ik vind heerlijk om overdag als ik thuis ben alleen te zijn en je hebt elkaar wat te vertellen als je uit je werk komt. Mijn man geeft ook aan dat hij de sociale contacten zou missen omdat je altijd thuis zit voor je werk Suc6 er mee in elk geval
Ik ben zelf overdag niet alle dagen thuis hoor. Mijn vakantie zit er in september weer op, ik studeer voltijd. Ik heb zeker 15 tot 20 uur per week college. Mijn vriend zegt dat hij genoeg aan zijn voetballen heeft qua sociale contacten (hij traint 4 tot 5x per week plus 1x per week wedstrijd) maar het lijkt mij voor hem toch helemaal niets om thuis te zitten.
Zelf werk ik regelmatig (niet fulltime) een dag vanuit huis, met alle benodigde voorzieningen. Nadeel vind ik wel dat je eerder afgeleid bent (ga de was doen, even digitale foto's bijwerken, etc). Aan de andere kant, op kantoor/werk word je ook wel afgeleid door met collega's te praten. Denk dat het er ook van afhangt of je man de discipline heeft ook daadwerkelijk met zijn werk bezig te zijn. Wat ik wel prettig vind aan het thuiswerken, is dat je geen reistijd hebt en de rust om je heen hebt. Ben nu op zoek naar ander werk, maar wil daarbij zeker weer de mogelijkheid hebben om ook een gedeelte vanuit huis te doen.
Als jullie een plek hebben in huis om als kantoor in te richten en je man niet te snel afgeleid is, en jij als je thuis bent ook echt voor je zelf zegt manlief is aan het werk dus ik doe eigenlijk gewoon net alsof hij er niet is dan stoor je hem ook niet. Op die manier denk ik dat het heerlijk is om full-time thuis te werken, ik werk regelmatig dagjes thuis maar zou het zo fulltime willen doen. Nouja misschien 1 keer per week even naar kantoor om dingen te bespreken etc. Mijn man werkt momenteel ook thuis maar zorgt daarbij ook voor ons meisje dus dat is wel wat drukker waardoor hij eerder partime dan fulltime werkt. Maar als ons meisje naar de opvang zou gaan zou hij met liefde fulltime thuis werken. Het voordeel voor jullie is natuurlijk dat jullie wat meer tijd samen hebben tussen klaar met werken en trainen in. Anders is het toch meestal snel naar huis omkleden en naar het voetbal veld. Ik zou zo een kans iniedergeval met beide handen aanpakken als ik hem was! Succes met jullie keuze
Mijn man heeft een jaar lang thuis gewerkt en ik vond het eigenlijk wel gezellig! Wij hebben hier gewoon een apart kantoor en als hij aan het werk is is hij ook echt aan het werk maar hij heeft natuurlijk wel af en toe tijd voor een gezellig kopje koffie Je moet wel heel goed oppassen dat je de uren dat hij moet werken ook echt alleen daarvoor gebruikt. In het begin moest ik daar wel even aan wennen want het was wel handig als hij "even" mee boodschappen ging doen of "snel" dat ding repareerde En je man moet wel discipline hebben om ook echt aan het werk te gaan, want er is thuis niemand die je controleert of je aanspoort om aan het werk te gaan... maar discipline lijkt me bij een profvoetballer geen probleem Mijn man werkt inmiddels niet meer full time vanuit huis omdat hij werk en prive dan wat makkelijker kan scheiden. Op een gegeven moment was het zo dat hij 's avonds en in het weekend vaak nog doorwerkte en dingen af maakte en dat is natuurlijk niet de bedoeling succes met jullie keuze!
Ik ben dan wel geen man, maar ik werk ook volledig vanuit huis (wel parttime, omdat ik nog studeer). Ik kan via mijn computer inloggen op de computer van de zaak en zo dus gewoon thuis precies doen wat ik daar ook zou doen. Ook heb ik hier alle boeken ed liggen die ik nodig hebben voor 't werk. Ik moet zeggen, ik vind het erg fijn! Ik werk ook nog eens onregelmatig, gewoon wanneer ik tijd heb (als Milan slaapt bijv.) en dan mail ik gewoon aan 't eind van de maand m'n uren door. Het enige nadeel ervan vind ik dat ik mezelf moeilijker tot werken kan zetten als ik thuis ben, maar ik zit dan ook gewoon in de woonkamer, omdat dat makkelijker is met Milan.
Hey bedankt voor de reacties! Het is dan inderdaad erg belangrijk dat hij ook daadwerkelijk aan het werk gaat en geen andere dingen gaat doen. Met zijn discipline zit het gelukkig wel goed dus ik denk dat dat wel goed komt. Het is voor ons voornamelijk heel fijn omdat we op deze manier toch ook iets meer tijd samen hebben. Ook heeft hij op deze manier meer rust, het scheelt veel reistijd. Hij heeft deze week nog een gesprek, we zullen eerst maar eens afwachten wat daar uitkomt. Vind het vooral wel spannend omdat we toch in een onzekere tijd zitten en ik bang ben dat we straks helemaal niets meer hebben.. (Als het niet goed gaat of iets dergelijks)