Daar komt verandering in De vreselijke vlekken en kapotte kleren zijn ook een fase trouwens (meerdere fases ) 1- met een beetje pech heb je een spuugertje, en kun je je baby 4 keer per dag van romper tot sokken verschonen. En jezelf als je nog meer pech hebt. En als het heel erg is kunnje ook 3 keer per week de hoes van de bank wassen/je bed/het bed van je kind. 2- Dan heb je de fase dat ze zelf gaan eten (afhankelijk van hoe je het aanpakt vanaf 6 maanden). Dat is rampzalig. Bananenvlekken zijn de allerergste vlekken van deze fase. 3- Dan gaan ze serieus kruipen (eigenlijk ben je dan nog in de zelfeten fase dus je kan het ook als eenzelfde fase zien) is het winter kan het meevallen als je kind enkel binnen kruipt, kruipt het ook buiten, omdat het lente/zomer is, of omdat je kind njet te houden is en per se in het bos met de modder wil spelen, is het pas erg. 4- Dan komt ee een iets rustigere fase (daar zit mijn dochter in!) waar ze netjes lopen, best wel netjes eten, en niet alles onder poepen of plassen. Dat duurt ongeveer 1 a 2 jaar. Let op in de zomer krijg je toch te maken met bellenblaas en dat is net zo erg als banaan… 5- Dan gaan ze naar de basisschool en dat is gewoon het ergste. Kapotte broeken, jassen, sokken, shirts, natuurschoolplein, etc. Nou ja dat duurt dus 8 jaar lang. 6- En dan komt de middelbare school (mijn oudste) en dan verdwijnen de erge vlekken! Het maakt niks uit voor hoeveel je wast want de kleren zijn inmiddels zo groot dat ze de wasmachine vullen, maar het komt er tenminste zonder extra werk schoon uit. Behalve de sportkleren dan (en dan kan ik je aanraden om je kind op honkbal te zetten, bij een club waar ze witte broeken dragen… sliden in -natte- gravel is het leukste dat er is. Maar ik heb inmiddels begrepen dat broeken met vlekken erbij horen: hoe viezer je broek hoe cooler het is, dus oke…) Ach ja, maar je krijgt er zoveel voor terug
Hahaha, precies dit. Ik ben zo'n luie wasser. Alleen witte kleding behandel ik af en toe voor met vanish, bij vervelende vlekken.