Wellicht hebben jullie mijn topic gelezen en weten jullie de situatie, vrijdag ben ik gecuretteerd nadat wij er afgelopen woensdag achter zijn gekomen dat idd ons kindje een vlindertje is geworden. Alleen nu vraag ik mij het volgende af, ik kan er niet echt een duidelijk antwoord op vinden. Misschien is die er ook niet hoor Mijn bloedverlies is niet heel veel en heftig geweest, vrijdag na de curretage wel aardig wat verloren in het ZH maar eenmaal thuis bleek het al heel wat minder te zijn. Gisteren alleen wat bruinverlies, heel weinig. Maar sinds vandaag bloed ik ineens weer meer en is het bloedverlies helder rood, ook heb ik ineens meer pijn in mijn buik. Dat had ik gisteren eigenlijk niet. Is dit normaal dat het zo fluctueert? En hoe zit het eigenlijk met het bepalen van je cyclus, is de dag van de curettage dag 1 van de evt. nieuwe cyclus? Of hoe moet je dat berekenen, vanaf wanneer ga je tellen? Ik had altijd een hele mooie regelmatige cyclus van gemiddeld 28 dgn.
Dees, wat ontzettend verdrietig dat je dit mee hebt moeten maken. Ik leef met je mee. Toen ik mijn MA had, kon ik rekenen vanaf de dag na de curettage zeiden ze. Mijn bloedverlies ging wel iets op en neer, maar nam eigenlijk wel af naarmate de dagen vorderden. Ik had ook het meeste bloedverlies in het ziekenhuis. Hebben ze ook een echo gemaakt om te zien of je helemaal schoon bent? Dat lijkt me ook wel prettig om te weten, meestal doen ze dat wel. Veel sterkte!
Bedankt voor je reactie Jatobe. Ben er helemaal vergeten naar te vragen door alle emoties. Bij mijn weten hebben ze geen echo gemaakt, als het goed is wil de VK mij dinsdag nog terug bellen. Ik kan anders aan haar vragen of er een echo gemaakt is en of dat nodig is. Niet dat ik mij nu al gelijk wil richten op de volgende zwangerschap, maar wil wel graag weten waar ik ongeveer zit in mijn cyclus.
Wat naar dat je een miskraam gehad hebt. Ik heb twee weken geleden een miskraam gehad en had ook hetzelfde soort bloedverlies, eerste anderhalve week weinig en geen buikpijnen enzo en vanaf afgelopen donderdag wel buikpijn en ongesteldheidssymptomen en vanmorgen was het bloedverlies bijna weg, hopelijk stopt het snel. De eerste dag van je cyclus is de dag waarop je curettage heeft plaatsgevonden.
@winddanser; bedankt voor je reactie. Wat vervelend dat ook jij een miskraam hebt gehad, niet leuk Ik zal het verder moeten afwachten, blijkt alweer dat het dus heel verschillend kan zijn. Het bloedverlies lijkt nu veel weg te hebben van een flinke ongesteldheid.
Hi DeesDees! Wat rot allemaal.. Ik heb zelf ook een curretage gehad en toen heb ik maar 1 dag gebloed. Het is normaal dat het ineens wat erger kan worden. Dat is je lichaam die ontdekt dat het niet meer zwanger is. De VK zei dat je een paar dagen na de curretage ineens heftig kan gaan bloeden ivm bovenstaande! Nu heb ik dat niet gehad (Ze hebben alles erg goed schoongemaakt).. Maar het is dus normaal! Als je verder geen pijn/koorts oid krijgt, kan je er van uit gaan dat alles goed is gegaan en je 'leeg' bent. Een echo is altijd handig om te kijken of je cyclus goed op gang komt. Ik werd zelf pas na 47 dagen ongesteld, dus het kan even duren. Je lichaam en dus cyclus is gewoon van slag... Sterkte!!
@Claudia88; Ik houdt er ook rekening mee dat mijn cyclus van slag kan zijn, we zullen het zien. Wow, na 47 dagen pas...heftig. Bedankt voor je antwoord