Wat doe ik fout? (Wassen)

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 9 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve sophie

lieve sophie Actief lid

3 mrt 2009
    299
    0
    0
    Wat ik ook altijd doe na iedere wasbeurt is rubberring vooraan de trommel droogmaken daar bleef bij mij altijd die smurrie (wist niet dat het vetluis heet) zitten. Ik gebruikte ook altijd vloeibaar wasmiddel en deed dat dan in een wasbolletje in de trommel. Ben nu sinds een maad overgestapt op poeder in het daarvoor bestemde bakje. Heb nu bijna nergens geen last meer van. (Ik had niet zulke grote vlekken als jij maar af en toen plekjes) En inderdaad eens in maand met soda of axijn leeg laten draaien. Ik heb ook op gewicht werkende wasmachine maar er komt gewoon een standaard laagje water in. Genoeg voor schoonmaak ronde;)

2. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

pff nou dames de wasmachine draait op 90 graden met wat soda erin en zonder was!! haleluja! (durfde alleen niet zoveel te doen maar het zit in de trommel verspreid en in alle 3 de vakjes zowel de voor- als hoofdwas en het wasverzachter vakje)

En die rubberen rand maak ik na elke wasbeurt schoon, er blijven namelijk vaak kleine sokjes achter steken dus dat vind ik anders vies. Dat kan het dus niet zijn... Hopen dat dit wel werkt dan!

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    - afvoer bekijken. Roestresten misschien?
    - manchet van de deur (die rubberen rand) die kun je event. schoonmaken met groene zeep.
    - as van de trommel.
    - het bakje waar wasmiddel en wasverzachter ingaat + slang schoonmaken.

Je kunt de meeste vlekken uit de kleding halen door de kleding 24 uur in een wijnsteenzuur oplossing te zetten. Kun je kopen bij de drogist.

4. VrouwtjeRomy

" Het gebruik van middelen als zuren (azijnzuur, citroenzuur) en soda om te proberen het geurprobleem tegen te gaan kan averechts werken: zij kunnen schade veroorzaken aan het binnenwerk van een wasmachine" (wikipedia)

Dat lees ik nu net ik de wasmachine heb draaien met Soda hahahaha fijn zeg!

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Kijk aub heeeeel erg uit met de babysokjes!!! Doe ze aub in een netje

Als 1 zo'n sokje in de pomp terecht komt kan je je machine weggooien en geloof me, zo'n sokje schiet er erg makkelijk in!

6. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    heb niet alles gelezen. maar heb je de rubberen ring al eens goed naar achteren getrokken?

edit. ja dus.

7. VrouwtjeRomy

"Soda in de wasmachine" CHECK!
    "Met soda op 90 graden leeg wassen" CHECK!
    "Wasnetje halen" CHECK! :D

Overgaan op waspoeder ipv vloeibaar gaat helaas niet zo makkelijk aangezien mn vent bij zn werk van die metershoge flessen (overdreven natuurlijk maar echt giga grote flessen) haalt... En we hebben dus genoeg voor het komende jaar... Om dat nu weg te gooien is duurder dan de kleding vervangen (gewoon geen dure kleding meer kopen haha!)

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

wow wat een goede tips!
    ik was eigenlijk ook altijd op lage temperaturen
    en nu heb ik een hele tijd terug ergens een verhaal gelezen van iemand die dat ook altijd deed en toch maar eens heet ging wassen en haar wasmachine kookte toen over :$:(

Kan het dan geen kwaad als je altijd koud wast dan ineens zo heet te gaan wassen? :):)

9. VrouwtjeRomy

misschien moet je het opbouwen...? :D Van 30 naar 40 naar 60 en dan WOEPS 90 graden!!! Tadaaa

Ga je misschien wel nog meer van glimmen :cool:;)

10. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    #30 Annalise74, 9 jun 2011
    Laatst bewerkt: 9 jun 2011
    Dit soort vlekken krijg je vaak als je teveel wasmiddel gebruikt en meestal heb je meer problemen als je vloeibaar gebruikt.
    Heb je het onder die rubberen rand in je deur al gecheckt? Dus niet alleen het rubber, maar helemaal eronder? Waarschijnlijk als je er met je vinger/nagel langs/doorheen gaat heb je een soort grijzige kleverige prut aan je vinger. Eigenlijk zit er altijd wel een beetje. Dat is dus onopgelost wasmiddel en zit door je hele machine. Dat geeft dus ook de vlekken.
    Meerdere keren op 90 graden wassen (paar oude handdoeken erin, goed in beweging houden dat water) om je machine weer een beetje schoon te krijgen.
    Ik heb dit probleem ook gehad en kreeg het advies om de helft van de hoeveelheid wasmiddel te gebruiken als wat er op de verpakking staat. Mijn was is nog steeds even schoon en geen vuile vlekken meer.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik denk dat het komt doordat je vloeibaar wasmiddel in het bakje van de wasmachine doet, klopt dat?
    je moet echt een wasbolletje gebruiken (en niet teveel wasmiddel gebruiken) anders kleeft het vloeibare wasmiddel ergens tussen het was en het bakje in en komt zo nu en dan de smurrie los.
    Oh ja, en geen soda maar azijn, elke maand een liter na het eerste spoelwater erin gooien, als je de wasmachine op 90 hebt gezet, met 1 vaatdoekje. en na de was met het vaatdoekje de ring uitvegen.(heb ik eens via internet gelezen en doe ik nu trouw)

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Neehoor, hoeft niet persé leeg. Je kunt ook je witte was met een beetje wasmiddel en een schep soda erbij op 90 graden wassen. Heeft hetzelfde effect, plus minder verspilling;)

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik heb eea. nagelezen op het internet. het handigste is idd. om regelmatig het zeepbakje schoon te maken en de wasmachine op de hoogste graden te laten draaien (ik doe 1x per 2 weken). ik was mijn witte 60 graden was met soda als wasmiddel en azijn als wasverzachter.

Op internet las ik dat je beter een vaatwastablet in de trommel legt dan soda gebruikt om op de hoogste graden te draaien.

--> had je je filter recent nog schoongemaakt?

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Toch zou ik, als al dat vloeibare op is, overstappen op poeder als ik jou was. Ook voor het behoud van je machine op langere duur is dat veel beter..En het doet het net zo goed hoor;)

15. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    in mijn opinie kun je nog gewoon je voorraad vloeibare wasmiddel opgebruiken. Ik zou dan minder gebruiken dan wat op het pak staat.

Misschien wil iemand in je omgeving wasmiddel van je overnemen?

16. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Herkenbaar! Ik ook alles afgezocht, wat bleek, zat een klein gat in mijn trommel! Door een munt die heeft meegewassen. De was kwam dus een stukje door de trommel heen en is dus smeer...voel eens met je hand of je scherpe randjes voelt in de trommel!

17. VrouwtjeRomy

Nee geen scherpe randjes plus dat ik altijd trouw alle zakken check (mijn vent laat namelijk werkelijk ALLES in zn zakken zitten)

Wat minder wasmiddel is ook een idee, ik gebruik best wel veel... Dus dat ook maar proberen dan!

Nu moet ik dus vanavond een jurk voor de bruiloft van de beste vriend van mn vent halen, voor mij EN voor S. dus die moeten ook gewassen worden... spannend!!

18. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Inderdaad een vaatwasmachinetablet (op 90 of 95 graden) gebruiken i.p.v. soda of azijn, heb ik laatst gehoord van een monteur die een nieuwe wasmachine kwam brengen bij een vriendin van me.
    Heb dit zelf ook meteen maar gedaan.

19. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel

Ik zou het niet proberen/riskeren. Kun je die kledij niet bij een familielid of vrienden wassen?

20. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik vindt t wel een beetje lijken op alsof het weer er in zit.. Maar denk dat er misschien wel smeer in je trommel zit? Die rubbers even goed schoonmaken, gaat echt heel veel troep in zitten (ik maak ze wekelijks schoon) en dan indd even de was op kookwas schoon laten draaien..

Deel Deze Pagina