Uit het niets kapt mn droger ermee. Nu blijkt de v-snaar gebroken te zijn. Mn moeder zei dat je de bovenkant en achterkant weg moet halen tot je bij de trommel komt en hem dan vervangen. Leek simpel... heb nu de bovenkant en 2 lagen van de achterkant eraf en ben nog geen steek verder! Nu lijkt het dat ik de trommel met de laatste achterplaat er helemaal uit moet halen! Mn man heeft ook al zitten kijken, maar een makkelijk klusje wordt dit niet! Iemand hier toevallig ervaring mee!
ja wel ervaring met het kapotknappen van de snaar, maar niet met het repareren, mijn man heeft het bekeken en zei heeel snel tegen me, koop maar een nieuwe dus mijn advies zou zijn...nieuwe kopen
inderdaad: trommel moet je loshalen zodat je de nieuwe snaar over de trommel kan schuiven, dan moet hij nog met een raar bochtje langs het motortje gelegd worden, dat laatste is nog het rottigst, hebben wij behoorlijk mee zitten prutsen en hij liep er eerst ook een paar keer af. We hebben het vorig jaar gedaan maar inmiddels hebben we toch een nieuwe droger. Het ouwe ding heeft het met de nieuwe snaar nog wel een paar maanden gedraaid maar hij was gewoon op, de was werd niet meer droog (lag niet aan de snaar hoor ) Dus het is of een boel prutswerk of een nieuwe kopen
De mijne zat toen gewoon aan de achterkant. Dus achterkant open schroeven, v-snaar erom leggen en weer dicht schroeven..Bij jou lijkt het een stuk ingewikkelder...
je moet de onderkant open maken en dan zie je het aandrijfmotortje ziten. eerst doe je de snaar om de grote trommel en dan om het aandrijfmotortje tenminste zo doet mijn mannetje het altijd