Het lijkt wel of ik in een anti-bv ongeving zit... Toen ik zwanger was "ga je bv geven? Dat is hartstikke zwaar, dat lukt jou toch nooit!" Net bevallen "bv is moeilijk he, om te herstellen kan je beter stoppen" Na 10w "clusteren? Wat lastig, dan kan je zelf nergens heen savonds en wat een onzin, ze moet gewoon gaan slapen" terwijl ik die hechting en geborgenheid mooi vind en ik hoef nergens heen Nu is mn meisje 15w en is het "over 4w weer werken. Je bent zeker de bv al aan t afbouwen?" Afbouwen?! Ik ga gewoon kolven op mn werk en dan krijgt ze gewoon bv uit een flesje. Het gaat als een trein, ik ga echt niet stoppen. Ik gok dat hierna nog komen "pas bijvoeden als ze 6mnd is, wat laat" en "geef je nu nog bv" (na 9mnd hahaha). Je zou er toch onzeker en gek van worden.. ik klaag nooit over bv, vind het juist heerlijk, behalve dus deze rare opmerkingen. Maar goed... Ik ga lekker DOOR! Zo, dat lucht op
Fijn dat je ondanks die domme opmerkingen gewoon door gaat!laat je niet van je stuk brengen!je doet het goed!
Goed zo! Wat is jou kindje een gelukspoeperd met zo'n mama! Ik vind BV geven ook zóóó fijn! Kan me niet voorstellen dat wij voor het jaar stoppen! En daar mag iedereen van vinden wat ie wil... Wij genieten er toch van! Succes met het weer gaan werken... Zal wel pittig zijn de eerste tijd je kindje missen!
hier ook een opmerking van broer omdat we samen 4 dg op vakantie gaan over 3 wk: 'ben je dan van bv af?'. ik 'hopelijk niet, het is zo makkelijk en genieten'. het kolven lukt maar matig, ik hoop dat dat bij trekt, vanavond eerste test want hele avond op pad zonder kind.
bedankt meiden je zou toch hopen dat andere mensen ook gewoon blij zijn als de bv lukt. en ik ben geen freak haha.. iedereen mag zelf beslissen bv of fv.. maar dan mag ik het zelf toch ook voor mezelf bepalen zonder dit soort absurdistische adviezen. ik had altijd zoiets van "we zien wel" maar nu zou ik alleen al doorgaan om mensen te pesten @Ann.. bij mij gaat het kolven elke dag beter. Ik denk dat het een kwestie van wennen is (hoewel natuurlijk liever kind aan de borst )
Herkenbaar. Hier komen nu de opmerkingen: "al 7 maanden borstvoeding, wat bijzonder!" Terwijl het voor ons doodnormaal is om 7 maanden borstvoeding te geven. Is het dan de bedoeling dat we stoppen met de meest natuurlijke voeding en fabriekvoeding gaan geven terwijl dat niet nodig is? Kolven is loodzwaar volgens iedereen, en tegelijkertijd leert onze dochter zo nooit uit een beker drinken als ze alleen maar aan de borst drinkt. En wat doet ze dan met die gekolfde melk als mama werkt? Juist, die drinkt ze uit een beker.
Ja, ook zo'n onzin. Is toch een kleine investering om dagelijks even te kolven. Op werk denk ik wel lastiger maar dan nog. Het is een kwestie van keuzes maken. En mijn nichtje van 2 drinkt nog kv uit fles... das gewoon kwestie van opvoeding.
dank, ik hoop het ook. de tsr komt wel maar daarna snel weer klaar. ik ben erg gemotiveerd dus hopelijk kan ik nog lang doorgaan als ik weer werk.
Ik ben het helemaal met je eens! En nu lekker doorgaan niet alleen voor jullie maar ook om andere mensen te "pesten" hier ben ik ook druk bezig met het bewijzen hoe mooi BV kan zijn! En het is ook gewoon goed, en als het goed loopt dan is het gek als je zou stoppen toch? En bijvoeding och ons ventje proeft nog steeds maar beetjes. Maar mensen die ons goed kennen bewonderen het wel en zien hoe tevreden en blij ons ventje is dus die opmerkingen: nog steeds borstvoeding? en vragen over bijvoeding krijg ik niet zo vaak... Ik ben een eigenwijze tante met een eigen wil, en trek me weinig aan van andere mensen (dat weet ik maar andere mensen weten dat ook ) Wel mensen die denken ons ventje een lange vinger te moeten voeren als we op bezoek zijn....... GGRRRRR Maar lekker doorgaan zou ik zeggen!
