Wat doe ik toch fout ?

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad gewoon even weer uwv bellen, en vragen om een afspraak. Wie weet zijn er toch wel meer mogelijkheden.

2. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    jeetje wat een situatie. Ik zat te denken weet niet of je de zorg wat vind, maar er komen binnenkort weer BBL plaatsen vrij. Kun je werken en leren tegelijk. Er is meestal wel in de buurt wel een stichting voor gehandicapten, thuiszorg of bejaardencentrum die bieden deze plekken aan. In de zorg maakt leeftijd juist niet zoveel uit omdat ze zoveel mensen zoeken.

In ieder geval veel succes en ik hoop dat hij tij mag keren.

gr
    Kieke

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Heb ik ook al geprobeerd, wilde zelfs mijn oude opleiding weer herstarten ( verpleegkundige ) maar dat is alleen mar Fulltime te doen en dat wil ik gewoon niet ... Dan zit die kleine meer op het KDV dan thuis en dat vertik ik .. Maar ik sta ook zeker open voor opleidingen en vind het geen punt om eventueel weer naar school te gaan.

4. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

oh, en het is niet gek hoor dat je dat afreageren gaat op anderen, das natuurlijke reactie.
    Beter zo als opkroppen, misschien op mp? ik gooi maar een balletje op. een vriendin van mij is zo aan haar werk gekomen.

5. chantal1984

Trouwens, wat houd nou precies Re-intregatie in ? weet iemand dat ?

6. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Naar het uwv gaan(of bellen) en zeggen dat je meer informatie wil over de WIJ:

SZW

Ik krijg ook geen uitkering meer, en toch werd ik daar geholpen! Werd bij de receptie daar trouwens wel ook gezegd dat ze dat niet doen, maar toen vertelde ik van een kennis die dat wel voor elkaar had gekregen en toen werd ik verder geholpen door iemand anders;)

7. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Oja, op de site die ik net gaf staan bedragen voor een uitkering ook nog, maar daar had ik geen recht op omdat vriendlief 'teveel' verdient..als je gezamelijke inkomen netto meer is dan €1131,- ofzo heb je daar dus geen recht op.

Maar om een opleiding te volgen is nog een ander potje!;)

8. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Chantal je hebt PB.
    Wat ik ook vind, takingcareofyou is een leuk initiatief...
    Daarom dat ik nu zit te denken om iets voor jou te doen. Je bent niet zielig hoor, maar de kleine dingen zijn vaak heel wat waard.
    Ik ga de oudste even eten geven, en dochtertjelief word ook wakker!

9. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Hoi als ik je irriteer gewoon niet verder lezen hoor:D maar ook ik wilde je even een knuffel geven...en eh het is logisch dat je je klote voelt.
    Over die opmerking over een kindje krijgen terwijl je geen geld hebt wou ik ff zeggen.....waar er 1 kan eten kunnen er ook twee eten:) zegt mijn moeder altijd;).

En eh 1 tip (misschien heb je het wel geprobeerd) maar toen ik zonder werk zat ben ik gewoon overal rechtstreeks naar binnen gestapt (winkels die mij wel wat leken dan) en ik moet je zeggen dat het even duurde en dat ik toen inmiddels al werk had maar ik kon bij alle winkels waar ik persoonlijk binnen was gelopen beginnen.
    Weet niet of het kwam omdat ik zo wanhopig overkwam looool maar misschien lukt het jou op die manier ook.

In ieder geval veel succes en dikke knuffel....

10. dikke knuffel meid....

achter de wolken schijnt de zon...

11. helia

helia Actief lid

4 dec 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Re-integreren betekent letterlijk 'weer laten functioneren'. Meestal wordt er gedoeld op 're-integreren op de arbeidsmarkt', wat betekent dat iemand opnieuw op zoek gaat naar werk. Ook na een ziekmelding spreekt men bij terugkeer op de eigen werkplek van re-integratie.;)

12. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hey Chantal,

ik heb nog niet de reacties van iedereen gelezen hoor. Maar ik las dat je zegt dat je overal op reageert wat betreft het solliiciteren. Maar heb je ook al open sollicitatiebrieven gestuurd? Ik denk dat er in de thuiszorg functie alfahulp best veel plek is namelijk (tenminste hier wel volgens mij). Weet niet of je daarheen al open hebt gesolliciteerd? Is ook een ideale baan mocht je zoontje naar school gaan. Na de ochtenduurtjes werken haal je hem zo weer op van school.

