Hoi dames ik heb wat geks Ik hou van soepen en maak ze ook geregeld, meestal maakte ik groentesoep met een zakje soepgroente Dit ging altijd goed, nu had ik gelezen hier opt forum van iemand die restjes groente in de diepvries deed en daar dan groentesoep mee maakte Dus dit nu voor de 2e x geprobeerd maar er kont dan een bruinige schuimlqat op de soep en de gehele soep smaakt na afscheppen ook ontzettend vies en is dus niet te eten?! Wat doe ik verkeerd?!
Misschien een raar antwoord, maar bij mij mislukt eten koken/bakken ALTIJD als ik in mijn maandelijkse gedoe zit..
Als je ze uit de vriezer haalt moet je ze bevroren in de pan gooien! Anders is het niet te eten! Heb je ze vantevoren ontdooid?
Whaha dat heb ik pas nog ergens gelezen dat ongestelde vrouwen niet moesten koken hahaha Maar ben niet ongesteld dus dat kan het ook niet zijn haha
Ook niet eerst ontdooid, zo hups de pan in gegooid Ik zat er zelf nog aan te denken dat ik misschien de worteltjes niet geblanceerd heb Moet dat persee? Kan dat er wat mee te maken hebben?
Je haalt de woorden uit mijn mond, toen mijn schoonmoeder dit ooit eens zei verklaarde ik haar voor gek, heb het toen 2x geprobeerd en echt waar twee keer verziekte ik mijn soep, daarna lukte het wel gewoon..
nou goor praatje maar mijn soep was overheerlijk had 7 gemaakt en was niets mis mee whahahhah ikgeloofnietinbakerpraatjes
denk je is om geslagen voor de vriezer helemaal laten afkoelen dan pas in de vriezer of eerst ff in de koelast..
Wat bedoel je mama van3hartendiefjes?? Die worteltjes waren dus rauw dus ook koud in de diepvries gedaan
Vandaag nog een groenteboullion getrokken van verse groentes, maar ik weet niet wat jij verkeerd hebt gedaan, wel wat ik heb gedaan. Mijn boullion was goed, heb een heerlijke pompoensoep gemaakt: Uitjes snijden, knoflook persen, met boter in pan fruiten, diverse groentes in pan gooien: brocolli, spitskool, wortel, witlof (alles vers uit koelkast) Ff 'roerbakken', daarna water erbij, deksel erop en een uur of anderhalf uur zachtjes koken. Kruiden erbij peper). Boullion zeven, helft groente wegdoen, andere helft pureren en bij soep weer voegen. Ondertussen had ik pompoen met olijfolie, kaneel en nootmuskaat al een uur laten garen. Dat af laten koelen en met staafmixer pureren. Boullion en prut bij elkaar. Goed roeren en verse peterselie fijngehakt toevoegen. Ondertussen nog ff snel beetje melk plus wat citroensap en schimmelkaas met staafmixer opkloppen tot schuim en.dit in je soepkom gooien. bon appetit, kan niet mislukken.
rauwe wortels kun je niet invriezen........die worden pap! en daarom bederft je soep den kik ook...eerst blancheren en dan invriezen en dan bevroren in de soep doen...
Huh? Hier altijd groentepaketten waar ook wortel in zit, gaat ook altijd in de vriezer, maar zelfs na het koken is het dan nog geen prut hoor!
hier ook nooit geen prut gehad van rauwe wortelen. Ik heb ook altijd een soepgroente pakket en zit ook rauwe wortel in. Doe je ook vlees in de pan? want door de eiwitten krijg je schuim.
ik heb 't wel eens gehad als ik soepvlees in de soep doe ipv gehakt. en het iets te hard heb laten koken..
het kan zijn dan je soep is om geslagen door het koken of dat het net te warm in de vriezer is gegaan maar de soep had je toch gemaakt of lees ik iets verkeerds hihi
soep zelf vries ik nooit in Maar ik haal ook altijd groente soep pakketen en die zijn vaak te groot dus vries ik ze altijd in 2 zakjes in en heb nooit problemen ermee.
Misschien ligt het niet aan de groenten? Kan je uitleggen hoe je de soep klaarmaakt? (wat gaat erin, hoe lang koken, etc.)