ik haat mijn achternaam ik schaam me ervoor dat ik zo heet. de rede?? omdat ik dezelfde naam heb als mijn "vader" vandaag ook weer vriend krijgt de vraag of ik "de dochter van" ben. ja dat ben ik tja krijgt hij weer van allerlei verhalen te horen over kl*****k. ik haat mijn naam ik wil niet zoals hij heten ben weer helemaal over de zijk omdat weer emand weet dat ik zijn dochter ben! had ik maar een 13 in een dozijn naam dan hadden ze het niet zo snel geweten of helemaal niet. pff ik denk dat we maar snel gaan trouwen dan heb ik mooi een andere naam ( en voordat ik nu het hele forum over me heen krijg tis een geintje) wat ik hier mee wil ik weet het niet even van me af praten denk ik. zijn er meiden die dit ook hebben of ben ik de enige?
Yep, al had ik een hele doorgaanse achternaam, toch baalde ik ervan dat ik de naam van mijn 'vader' nog droeg. Dus nu zijn we vorig jaar getrouwd en heb ik ook direct alles aangepast. Zelfs mijn handtekening en ik heb het overal aan laten passen. Weg met die achternaam dacht ik. Raar toch, dat dat je zo kan bezighouden. Ik heb mijn vader zelfs uit mijn testament gehaald. Het kost een cent, maar dan heb je ook wat.
Ik heb (had ondertussen, ben nu getrouwd), wel een achternaam die niet veel voorkomend is, maar me ervoor schamen, nee. Ik moest ook altijd 2 keer zeggen hoe het was, of het spellen. Ik ben blij dat ik nu getrouwd ben, is een stuk makkelijker uitleggen, alleen krijg altijd de vraag of het ij of y is.
Ik heb dit rond mijn pubertijd gehad..mijn vader is niet zo'n fijne man zoals je wel begrijpt...ik was erg op zoek naar mijn wortels,..waar kom ik vandaan? Heb serieus overwogen toen mijn achternaam te veranderen. In mijn geval is er veel tijd voor nodig geweest dingen te verwerken,los te laten en vooral voelen dat die naam niets over mij zegt...ik ben een individue.Ik wist dat natuurlijk wel,maar het echt voelen kwam pas veel later.
nee ik ben trots ik mijn vaders achternaam mag dragen ik ben trots hij mijn vader is hij is mijn enige echte voorbeeld weet natuurlijk niet wat er is gebeurd maar als het zo erg is sterkte vind het heel erg
ik heb het ook alleen dan positief ik krijg ook van te horen heeee dochter van???? maar ik kan gelukkig vol trots zeggen JA! vind het wel erg vervelend voor jullie dat jullie dit niet kunnen Kan je niet de achternaam (meisjesnaam) van jullie moeder nemen?
ik haat mijn meisjes naam ook, niet omdat hij van mijn vader is, nee gewoon vanwege de naam bah. maar gelukkig getrouwd en nu alleen de naam van mijn man
Gabymv2: wat mij betreft: ik heb ook geen contact met mijn moeder maar het is oke,ik ben wie ik ben en daar veranderd een achternaam niets aan het is goed zo.
hier was het andersom... Mijn man wilde niet geassocieerd worden met zijn vader. Hij lijkt al ontzettend op hem (alleen gelukkig véél slanker ) , de achternaam komt overigens ook weinig voor. Voor ons de reden om bij ons trouwen beiden mijn achternaam aan te nemen. Dus ik ben er trots op dat ik de naam van mijn vader draag en meegeef aan onze meiden en mijn man is er ook blij mee. Ook al is hij natuurlijk niet helemaal van de naam af, maar wel voor een deel.
Ja hier ook zo, gelukkig wel een vrij veel voorkomende naam maar voor mij hoeft die associatie niet. Heb met ons trouwen ook mijn man zijn naam aangenomen, maar ja, helemaal kom je er toch niet vanaf! (Id kaart enzo)
ik heb dat gehad. maar die tijd ligt ver achter me. ik heb er nu geen last meer van dat ik dezelfde naam heb als mijn "vader" als het jou echt dusdanig belemmerd zou je kunnen overwegen naamsverandering aan te vragen.het is wel een flinke procedure heb ik begrepen en kost wel aardig wat geld. maar dan ben je wel "vrij".
