Ik lees regelmatig dat vloeibaar wasmiddel slecht zou zijn voor je machine. Nu kan ik me niet herinneren dat ik ooit poeder heb gebruikt om te wassen, dus altijd vloeibaar. Ook omdat de meeste wassen op 30 graden draaien hier.Zo nu en dan eens een 40 en een 60 graden wasje, en ook dat met vloeibaar. Nooit problemen gehad met de wasmachine, dus ik vraag me af of het ook niet ligt aan de hoeveelheid wasmiddel je gebruikt. Mijn ervaring is dat je met vloeibaar snel minder secuur bent met hoeveel je erin doet, zou dat er niet mee te maken hebben dat vloeibaar wasmiddel slecht zou kunnen zijn? Dus niet per definitie slecht voor je machine, maar afhankelijk van het gebruik? Ik vraag het me af. Verder heb ik ook geen flauw idee hoor, ik gooi meestal ook alles door elkaar in een was enzo
Je kunt toch ook naast de mega-voorraad vloeibare wasmiddelen die je hebt wel 1 doosjes waspoeder kopen? Als je die dan af en toe gebruikt ben er denk ik al vanaf! Hoef je de rest ook niet weg te gooien ...
Hier worden handdoeken, beddengoed e.d. altijd op 60 graden gedraaid, waarvan eens per maand op 90, met waspoeder en een beetje azijn. De rest wordt veelal op 40 graden gewassen met vloeibaar wasmiddel en een beetje azijn. Ik gebruik de azijn als vervanging voor wasverzachter en merk dat zowel de kleren hiervan goed zacht zijn als dat de wasmachine goed schoon blijft.
dat zijn vlekken van wasluis(ja echt waar zo noemen ze dat) dat is wasmiddel wat in je rubbere rand blijft hangen ga maar eens met een doekje tussen die rubbere rand
je hebt mijn topic denk gemist laatst: vetluis!!!! De vlekken krijg je er nooit meer uit. Als het op wit zit kun je het in de chloor gooien maar dan is de kans ook klein dat het eruit gaat. Ik heb 20 kledingstukken weg kunnen gooien. Je wasmachine is verontreinigd, je kan het proberen met een wasmachine reiniger en dan nog op 90 graden draaien, maar als je te laat bent net als ik dan is je wasmachine naar de barrels. Die van ons was niet meer schoon te krijgen. We hebben pas een nieuwe. Om te voorkomen, absoluut geen vloeibaar wasmiddel meer en 1 keer per maand 90 graden draaien.
Wat wassen veel mensen dan koud. Ik wil graag mijn was schoon hebben. Dat gevoel heb ik niet met een koude was. Maar dat is iedereen zijn eigen keus. Ik was iedere week een 95 was. Dat zijn de witte handdoeken en de vaatdoekjes die gebruik met schoonmaken en mijn charmante witte sportsokken. De ene keer verkort ik het programma en heel en bedoel ik echt heel soms laat ik hem ook helemaal inwassen/voorwassen dan duurt mijn programma ruim 4 uren. Die laat ik dan 's nachts draaien. En daarnaast was ik de gekleurde handdoeken en gekleurd ondergoed op de 60. De werkkleding van mijn man gaan ook op de 60. Alleen onze goede kleding was ik op 30/40. Afhankelijk hoe veel het is. Ik heb hier nog nooit van gehoord dat je zulke smerige vlekken kan krijgen. Maar misschien krijg je vlekken er ook wel uit met Ossengal. Heb ik sommige rare plekken meer uitgekregen door het dragen van kleding. Succes ermee. Het blijft echt ontzettend zonde van de kleding ongeacht hoe duur de kleding is. Groetjes
Heb je de binnenkant van de rubberen rand schoongemaakt van je wasmachine? Daar gaat allerlei rommel en schimmel tussenzitten. Ik heb het wel eens met beddengoed.
Nog een was-vraag... Kan je hoeslakens die volgens het label op 40 graden gewassen moeten worden, ook op 60 graden wassen? Vind het nogal irritant dat er 40 staat, terwijl de handdoeken op 60 moeten. Zo krijg ik nooit een volle machine met witte was.
Handdoeken kunnen wel op 60 hoor... heel fijn dat ik nu ook weet wat er aan de hand is met mijn wasmachine. Ga nu dus ook maar met wat vaatwastabletten in de weer!!. En een bus poeder halen. maar nu heb ik ergens gehoord dat waspoeder slechter is voor de kleren. Hebben jullie hier ervaring mee... En het klopt idd dat je de vlekken met groene zeep eruit krijgt!. Heb het hier ook al regelmatig moeten fixen..
hoeveel schoonmaakazijn gebruiken jullie bij een lege trommel en op 90 graden? Een hele fles? En dan wat in het bakje en in de trommel??
Een hele fles natuurazijn, geen schoonmaak azijn hier een deel in het bakje en een deel in de trommel zelf
ik waste ook altijd met vloeibaar wasmiddel. en had ook steeds vaker last van vettige grijze vlekken in mijn kleding. nu ik over gestapt ben op poeder blijft mijn was ook schoner incl mijn wasmachine. er zit namelijk een soort van olie in vloeibaar wasmiddel wat erg in de machine en rubbers blijven hangen inderdaad de rubberen rand goed schoonmaken en ook ff de trommel naar achteren duwen want daar zit ook een hoop troep onder/tussen ook is t verstandig om je filter even schoon te maken als je dat nog niet gedaan hebt op kort termijn. hopelijk krijg je de vlek nog uit je kleding al vrees ik t ergste