Ik ben begonnen met mijn dochter om hapjes te geven. Zowel fruit als groente vind ze heerlijk! Na het hapje drinkt ze steeds slechter de fles en wil dus hele potjes gaan geven. (En ja, heb er bewust cvoor gekozen om nu te beginnen dus niet te wachten tot 6 mnd) Ze krijgt nu ongeveer een half potje. Haar schema ziet er zo uit: 6.30: 180/6 7.30-10 slapen 10.00: 1/2 potje en dan ongeveer 120/4 12-14 slapen 14:00: 180/6 16-17 slapen en dan in bad 18.00: 180/6 22.00: 180/6 met 2 lepels rijstebloem Voor de laatste fles maak ik haar wakker maar ze eet steeds slechter dus ik denk dat die fles kan vervallen maar ze kan niet van 22-6.30 zonder fles. Dus zal het schema iets moeten verschuiven dis vandaar dat ik tips zoek. Ik geef de fles altijd als ze wakker wordt maar misschien kan ik het beter doen voor ze slaapt. Hopelijk kunnen jullie helpen!
hey, op zich niks mis mee toch? Ik zou anders eerst de fles geven en daarna pas fruit/groenten. Onze kleine man zit nu een beetje te wisselen van 5 naar 4 flessen en drinkt met 5 flessen de 2de fles ook vaak maar zo'n 120 cc terwijl de andere flessen van 200cc hij zo leegdrinkt. Misschien is ze ook al toe aan 4 flessen, je kunt proberen de laatste fles weg te laten maar dan zou ik ook proberen iets te rekken overdag zodat de fles van 18.00 iets later uitkomt. Ik merk zelf met mijn mannetje ook dat het gewoon een beetje rommelig is omdat we naar een nieuw ritme op zoek zijn, daar ontkom je gewoon niet aan.
Misschien zou je in de avond rond 6 u de rest van het potje fruit geven en eet je kleine dan later de fles en trekt ze het dan wel tot de volgende ochtend. Ik wacht ook altijd minimaal een half uur met de fles na de fruit en groentes. Of 10 u heel potje fruit en dan om 11 een fles van 150/5 aanbieden misschien laat ze er zelf wat meer tijd tussen zodat je in de avond later de fles kan geven. Het is een beetje zoeken en schuiven maar het komt vast goed.
Ik geef ook eerst een fles en dan een uur/anderhalf uur later fruit of groente. Dus zodra ze wakker wordt een fles en voordat ze weer gaat slapen fruit of groente. Die late fles gaven we als droomvoeding, dus niet wakker maken, maar gewoon laten drinken.
Bedankt allemaal!! Is ook zo lastig al die voedingen. Volgens cb mochten we 1x fruit,1x groente en dan 5 voedingen Maar vind het lastig en beetje veel. Net heeft ze ook maar 60 ml op, half slapend. Dus wordt even spelen en uitproberen met de tijden.
Zolang je onthoudt dat de melk de enige belangrijke voeding is op deze leeftijd, en dat ze minimaal 800cc melk per dag nodig heeft. Ik zou dus eerst kijken hoe ze haar flessen drinkt zonder bijvoeding, en daar een ritme in vinden. Als ze haar melkvoedingen weer geregeld heeft (4 of 5 voedingen, en hoeveel per keer, en wanneer ongeveer), zou ik de bijvoeding daar ergens omheen geven. Gewoon tussen 2 flessen in, als ze goed wakker is, en als het uitkomt.
Het is ook lastig hoor qua tijd. Op een gegeven moment heb je elke 2 uur een voedmoment! En als ze dan nog 3 slaapjes doen! Ik hield ook aan dat de melk belangrijker is. Dus als een voeding niet uitkwam ivm slaapjes, gaf ik de voorkeur aan melk dan aan het fruit/groente. Dan maar even een dagje niet.