weetje het zijn juist de vragen of ik op hem lijk etc. met hem kun je gewoon niet leven of werken en hij sttat er om bekend. tja ik ben de dochtervan dus ja ik zal op hem lijken en dat is dus niet zo ik ben heel anders ik ben juist heel erg open en makelijk. als nu voor mijn voeten dood neer zou vallen stap ik er gewoon over heen. een naamswijzeging heb ik voor gekeken maar dit kosten 600 euro en er zitten zoveel haken en ogen aan dat het bijna niet te doen is.
heel herkenbaar!! Maar hier was het meer het probleem ow jij bent het zusje van...mijn zus heeft nogal een slechte ´naam´ in het breedste zin van het woord..... Gelukkig ben ik nu getrouwd en gebruik ik de naam van mijn man hij weet zelf ook wel wat een hekel ik heb aan mijn naam, en zowiezo heb ik met bijna niemand van mijn familie meer contact van de kant van mijn vader, op 2nichtjes na die ik af en toe nog is op FB of msn spreek. Maar aangezien ik helemaal niks met mijn familie en dus ook niet met mijn naam heb, ben ik wat blij dat ik hem officeel niet meer hoef te gebruiken. Vindt het alleen sneu omdat ik wel trots ben op mijn vader, maar die veel te jong overleden is! maar helaas heeft mijn zus onze naam meer slecht als goed aangedaan, maar ik heb gelukkig 1 voordeel mn zus en ik lijken niet op elkaar het was altijd puur de naam dat ze zijden je bent zeker het zusje van
ik zou gaan trouwen. jullie hebben kinderen dus dan is alles mooi geregeld en jij hebt een andere naam. laten de reacties maar komen
Ik had voorheen een achternaam die in NL maar 50 mensen hebben, en bijna de helft daarvan woonde in de regio waar iki opgegroeid ben. Ik heb ook een niet al te beste relatie gehad met mijn vader en vond het verschrikkelijk als iemand me dan vroeg of ik de "dochter van..." was. Ik ben toen ik 18 was op mezelf gaan wonen en is onze relatie beter geworden. Toen ik 26 was ben ik naar Belgie verhuisd en is alles helemnaal goedgekomen. Behalve het feit dat Belgen graag "De" en "Vander" voor mijn achternaam zetten of "re" erachter.... Gekke Belgen Ha ha Nu heb ik officieel een andere achternaam om het simpele feit dat ik getrouwd ben EN een andere nationaliteit heb aangenomen. In mijn paspoort en op alle officiele dokumentren staat mijn nieuwe achternaam. Mijn oude bestaat gewon niet meer en als ik hem ooit terug wil zal dat zo goed als onmogelijk zijn...
hier hetzelfde, ook nog de achternaam van mijn bio vader... en die was/is ook niet zo geliefd door mensen in zn leven.... maar die achternaam hoort wel bij mij en is een groot deel van mijn leven. Ik ben trots op mijzelf wat ik allemaal heb bereikt! en dat hij zo'n lapzwans is en dezelfde naam heeft is een heel ander verhaal! maar toch begrijp ik je gevoel wel heel goed! heb er zelf zo af en toe ook wel eens d balen van.. maaaar wie weet word ik eens ten huwelijk gevraagd ben ik er ook vanaf haha
Ikke wel ikke wel! Lalalalaaaala! Hoewel... Tja inderdaad op mijn Nederlandse paspoort staat er nog wel mijn meisjesnaam... Dus ja je hebt gelijk. Mijn andere paspoort staat mijn nieuwe naam. Dat was ok wel grappig want ik mocht echt elke naam kiezen die ik wou. Zelfs voornaam.... De grappigste dingen zijn door mijn hoofd gegaan toen. Een ervan "arlotta Vageena" MOet ik nogsteeds heel hard om lachen!
Ik had daar ook last van. Had mijn 'vaders' (meer verwekker) achternaam. Heb toen ik 21 was geprobeerd dit te wijzigen naar naam van moeder. Helaas om stomme reden afgewezen. Vorig jaar zijn man en ik getrouwd en heb ik alleen zijn naam aangenomen Helemaal kom je er nooit vanaf, maar ik moet zeggen dat ik al een jaar niet ben aangesproken met vader naam, door instanties ed. Want overal benoemen ze me gewoon als mevrouw van .. ( naam Man) ook post enzo.
Ik heb ook iemand in de familie met dezelfde achternaam als mij die ik ontzettend haat... Maar ik koppel die twee dingen niet aan elkaar eigenlijk. Het feit dat ik dezelfde naam heb doet me nietzoveel. Ik heb moeite met iemand die ik haat in zoeen belangrijke positie plaatsen dat het zoiets gaat beinvloeden. Neehoor, ik ben trots op wie ik ben en mijn naam daar veranderd die griezel niks aan.