Wat doe ik verkeerd?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Strijkkraal, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ze komt niet uit zichzelf ... we hebben haar altijd wakker moeten maken voor haar voeding. Momenteel zitten we op een voeding om de 3 a 3,5 uur, maar dan nog is het wakker maken (en wakker houden). Madam heeft haar vaders slaapgenen ... helaas.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    #22 Zoe123, 2 nov 2013
    Laatst bewerkt: 2 nov 2013
    En dat helpt ook niet als je haar aan de borst wil krijgen...mijn jongste dochter viel ook continue in slaap tijdens het drinken. Lastig is dat he!

Maar de eerste maand heb ik haar toch idd wakker gemaakt om de 3 uur. Anders kregen mijn borsten niet de stimulans die ze nodig hadden om de bv optimaal op gang te krijgen. Dus ik raad je aan om idd wel om de 3 uur haar aan te leggen.

3. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    En wat doe je dan na het wakker maken? Direct aanleggen? Want dan is ze misschien ook nog wat slaperig. Misschien eerst even luier verschonen?

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klinkt goed!

Waarom ga je die gekolfde voeding vannacht gebruiken als ik dat mag vragen? Vaak gaat drinken 's nachts juist goed namelijk :)

En als je vannacht een flesje geeft, zul je zelf ook weer tegelijk moeten kolven he, dat snap je denk ik wel, voor je productie! Zeker als je bang bent dat je vannacht niet genoeg melk hebt (misschien is dat de reden dat je de gekolfde melk dan wilt geven) is kolven op het moment dat zij wil drinken dus belangrijk.

Succes! Veel aanleggen en knuffelen! :)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Klopt idd, nachtvoedingen zijn heel belangrijk.
    TS, dat is waarschijnlijk idd een goed moment om te voeden. In het donker, in alle rust.
    En lukt het toch niet dan idd kolven...niet leuk (ik zie mijzelf zo nog zitten midden in de nacht), maar wel noodzakelijk.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze is ook nog heel jong he! Ik zou er even niet meer dan 3 uur tussen houden, en heel goed letten op vroege hongersignalen. Als ze met haar hoofdje gaat bewegen, geluidjes gaat maken en zo, oppakken en aanleggen. Vaak gaat aanleggen dan ook makkelijker, omdat ze nog niet overstuur van de honger zijn.
    Voorlopig gewoon even door blijven gaan met die tepelhoedjes, eerst er aan werken dat jullie een lekkere routine aan de borst krijgen. Die tepelhoedjes krijg je er dan later wel weer uit.

Leuk he, zo'n ukkepukkie!

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Morgen komt de LK nog eens langs om het aanleggen specifiek te bespreken en helpen daarmee. Ik ben benieuwd.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En hoe ging het?

9. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Ik ben ook erg benieuwd!

10. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb niet alles gelezen dus misschien slaat mijn reactie nergens op (dan alvast sorry:)), maar misschien heb ik nog wat nuttigs te adviseren haha.

Heb je al met een lacatiekundige gekeken naar 't aanleggen?
    Soms is 't maar een kleinigheidje, maar het kan een heel verschil uitmaken.
    Bij je dragen (draagdoek) kan de productie ook heel goed stimuleren en blijven aanleggen, tot het je neus uitkomt:p.
    Heb je al borstvoedingsthee geprobeerd?

Hoop dat je probleem vlug is opgelost en dat je lekker kunt gaan genieten van het voeden!

11. 2jees

2jees Niet meer actief

En als ze tussendoor eens goed wakker en alert is, gewoon aanleggen! Heeft niks te maken met nog geen tijd voor drinken. Wat lukt, dat lukt.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Met de LK vanmiddag gezeten omtrent aanleggen. Bleek dat ik het op zich niet verkeerd deed, enkel mijn borst iets omhoog te brengen. Ik heb grotere borsten en daardoor "kijken" ze iets naar beneden.

Maar het grootste punt is gewoon Eva zelf. Ze is zo ongeduldig dat zodra het niet gaat zoals ze wil, of te lang duurt, dan wordt ze gewoon nijdig (pfff, dat belooft wat later ...;);)). Dus is nu het advies om te starten met KV (20 a 30 cc) en dan over te gaan op BV omdat ze dan al wat in haar maagje heeft, waardoor ze (hopelijk) minder nijdig wordt en daardoor zichzelf minder in de weg zit. Zoals verwacht ... ALS ze goed aanhapt, dan is het drinken zelf ook geen probleem (hoewel nog steeds te weinig).

In ieder geval heeft de LK mij nu ook weer geadviseerd, lukt het nou echt niet vanwege te grote onrust/nijd, dan gewoon niet verder dwingen, de fles te geven en dan verder te kolven en bij de volgende voeding opnieuw proberen.

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Fijn dat ze mee heeft gekeken.hoop dat Dit het gewenste resultaat gaat geven,een tevreden Eva en een tevreden mama!dat is het allerbelangrijkste

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen waren ook zo. Nou wilde ik perse geen fles i.v.m. zuigverwarring, maar bij ons hielp enorm om niet met aanleggen te wachten tot ze echt wakker waren en echt honger hadden. En een tepelhoedje, omdat ze dan meteen grip hadden. Lukte het verder niet, dan gaf ik gewoon met een voedingsspuitje vingervoeding.

15. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi!

En je productie? Kolf je nu wel genoeg om haar zvm borstvoeding te geven in de fles?

Niet dat kv verboden is natuurlijk :D maar omdat het wat zegt over je productie, en je dan weet dat het niet ongeduld is omdat je productie nog tekort schiet.

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    De truc is dus duidelijk kick starten. Een paar slokjes uit de fles en ze hapt goed aan. Het is nog niet voldoende, net na 2x een kwartier aan de borst drinkt ze nog wel 40 a 50 cc kv weg.

17. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou super. Nu veel en vaak aanleggen en dan komt je productie wel mee hoop ik!

Ik zou overwegen om een regelweekendje in te lassen: veel rust, lekker eten en drinken, meisje bloot op je buik, en alleen maar aan de borst! Weer trek is weer aanleggen. Zien of het lukt en je zult je productie er een boost mee geven.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah ze wil eerst melk en dan werken!
    In zo'n geval kan een BOS van Medela heel goed werken, dan heb e meteen geen fles meer nodig.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    BOS van medela?

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bortsvoedingsondersteuningsset. Sondeslangetje dat je op je tepel plakt dat in verbinding staat met een fles. Kind krijgt zo via borst meteen melk uit fles.

Ik deed het trouwens met een voedingsspuitje, kind aanleggen, spuitje er naast, even zetje geven.

Deel Deze Pagina