En hoelang heb je het in de vanish gezet? Ik laat het altijd de volledige tijd (zo'n 5 a 6 uur) in de vanish staan en alles is daarna hagelwit. Ook oude vlekken. Kleding met poep en bijv wortels of tomaat, zet ik meteen in een emmer met groene biotex. Daar laat ik het ook in totdat het de machine in gaat. Alles gaat eruit. Op 40 graden. Witte was doe ik wel altijd op de lange was. Op verkorte was, word het niet altijd goed schoon. En met witte was gebruik ik altijd waspoeder ipv vloeibaar. In poeder zit vaak een bleekmiddel wat voor wittere was zorgt.
Poep vlekken gewoon in een emmer met koud water is hier al voldoende, nachtje laten staan en dan gewoon mee draaien met de was. Wortel vlekken krijg ik er niet goed uit Alle slabbetjes zaten onder de vlekken. Heb paar weken geleden silly billyz besteld, ik zweer erbij! komt hier nooit meer een normale slab in huis Als ze smerig zijn spoel ik ze uit onder de warme kraan en dan gewoon laten drogen, alle vlekken gaan er 100% uit bij 40 graden. Ze zijn hier nog nooit in de wasmachine geweest, met de hand is al voldoende!
hihi, sorry moest er wel om lachen... het klinkt zo vies Wij stoppen de witte kleertjes met vlekken een nachtje in een emmertje met Biotex. (beetje ouderwets maar het werkt wel) daarna mee in een 60graden wasje, schepje witte reus en een schepje vanisch voor de witte was. En voilà de was is weer schoon. Ben benieuwd of ossengalzeep gaat werken.
Hier laat ik ze altijd een dag (24 uur of langer) in de vanish staan. En niet met te heet water aanmaken. Altijd schoon gekregen!