Hoe nu cyclus te tellen na miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 1 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Ik heb dus gisteren een miskraam gehad... als ik dan tel vanaf mijn laatste ongi tot nu is het 31 dagen maar normaal is mijn cyclus 27 dagen!
    Wat moet ik nu aanhouden?

Wie kan mij helpen?

Liefs Zomaar

2. ikkes

ikkes Lid

24 jul 2006
    67
    0
    0
    Bedoel je dat je maar 4 dagen overtijd ook bent geweest?

Ik heb de dag van miskraam altijd getelt als eerste dag van cyclus. Rond de 14de dag erna (wat volgende cyclus de dag voor eisprong zou zijn) zijn we weer begonnen en dan om de dag. Al deden wij het eigenlijk alleen als we ech zin hadden. Wat er weer op neer kwam dat er ook wel paar dagen erna nog gesext werd :oops:

3. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Met de miskraam is er ook weer een nieuwe cyclus begonnen. Die eerste cyclus wijkt meestal iets af van je normale cyclus, dus eigenlijk is het niet zo héél belangrijk vanaf wanneer je weer moet tellen. Het kan nu echt een stuk langer of korter duren.
    Ik had mijn normale cyclus weer terug nadat ik ná mijn miskraam weer een menstruatie kreeg (beide keren) en ben toen ook weer begonnen te tellen.

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    het duurde bij mij 4 maanden voordat ik wer een normale cyc;us had en toen bleek ik zwanger. maar het is handig om in ieder geval een gewone menstruatie weer af te wachten, dan weet je ook vanaf wanner je moet gaan tellen

5. Indica

Indica Lid

24 nov 2006
    14
    0
    0
    Antwerpen
    Hey,

Ik heb ook een miskraam en curettage gehad.. Nu wordt je lichaam platgebombardeerd met hormonen. Ik had zelfs symptomen van menopauze, opviegers, vaginale droogte, hoofdpijn, moodswinges,......
    Het is gewoonweg niet te voorspellen wat je lichaam gaat doen.
    Het kan snel gaan maar tkan ook heel lang duren voor je weer ongi wordt.
    Ik heb het gewoon losgelaten en rustig afgewacht.Ik was dan ook direct terug zwanger. Ben zwanger geraakt ongeveer 2.5 weken na de miskraam. Als je geen curettage hebt gehad dan wacht je best 1 cyclus om te vermijden dat je vals positief test omdat hCG nog niet voldoende gezakt is.

6. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    ik heb echt het gevoel dat alles er goed uit komt hoor...
    kan toch best deze maand er gewoon weer tegenaan?
    Ben wel van plan om later te gaan testen dan mijn nod ivm de hgc
    en om eventueel een nieuwe teleurstelling te voorkomen..
    Had ik namelijk niet op mijn nod getest wist ik ook niet dat ik zwanger was en dus ook niet van mijn hele vroege "miskraam"

Heb trouwens ook gehoord dat je na en miskraam vruchtbaarder bent, iemand ooit van gehoord?

liefs z

7. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Ik zou wel even contact opnemen met je huisarts om te laten checken of alles wel weg is..
    sterkte!

8. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb na mijn miskraam een echo gehad om te kijken of alles schoon was.
    Je kunt er idd gewoon weer voor gaan hoor. Het is dan alleen iets lastiger om te bepalen hoe lang je zwanger bent mocht het in één keer raak zijn.
    Ik zou deze cyclus ook niet echt van je NOD uitgaan. Het is nl niet echt te voorspellen wanneer deze zal zijn omdat je cyclus af kan wijken.
    Wat betreft verhoogde vruchtbaarheid....mijn gyn zei dat je na een miskraam gewoon weer vruchtbaar bent, maar dat dat niet meer is dan normaal.

9. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hoi

ik heb 7 okt een miskraam gehad van een zwangerschap van 11 weken. ben 11 okt gecuretteerd. 4 nov mijn eerste menstruatie weer gehad en 30 nov zwanger getest.
    het kan dus heel vlot gaan.

liefs irisje

Deel Deze Pagina