Wij doen het ongeveer zo. Wakker worden 180/6 (altijd andere tijden) 09.30/10.00 fruit Meestal tussen 11 en 12 fles 180/6 Tussen 3 en 4 weer een fles 180/6 Rond 6 uur krijgt ze groente en dan komt ze tussen 7 en 8 weer voor een fles 180/6 En dan komt ze vaak in de nacht en geef ik dr 150/5 De laatste dagen heeft ze minder trek in de ochtend fles en geef ik haar 120/4. Ik voed nog steeds op verzoek en ze krijgt nu ook beetjes brood. Ik geef alleen fruit en groente als ze echt wakker is. Anders jammer dan. Mijn kleine is 5,5 mnd oud maar dit doen we al sinds 4 maanden. Wel vervelend dat ze nog in de nacht komt maarjaa gaat wel over haha.
hoi allemaal, ik zit nu al een paar dagen met mijn dochter haar voeding te rommelen. Sinds het weekend krijgt ze in de fles van 7 uur een schep bambix door haar voeding waardoor ze tot de volgende ochtend doorslaapt. Heerlijk natuurlijk, maar ik kom niet uit met haar voedingen. Ze kreeg hiervoor namelijk 7-11-15-19-11 maar in principe kan ik de fles van 11 makkelijk laten vervallen alleen lees ik overal dat dit niet mag? waarom mogen ze nog niet doorslapen van 19-7?
Mag ik vragen wanneer en of je een hapje geeft? Ik kan je niet helpen met je vraag maar denk dat ik ongeveer hetzelfde moet uitkomen qua tijden met mijn dochter. Dus vandaar dat ik benieuwd ben. Drinkt ze de fles goed van 23 uur? Mijn dochter drinkt steeds slechter de avond 18:00 goed, 22:00 slecht (wakker maken) ik ga wel steeds meer twijfelen over wakker maken.. Ben gister bij het cb geweest en die zeiden dat ze uiteindelijk wel van 19-7 mogen slapen. (Met tips met eten geven/veranderen kon ik niet zoveel)
Hier zit mijn dochter op 4 flessen 3 van 200 cc (aangemaakt ) en eentje van 250 cc aangemaakt, maar krijg nu heel erg dr indruk dat ze toe is aan hapjes, veel kwijlen, kijken naar ons eten, veel op handjes zuigen ( En het zijn geen tandjes ) ga dus denk ik het weekend eens kijken wat ze ervan vind, ergens tussen de flessen in vind het TE belangrijk dat die wel op gaan, ze slaapt hier van 20.00 tot 8 uur de volgende dag, daarnaast slaapt ze nog erg veel op de dag..
Hoi hoi, Ik zou gewoon lekker je kindje volgen. Echt starten bij de eerste fles en dan ergens daarna bijvoorbeeld fruit doen. En hierna gewoon op verzoek flesjes geven. En dan kom je waarschijnlijk wel uit op 19:00 ongeveer de laatste fles. En niet wakker maken voor de laatste. Komt ze misschien wel weer 's nachts, maar zo zal je haar eigen ritme gaan ontdekken.
Maar, je kindje is 3 maanden toch? Kindjes zuigen standaard op de handjes, dat hoort bij de ontwikkeling. Verder kwijlt mijn dochter ook heel veel, heeft weinig met honger te maken, dat doen baby's gewoon. Waarom niet, mocht je eerder dan 6 maanden willen bijvoeden, gewoon wachten tot in ieder geval die 4 maanden grens. Alles wat je haar voorschotelt zal ze zeker in haar mond stoppen hoor, maar dat is normaal, kindjes ontdekken de wereld vooral met hun mondje.
Je bent op de hoogte van de "regel" dat je niet voor 4 maanden mag bijvoeden? De darmen zijn daar nog niet klaar voor zo jong. Zoals gezegd hebben handjes sabbelen, kwijlen en kijken niks te maken met toe zijn aan vast voedsel.
Tja de ene zegt dit en de ander zegt dat, maar goed verlopig wordt het inderdaad nog niks geven, zou niet weten wanneer ik het moet doen, omdat ze nog heel veel slaapt