Hoi hoi mede mama's ik heb een vraagje Miss kunnen jullie mij helpen Het schema van mijn zoontje ziet er nu zo uit 8:00 200 ml half volle melk 1 boterham 9:30 fruit met wat sap 10:00 slapen 11:30 2 boterham 200 ml half volle melk 14:30 fruit of rijstwafel sap 15:00 slapen 16:30 sap 17:30 warm eten 20:00 200 ml fles voeding met 3 rijstebloem Maar nu vraag ik me af hoe kan ik die laaste fles vervangen? En voor wat? Want nu met deE fles slaapt hij van 20:00 tot 8:00 Hij drinkt hem nie helemaal leeg andere trouwens ook vaak niet Dus wat geef jij je kleine? Zou 200 ml half volle melk en 3 rijstbloem wat zijn?
Ik zou de laatste fles in stapjes afbouwen en eventueel vervangen door een beetje thee. Bij het avondeten zou je evt nog een beetje yoghurt of kwark kunnen aanbieden zodat je in totaal op 300 ml zuivel per dag uitkomt.
Ik gaf hier ook nog tot 15 maanden voor het slapen gaan wat halfvolle melk met soms wat rijstebloem er doorheen. Dus dat kun je zeker doen! Hier wilde ze hem op een gegeven moment zelf niet meer, dus toen weggelaten. Houdt er wel rekening mee dat je vanaf 1 jaar ongeveer 300cc aan zuivel mag geven, met een maximum van 500cc. Je zou dus ook nu al kunnen beginnen met 3x 150cc melk ipv 200cc. Ik vulde dat ook vaak nog aan met wat water, zeker op warme dagen of als ze weinig gedronken had die dag.... Verder ziet het er prima uit hoor!
Hier krijgt hij een fles thee met een scheut volle melk voor het slapen.Die hou ik er voorlopig ook nog wel even in. Hij vind een fles nog lekker en slaapt sinds hij geen KV meer krijgt eindelijk door
ik vind het een keurig schema hoor! Mijn zoon is ook bijna 1 jaar en zijn schema ziet er zo uit 8:00 pap met halfvolle melk en bambix / brinta 10:00 fruit met wat sap 12:00 1 boterham 200 ml half volle melk (drinkt hij niet helemaal leeg) 13.00: slapen 15:00 cracker, koekje oid met water /thee of sap 18:00 warm eten + kwark 20:00 200 ml halfvolle melk (drinkt hij niet helemaal leeg) Die laatste fles hebben wij dus ook nog steeds, zonder komt hij de nacht niet goed door. Je kunt hem inderdaad vervangen door thee zolang je maar aan voldoende melkproducten per dag komt