Wat doe ik toch fout ?

Discussie in 'De lounge' gestart door chantal1984, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ik ga mijn kleine ventje ff van de peuterspeelzaal halen ..

Nogmaals thanx meiden .. Doet me zo goed om ff mijn hart te luchten bij jullie :)

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hee meissie, wat kut allemaal zeg. :(
    Je had het er gisteren al wel over, maar ik wist niet dat het zo erg was. Ik hoop niet dat mijn opmerking het getriggerd heeft?

Maar is je WW-uitkering al verlopen dan?
    En de gemeente zou misschien best iets voor je kunnen betekenen.
    Ik heb zelf ook heel lang thuis gezeten, en om een lang verhaal kort te maken; Daar heb ik het ook erg moeilijk mee gehad.
    Uiteindelijk ben ik ook bij een reïntegratiebedrijf terechtgekomen.
    Niet via de gemeente, maar ik heb er zelf veel achteraan gezeten.
    Ik denk wel dat mijn situatie anders is dan die van jou eerlijk gezegd. Maar wil je meer weten, stuur me gerust een pb.

3. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Meid, wat rot voor je, al die dingen die niet meezitten.

Als je er wat aan hebt: zal ik eens naar je sollicitatiebrieven kijken? Wellicht kan ik je helpen?

PB maar als je hulp wilt.

4. chantal1984

Helaas is mijn ww al afgelopen, ik kreeg maar 6 maanden, je krijgt tegenwoordig 1 maand per volledig gewerkt jaar dus ik zit nu sinds augustus 2009 zonder uitkering ..

Reintregatie kon niet zei het CWI want dat had ik dan aan moeten geven tijdens het eerste gesprek aan het begin van mijn ww :(

Aan dat CWI heb je ook geen flikker hoor, echt niet normaal, zitten daar vacatures voor je uit te printen een half uur en dan word er gezegd ga maar solliciteren .. Ja slimbo dat snapt mijn neus ook wel dacht ik ... maar goed daar heb ik niets aan :(

Heeft het wel zin om gewoon te reageren op reintregatie vacatures ? Zag er namelijk een hele tijd geleden eentje op werk.nl staan maar volgens die muts bij het CWI kan ik daar niet op reageren omdat ik geen WW krijg .. :(

5. chantal1984

Thanx,

Mijn brief en CV is al een paar na gekeken en moet ( volgens ervaren mensen ) goed zijn .. maar iig bedankt :)

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Heey meid,

Wat een verhaal zeg!
    Een dikke knuffel vanaf hier.

Ik weet hoe het is dat het afvallen niet lukt en zwanger worden ging ons tot 2 keer toe ook niet echt makkelijk af.
    Ik hoop echt dat je snel weer een leuke baan hebt en zwanger bent van een prachtwonder..

Succes

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ah, wat rot voor je!!!
    Soms zit het mee, vaak zit het tegen, dat geldt zeker voor jou/jullie als ik het zo lees!

Heel, heel veel sterkte en succes van mij. Hopelijk komt er gauw een leuke baan op je pad!!

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je zou ook kunnen kiezen voor de verzorgende IG opleiding kun je vaak 24 uur werken en 1 dag in de week naar school.
    En het is onregelmatig dus ook minder opvang nodig als je man op tijd thuis is.

9. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    #49 ceylon, 1 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2010
    Heb je volkomen k*t al geluisterd? Zorgt bij mij altijd weer voor een klein glimlachje.

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Als 1e een hele dikke knuffel!

Dan praktisch...
    Ik lees dat je sollicitatiebrief en cv al wel een keer bekeken zijn door ervaren personen? Heb je daar ook tips van gehad wat betreft het solliciteren? En waarom kan het uwv je niet helpen? juist zij zijn degene die je na een half jaar werkloosheid weer aan het werk kunnen helpen middels een budget wat je bij bv een reintegratieburo kunt gebruiken.

Wij hebben een eigen bedrijfje wat mensen met een handicap weer aan het werk wil helpen of mensen die langer als een half jaar werkloos zijn weer terug aan het werk te krijgen veelal ook via het uwv. Wat we doen is bekijken waar je vaardigheden liggen, samen vacatures zoeken en bekijken hoe je gaat reageren brief of bv telefonisch enz enz....
    Dit is niet om reclame te maken (want we zitten sowieso te ver weg..) maar meer om je een idee te geven van wat er nog kan evt. Wij krijgen regelmatig opdrachten binnen van een landelijke organisatie die bij het uwv inkoop doet misschien kunnen ze ook iets voor jouw betekenen..(ik zet hier geen link neer want ik wil niemand aanprijzen oid maar mocht je willen weten welke organisatie dat is stuur me gerust een pb)
    Ik hoop dat je snel weer beter in je vel zit!! Heel veel succes!

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh nog ff een aanvulling...voor zover bekend bij ons kun je bij de gemeente een bijstandsuitkering aanvragen (tenzij je man / vriend 'teveel' verdiend) deze uitkering krijg je als je onvoldoende inkomen, vermogen hebt en geen recht hebt op een andere uitkering.
    Ik snap dat dit geen oplossing is voor je probleem maar je zit dan ff wat minder krap bij kas waardoor je wat 'ruimte' hebt in je hoofd ook. (en misschien ook voor de accupunctuur..)

12. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Meid een dikke knuffel!!

Je hebt een pbtje

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ow meid wat betreft het werk weet ik preces hoe je je voelt!
    Helemaal wat als het het CWI en UWV aangaat!
    Die mensen voeren echt niets uit! k ben daar ook trouw elke keer geweest met mn papiertjes (en al mijn sollicitaties) maar ze sturen je idd gewoon weg!
    Ik had helemaal ene plan om een opleiding te willen doen...zegt die vent gewoon dat ik dat zelf maar moet uitzoeken en dat hij mij daar niet bij kan helpen!

Nu zit ik in een callcentre...vreselijk werk....maar ik ben blij dat ik iets heb! mn uitkering liep ook al weer af!

Bij mij was het nog dubbel kut omdat de dag nadat ik had verteld dat ik zwanger was"ineens" mn contract niet meer werd verlengd.
    En ja...ik snap ook wel dat bedrijven je niet aannemen als je zwanger bent! Heb bijna een jaar thuis gezeten ook!

En zit dus nu nog niet waar ik wil zitten!

Houdt moed! Hihi!

Het komt wel goed!

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik kom hier net binnen vallen. maar ik wil je even sterkte wensen. die crisis heeft vele kapot gemaakt voor veel mensen.
    dat je nu niet zwanger raakt is niet zo gek. van de stres alleen al en die shakes en lijnpogingen zijn ook slecht om zwanger te worden. wellicht als je wat meer ontspannen bent als je binnenkort ( hoop ik ) weer werk hebt dat het allemaal wel wil.
    natuurlijk zijn die opmerkingen vast heel goed bedoeld maar daar zit je nu allemaal niet op te wachten.

ik herken het je overal aan ergeren heel goed hoor. ik heb bijna een jaar op bed gelegen vanwege mijn zwangerschap en zit nu al bijna een jaar binnen door omstandigheden en ik ben ook niet altijd even vriendelijk meer tegenwoordig. en dan hebben wij ( nog ) geen financele problemen door de crisis. je zou voor minder gek worden. schrijf hier maar gewoon van je af geeft niks.

nogmaals veel sterkte.

groetjes yinte

15. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hee meis,

Ook vanuit hier een knuffel hoor, ik kan me goed voorstellen dat je van zulke dingen in een dip terecht komt! Gooi t er maar ff lekker uit... dat lucht (in ieder geval even) op!

Wat de re-integratievacatures betreft: ik werk als
    re-integratieconsulent (leuk woord voor galgje ;)) en het is zo dat die banen idd echt alleen aan mensen met een uitkering vergeven worden (is een ingewikkeld verhaal, maar heeft te maken met geldstromen en subsidies) dus ben bang dat die weg niet zoveel gaat opleveren...

Heb nog wel een andere tip: iedere gemeente (ja, ook een achtergestelde als Hellevoetsluis en ik kan het weten, want ik heb er op de middelbare school gezeten haha) moet beleid hebben om zgn NUG'ers (Niet UitkeringsGerechtigden) weer aan het werk te helpen. Laat je dus niet afschepen en maak een afspraak met de Sociale Dienst; misschien kunnen zij een traject voor je vinden waar mensen je helpen weer aan het werk te komen. En als ze je afwimpelen: elke gemeente heeft van het Rijk een quotum gekregen (jullie moeten zoveel nug'gers helpen) vraag maar of ze het al gehaald hebben! ;))

Ik denk aan je... en als je vragen hebt kun je altijd pb sturen!!

16. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.656
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ook dikke knuf van mij!Over tegenslagen kan ik helaas meepraten maar dat wist je al.
    Ik ga zelf as donderdag een doorverwijzing vragen voor een psycholoog of maatschappelijk werk,tis een puinhoop in mn hoofd.Ik wil mn leven nu weleens hebben zoals ik het WEL wil!
    Misschien ook een tip voor jou?

17. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Van mij krijg je ook een hele dikke dikke knuffel!!!!

18. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Een hele dikke knuffel eerst!! Het is niet makkelijk :(

Ik doe de opleiding verpleegkundige en werk 32 uur. Bij jou in de buurt ;) En tijdens mijn sollicitaties kreeg ik van vrijwel ieder ziekenhuis te horen dat ik 32 mocht werken. Als je info wil hoor ik het wel.

19. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Of de duivel er mee speelt! ik hoef vandaag dus niet te werken, maar misschien donderdag.
    Te weinig opdrachten..
    Knuf voor jou!

20. chantal1984

Serieus ?

Welk ziekenhuis doe je als ik vragen mag ?
    Ik had namelijk bij Dirksland en Ruwaard van Putten ziekenhuis na gevraagd en daar kon het alleen voor 40 uur per week .. :(

En is dat dan 3 dagen werk en 1 dag school ?

Deel Deze Pagina