Hier sliep dochter de nachten door wat onwaarschijnlijk was bij KMA. Zij was alleen overdag super onrustig en de nachten niet. Uiteindelijk toch KMA..... hier hebben wij in het ziekenhuis in Heerlen echt een top arts! Chantal Janssen, zij is de enige die ons serieus nam en helpt vele radeloze mama's met goed resultaat! X
Ik vraag me ook af hoe reflux dan niet meer speelt, want daar had hij last van zei je? Ik herken heel veel in mijn zoon, ook een prematuur. Prematuren hebben over het algemeen veel last van reflux en oor klachten, meestal ook allergieën. Juist omdat je zegt dat de klachten alleen s avonds en s nachts komen. Onze zoon sliep voor het eerst door met 2 jaar, dit was heel moeilijk vol te houden met nog 2 kleine kinderen erbij. Wat wij deden was: - hele strenge reflux leefregels toepassen. Hij sliep bij bijna rechtop, zo schuin stond zijn bed/box/kinderwagen. - medicijnen tegen reflux, - antibacteriële zalf van de kno arts om de oorontstekingen zoveel mogelijk te voorkomen, - dieetvoeding - voeden op verzoek - nachten verdelen tussen man en mij, zodat ieder een halve nacht kan slapen.
Hij heeft een ph metrie gehad. Hier bleek dat uit. Vannacht was een goede nacht. In de avond wel een x flink gehuild. Om 23.00u weer en toen gevoed. Om 24.00u weer hard huilen. Heb dit een uur aangekeken (was in tussenposen kort stil) zetpil en drinken, warrop hij tot vanochtend geslapen heeft.
Bij buikkrampen helpt een paracetamol niet altijd. Als de krampen te erg zijn haalt de pijnstiller alleen de scherpe randjes eraf, maar blijft hij pijn houden. Dat weet ik van mijn huisarts.
Heb al 2 avonden een poging gedaan tot het aanbieden van een fles. Ten eerste om te zien of hij dan meer verzadigd is, ten tweede om eventueel weer in te dikken. En de laatste voornaamste reden, wanneer ik over 5 wkn weer ga werken na de vakantie mag ik niet meer kolven. Wat is hier nou weer de reden van? Komt het omdat hij pijn heeft? Of door de andere omgeving? Hij dronk gewoon de fles op de opvang en bij mijn ouders en zelf heb ik dus tot 2,5 week terug in de avond een papfles. Pffff.... Gister 100% kv aangeboden nu 1/3 kv en 2/3 bv. Hij wilde geen eens een slok. Ben op een gegeven moment vertrokken, maar ook bij mijn man pakte hij het niet. Nu hopen op toch een goede nacht. Heeft net al even flink gehuild. Anders overweeg ik morgen hier de kinderarts te bellen, al vind ik het best eng. Stom he
Wat vind je eng? Of wat heb je te verliezen? Dat de arts je wegstuurt? Ach dan heb je het wel geprobeerd.
Ik ben al maanden van het kastje naar de muur gestuurd en heb al heel vaak te horen gekregen dat er niks is. Dan is het een totaal andere omgeving (onbekend). Heb nog een oudere zoon die ik mee moet nemen en weet niet of hij zich wil gedragen (thuis kan ik hem meestal wel droppen). Ik moet alleen omdat mijn man aan het werk is en daarnaast weet ik niet wat de kosten zijn (dit is natuurlijk het minst belangrijk).
Een bezoek aan een kinderarts in België kost iets van een 40 euro. Daar krijgen wij nog iets van terug via de mutualiteit, ik neem aan dat dat bij jou dan niet het geval is. Opname in het ziekenhuis kost natuurlijk meer, maar ten eerste is dat nu nog niet aan de orde, en ten tweede gebeurt dat ook niet zonder jouw toestemming. Kinderartsen zijn over het algemeen wel begrijpend naar drukke kinderen he. Die hebben al wel erger gezien. Niet te hard stressen dus.
Ik zit in de Panne en heb net het ziekenhuis in Veurne gebeld. Kan om 10.30u al terecht.... Inderdaad een verschil met NL. Heb in NL al een goede ingang, maar daar kan ik zelden zo snel terecht. Ben benieuwd. We twijfelden, maar zei tegen mijn man ook, wat hebben we te verliezen. We wilden een second opinion en die heb je zo. En volgens mij ben ik vrij goed verzekerd, dus ik zie wel. Mocht er meer uitrollen bel ik de zorgverzekeraar. CZ gezinnen, en uiteraard een reisverzekering
Ok, daar ken ik geen artsen Veel succes alleszins, hopelijk ben je snel geholpen. Denk er vooral aan om je verhaal rationeel te vertellen, met duidelijke beschrijvingen van wat er wanneer misgaat.
Dat begrijp ik, is ook logisch. Maar een arts kan zoveel meer als je een goed gestructureerd relaas geeft, ipv een emotioneel verhaal. Probeer voor je vertrekt nog even de belangrijkste punten op te lijsten. Wat gaat er precies fout? Wat doet je kind, waarom denk je dat er pijn is? Wat doe jij om dat te verhelpen (bv zetpillen)? Welke onderzoeken zijn al gebeurd? Waar denk je zelf aan?
Volgens de ka zat er toch (weer) vocht achter de oren. Vrijdag ga ik hier naar de kno arts. Daarnaast was aan parasiet in de ontlasting ook nog een optie, dus nu moet ik ontlasting verzamelen. We wachten af. Maar wat zijn we boos. Iedereen ziet steeds vocht achter de oren. Kinderartsen, huisartsen, behalve de kno arts. Vrijdag eens afwachten.
Hopelijk ziet deze kno arts wat de andere artsen zien. Wat vond je zelf van het hele geheel, incl oudste mee slepen? Over je oudste meeslepen. Wij hadden heel lang geen oppas/opvang mogelijkheden buiten het kdv. Als ik dus naar een arts wil moet ik of beide kinderen mee slepen of mijn man moet vrij nemen. Als het voor mijzelf is proberen we het laatste, maar als ik voor 1 van beide kinderen moet gaan ze altijd beide mee. Ook ziekenhuis ka of uroloog. En helaas ben ik er iets te vaak geweest Ik heb er eigenlijk nog nooit een opmerking erover gehad. Je hebt nu eenmaal 2 jonge kinderen en die artsen zijn vaak echt wel wat gewend, ook de huilende, jengelende, driftbuien etc van een kind.