Wat doe ik verkeerd?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Strijkkraal, 1 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    Oh... herkenning...
    Maar echt echt echt. Wat je kolft is NIET hetzelfde als wat ze kan drinken. Niet alleen zuigkracht, maar ook de stimulatie en t hormonen shotje zorgen voor gemoeg melk.
    Wat mij hielp om te kolven was borstcompressie. Dan kolfde ik zo.nog 20cc eruit (en had ik.nog geen halve fles.

Succes!

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik zou niet naar het kolfresultaat kijken, vooral als je je druk maakt lukt kolven vaak niet zo goed.

Gewoon je kindje iedere keer aanleggen als ze honger heeft en beter geen kv nageven, anders duren die regeldagen alleen maar langer. Veel succes!

3. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het??

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Het gaat nu wel weer goed.

Afgelopen maandag de LK gesproken en geprobeerd op verzoek te voeden, om te kijken of de productie omhoog zou gaan.

Biggggg mistake :(:(:(

Eva is daardoor zo vreselijk van slag gegaan, krijsen, nijdig, kwaad waardoor aanleggen (zelfs met eerst een paar slokjes flesvoeding) steeds lastiger werd, niet meer willen slapen, niet genoeg voeding binnen, ze wilde eigenlijk zowat meteen erna weer eten, was echt huilen na een voeding. En eerlijk gezegd werd ik er ook erg onrustig van ... en onzeker.

Kortom drama.
    Eva is veel meer gebaat bij een regelmaat, en dus zijn we gisteren weer begonnen met een strak schema. En in dat schema starten we de voeding wel met aanleggen en drinkt Eva uit de borst (voor hoelang ze dat zelf wil, soms is dat 5 minuten, soms kan ze goed 20 minuten liggen te drinken), en daarna de flesvoeding. Zo krijgt ze iig wel borstvoeding binnen, helaas dan niet exclusief, maar het is niet anders. En ze is een stuk rustiger geworden ...

5. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, vervelend, jeetje! Wel heel goed dat je het hebt geprobeerd, en sorry van mijn kant dat ik je ertoe aan heb gezet.

Heeft de lk een idee hoe dit op te lossen? Of blijf je het dan maar zo doen?

Ik ben eigenlijk best benieuwd hoeveel productie je eigenlijk hebt, omdat je nooit goed hebt kunnen opstarten met de bv. Heb je nog eens plasluiers gewogen om te zien of je kunt achterhalen hoeveel ze eigenlijk uit je borst drinkt? Hoeveel kv krijgt ze nu per etmaal? Klokt ze ook slokken weg als ze drinkt? Zie je melk in haar mondje als ze loslaat?

Je kunt natuurlijk nog zelf proberen de productie op te krikken door steeds na te kolven terwijl zij de kv krijgt. Maar dat natuurlijk alleen als je haar echt graag alleen aan de borst zou willen, dat zou ook een hele investering zijn.

Sterkte hoor, snap dat je er onzeker (en gefrustreerd) van wordt!

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Ondertussen groeit en bloeit je dochter. Dat betekend ook dat haar mondje en kaakje krachtiger aan het worden zijn. Door haar aan de borst te hebben, geef je haar de kans om steeds krachtiger te gaan drinken. En is de kans dat ze uiteindelijk haar volledige voeding bij jou gaat drinken echt heel groot!:p

7. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Lieve Suzy,

(Ik heb in stilte en deels samen zwanger jouw bijzondere verhaal gevolgd)
    Jij doet meer dan je best!!!

Ik heb net ook een moeizame borstvoedingstijd achter de rug. Er staat terwijl ik dit typ een van de laatste beetjes gekolfde melk achter me.
    Mijn dochter heeft altijd een zuinige hap gehad. Met 10 weken begon zij met weigeren. Eerst rechts, toen links en rechts toen met tepelhoedjes tot er alleen een nachtvoeding live overeind bleef.
    Lk kon het niet verklaren.
    Ze kreeg volgens haar genoeg binnen.
    Ze ging minder plassen... Minder groeien. Ik ben gaan kolven. Want ook al weigerde ze, ze kwam ook gewoon niet voor de volgende voeding.
    Stille hongeraar.

Afijn, ook hier daarom de fles erin. Gekolfd.
    Dat wordt vanzelf steeds meer. Ik heb een half jaar fulltime met een handkolf gekolft.

De lk zei na 10 weken kun je die verkeerde hap niet echt meer verbeteren. Wel zal ze sterker worden. Zodat ze met een zuinige hap ook voldoende kúnnen binnen krijgen.

Wanneer je er zo graag live bv in wil houden zou in bad gaan en dan aanleggen nog een mooie tip zijn.
    Ik heb lopend en wiegend ook vaker gehoord. Werkte hier niet.
    Liggend voeden wilde hier ook wel! En snachts dus.
    Er zijn kindjes die later alsnog fulltime aan de borst gaan.

Doe waar jij je goed bij voelt. Als jij je goed en ontspannen voelt, gaat jouw meisje ook beter.

Mijn meisje heeft koemelkallergie. Ook ik wilde bv geven. Wat resulteerde in (instinctieve)voedselweigering van het aanleggen aanleggen aanleggen.
    Tot ze zelfs een aversie tegen de fles kreeg. En uiteindelijk opgenomen moest worden.
    Ik ben tot het gaatje gegaan. Ik ben op koemelk, soja en kippeneivrij dieet gegaan. Maar elk foutje reageerde zij op.
    En ik maar voedingstoffen bijslikken en calcium nemen. Ik heb de knoop met veel schuldgevoel door gehakt.

Mijn dochter drinkt weer. Met moeite! Uit de fles. Kunstvoeding. Dieetvoeding.
    Na dik 6 maanden krijgt zij nu eindelijk bolle wangen.
    Ik wou dat ik eerder niet zo'n heet hangijzer van die borstvoeding had gemaakt. Borstvoeding is het beste wat je kunt geven. Maar een kindje dat groeit en zich goed voelt is belangrijker in mijn ogen. Maar het is lastig als je het zo graag anders ziet!

Wat ik wil zeggen is, kijk wat je nu lukt. Kijk of je meisje met tips beter live gaat drinken en doe waar jij je fijn bij voelt.
    Ik heb altijd wat moeten bijgeven omdat mijn olfproductie nooit voldoende was en ik kan je zeggen dat die productie toch stabiel genoeg bleef.
    Je doet het goed zoals je het nu doet. Jouw meisje krijgt toch ook jouw melk binnen en je zoekt naar oplossingen.
    Ik hoop dat het je mag lukken!

8. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Oh en eerst de onderlip langs de tepel halen en dan voorzichtig het mondje erop plaatsen voor een grote hap.

Grote hap voor doen. (Grooooooooote hap zeggen. Ze gaan je mimiek imiteren)

Veel bloot bij je nemen op jouw blote lijf. Gewoon laten snuffelen. Zonder stress. Voor ze teveel honger heeft. Een minder hongerig kindje is makkelijker aanleggen.

Waren tips die ik ook meegekregen heb van mijn lk

9. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi verhaal Lady K, en idd wat een inspanning. Fijn dat het bij jullie toch op deze manier is goed gekomen.

Interessante opmerking van je lk over de aanlegtechniek dat je die niet meer kunt verbeteren op een bepaald moment? Ik weet niet of dat waar is, maar ik heb eerder wel gelezen dat met 6 weken ze opnieuw een zuigreflex krijgen, of een nieuwe zuigreflex. Dat kan dus wel een goed moment zijn om de bv een boost te geven.

@TS, hoe gaat het nu?

Deel Deze Pagina