En wat vervelend dat het zwanger worden niet lukt. Ik weet er inmiddels ook alles van. :x Het is oneerlijk verdeeld. Waarom word de één zomaar zwanger na gestopt te zijn met de pil, terwijl de ander er eerst maanden of jaren over moet doen? Ik hoop voor jou en alle andere dames dat het gaat lukken. (En voor mezelf natuurlijk ook;)).
    Ik snap dat je geen zin hebt in de medische malle molen, maar je zou toch voorzichtig aan eens naar de huisarts kunnen gaan om je te laten adviseren wat te doen....

En wat betreft het fel reageren: daar heb ik inderdaad best wel het één en ander van gemerkt hier op het forum, ook naar mij toe. Vooral in dat Haiti-topic. Maar dat is je vergeven. Misschien is het ook doordat je nu niet lekker in je vel zit? Daar kunnen we dan nu met z'n allen rekening mee houden...

En afvallen: dat is hier ook een probleem. Ik weet ook niet hoe of waar ik moet beginnen.

Nou ik wens je alle sterkte toe!

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Zucht. Wat een verhaal meid.
    Ik denk dat je in een cirkel zit en alleen maar rondjes draait. Ik ga niet heel uitgebreid reageren maar wil je 1 ding meegeven: de enige die iets kan veranderen ben JIJ zelf. Dan heb ik het niet over het krijgen van een baan of zo, maar de meer eenvoudige dingen, te starten met afvallen. Ik spreek uit ervaring, ben zelf ooit ruim 20kg afgevallen en nu ook (weer) te zwaar dus moet weer aan de slag ermee, maar NIEMAND kan je hiermee helpen. Ik weet waar het aan ligt, jij weet dat ook. Jij weet dat je niet de hele dag loopt te snoepen en dat je van 1 hamburger niet dik wordt, het zijn de meerdere dingen gedurende lange(re) tijd die je teveel eet waarvan je overgewicht krijgt. Als je zorgt dat je wat afvalt, je eetpatroon omgooit, hulp krijgt van een diëtiste (want shakes etc is echt onzin) dan lukt het je wél. En van daaruit zul je zien dat de rest ook beter gaat. Dan voel je je beter, ben je vrolijker, maak je minder ruzie met je man (met je kind al helemaal) en gaat alles je beter af.

En verder: mijn mening is dat een kind wel duur is. Een kind heeft toch luiers, voeding en kleding nodig. Ook al is het niet duur, het kost wél geld dus ik ben het wel eens met de mensen dat dat nu misschien niet practisch is. Maar die keuze moeten jullie zelf maken. Succes, iedereen kan het, maar niet iedereen doet het dus ga aan de slag!!

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hej meis, ik ken het helemaal. Alleen ben ik dan de vrouw van diegene die aan t solliciteren is.
    Je word er GEK van. Vorige week waren we bijna binnen bij n bedrijf. Die vent die mn man interviewde die was helemaal "in aww" over hoe hij de afdeling zou runnen. En hoe recht door zee en direct hij was. Echt fantastisch vond hij. Zat op n gegeve moment zelfs de " I'm not worthy" buig te doen. En er zou een laatste gesprek komen met iemand uit Amerika en dan nog n salaris onderhandeling en klaar.
    Helemaal fantastisch t weekend in natuurlijk. Spannend spannend....misschien dan nu EINDELIJK na meer als n half jaar thuis zitten...
    En dan word je smaandags gebeld door het bureautje (niet eens die vent zelf die belt) dat ze hem toch iets of wat te direct vinden (was een criteria van uit de vacature!) en hij was bang dat t tot conflicten zou leiden met sommige clienten en collega's. Ze hielden hem even achter de hand en zouden toch eerst voor hij zn derde en final gesprek kreeg nog wat andere mensen spreken.
    Mja en toen zagen we de bui al hangen natuurlijk...
    Woensdag kregen we de definitieve afwijzing...mja nou iets anders hadden we ondertussen al niet meer verwacht. Maar toch!
    En zo gaat t iedere keer. Je staat steeds met 1 voet binnen en dan duwen ze toch die deur nog dicht tegen je neus :x
    n jaar of wat geleden gingen we kijken voor n koophuis, Wendy net geboren, Misschien over n jaartje of anderhalf 2 voor nog eentje, ik zou n studie doen. Nou ik doe n studie...en de rest is misschien toekomst muziek...
    Wat mij dan troost is dat ik, mn man en kinderen toch in ieder geval gezond zijn. En dat we ondanks alles toch nog (met hier en daar n fikse aanpassing) rond komen. Karig maar we komen er! (we waren nml het dubbele van inkomen gewent)
    En we hebben nog tijd van leven gelukkig.
    Zo als t veranderde n half jaar terug, zo kan t ook plots weer terug veranderen.
    En wat betreft n 2e kind. Als jullie er voor willen gaan. Tja weet je. Ook n vaste baan bied geen garanties! Is valse zekerheid. Want als ze willen zetten ze je toch op straat. Misschien wat moeilijker zoals bij mn man. Maar er zijn allerlei manieren om je toch te lozen. Dat hebben wij vorig jaar en n aantal jaar terug wel gezien.
    Ik zit nu ook van....ik wil zo graag nog 1 kindje. maar bij ons is t zo dat t in dit huis niet of nauwelijks meer past (heb er nml al 3) en dan ook nog die financieen etc. Plus ik ben nu net aan die studie begonnen. Dan wacht ik liever nog even.

15. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    ach weet dat je niet alleen bent...

In maart ben ik ook 1 jaar werkeloos... Daarbij liggen hier de banen niet voor het oprapen... Dus me diploma's heb ik maar in de kast gelegd want om daar een baan in te vinden is helemaal moeilijk...
    Mijn contract is met 5 maanden zwangerschap niet verlengd terwijl er al eerder was beloofd dat dit wel zou gebeuren... Toen zag ik ook de bui al hangen maar ik zat in de ziektewet omdat ik nogal ziek was van mijn zwangerschap dus daar ben ik toen in gebleven totdat mijn dochter geboren is dus kregen wij nog 100 % van mijn loon tot de geboorte op den duur ging ik de ww in en die loopt 31 maart... Dus ik heb ook bijna geen tijd meer...

Ik irriteer me ook aan alles en iedereen... Mensen denken dat je niks doet omdat je al zo lang werkeloos bent en dan krijg je weer een opmerking van er is altijd werk... bah bah bah

Over het afvallen zou ik me ook niet zo druk maken dat komt ook wel weer als je gaat werken... Nu ik hele dagen thuis zit zeg maar ben ik ook weer aangekomen en ik denk dat het echt wel veranderd als ik eindelijk weer aan het werk ben..

16. chantal1984

Hey lieve meiden,

Thanx allemaal voor de tips/adviezen knuffies etc etc ...

Heb ik echt nodig, vandaag is echt mijn grootste dip dag allertijden, zit de hele dag al te janken en te denken hoe en wat, weet het gewoon niet, die kleine zit nu op de peuterspeelzaal manlief is werken dus zit ff lekker alles er uit te janken :(

Lucht wel op maar damn wat voel ik me K*T zeg ...

Heb net wel een gezin via MP gevonden die voor 3 dagen in de week op zoek is naar oppas voor 2 kids dus ben in email contact met dat vrouwtje dus misschien dat dat helpt ... Zou wel lekker zijn ... Heb ik iig nog wat centjes ...

@waardevol: was in dat topic ook echt kwaad, en niet persoonlijk op mensen daar in het topic dus excuus als ik je persoonlijk heb aangevallen, was niet de bedoeling .. Ga er ook niet verder op door maar was af en toe wel kwaad op sommige posts ;) ..

@tweemeisjes: Je bent echt top !! Je hebt een PB terug .. You make me cry ;)

En idd ook al heb ik zelf zo weinig ik geef zoveel weg via mijn hyves aan mensen die het ook zo hard nodig hebt, puur omdat ik weet hoe fijn het is om dit soort hulp te krijgen ..

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb verder geen praktische tips ivm solliciteren enzo, maar wou je ook even van hieruit een DIKKE knuffel zenden! :)

18. chantal1984

Thanx lieverd ..

Word nog een hele luchtige ;) knuffel boel hier :D

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    *proest*:D

Je hebt gelukkig je humor nog niet verloren.;)

20. chantal1984

#40 chantal1984, 1 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2010
    Mede door jullie verlies ik die niet ;)

Deel Deze Pagina