Hier ook in een anti borstvoedings omgeving :x Mijn ouders trekken nu heel erg bij en vinden het nu dood normaal.. Eindelijk!!!! Maar dat is wel zwaar!!! Maar idd veel opmerkingen uit de omgeving.. Vooral toen ik ging werken ( werk in de kraamzorg ) kreeg ik van iedereen te horen.. " je gaat toch niet kolven bij die mensen ??? Lekker stoppen joh!! Beter voor je kind" .. En nu krijg ik veel.. " is ze nog steeds niet aan de bijvoeding ????" "Slaapt ze nog steeds niet door??? Dan moet je de pap fles geven joh, slaapt ze lekker door" enz enz enz enz *zucht* Ik krijg nu na maanden eindelijk steun van mijn moeder, maar heb veel gehad aan mijn man en mijn collega die LK is.. Hun 2 hebben mij er echt door heen gesleept. En juist door al die stomme achterlijke opmerkingen wil ik absoluut een langvoedster worden! En ga ik me niet verstoppen als mijn meisje buitenshuis honger heeft!!
Heeeeeel herkenbaar! Mijn zoontje is nu bijna 4,5 maand en ik geef nog steeds met heel veel liefde bv. Ik heb absoluut nergens moeite mee en ook kolven op het werk gaat me uitstekend af. Zoontje drinkt goed uit de fles en ik heb een perfecte productie. In mijn omgeving wordt geen bv gegeven en ik voel me ook echt een buitenbeentje. Zelfs op de opvang wordt gevraagd: hoe laat heeft hij vanochtend de fles gehad? Ze gaan er overal vanuit dat als je weer aan het werk bent, je gelijk stopt met bv. Gisteren was ik op een verjaardag en ik ging met mijn zoontje naar boven om te voeden. Meteen rare gezichten en mensen vonden het erg apart....... Ik vind het heerlijk om zelf te voeden en geniet er met volle teugen van. Voorlopig ga ik echt nog niet stoppen
Die opmerking snap ik dan weer wel... Voor jullie is het normaal maar gezien de opmerkingen her en der kennelijk voor de rest van Nederland niet! Respect hoor, iedereen die al die stomme opmerkingen negeert en gewoon lekker doorgaat! Alsof je je moet verdedigen om te doen wat de natuurlijk gewoon zo bedacht heeft!
Nou ja ik kan me daar dus echt niet in vinden. Er is toch niets bijzonders aan om een baby borstvoeding te geven? Mensen die dat zeggen hebben gewoon een gebrek aan kennis. Dat maakt borstvoeding geven niet ineens bijzonder.
Brr dit vind ik ook heel erg. Beter voor je kind om te stoppen? Wat raar zeg. En verstoppen doe ik ook niet.. lekker in het openbaar, het is hartstikke natuurlijk Ik had in gedachten een jaar maar als ik nu de opmerkingen hoor, vermoed ik dat ik lekker nog even doorga na dat jaar. Als het lukt
Ik vind het ook normaal en hoop het ook heel lang vol te houden. Maar kennelijk is het in de huidige maatschappij wel heel bijzonder. Er is natuurlijk jarenlang echt gehamerd op kunstvoeding (en nog steeds wel). Voor veel mensen is borstvoeding echt iets raars, lastigs of wat dan ook. Ik deel die mening ook niet, maar maatschappelijk gezien zijn we kennelijk uniek.
Ja dat herken ik wel. Baby's worden standaard geassocieerd met flesjes. Op geboortekaartjes en felicitatiekaartjes staan vaak flesjes. Mensen gaan er meteen van uit dat een baby de fles krijgt want wij kregen regelmatig vragen als: krijgt ze nog een fles 's nachts? Of: hoeveel flessen drinkt ze nu? Zelfs toen wij voor de eerste dag na haar geboorte een donor zochten die wilde kolven voor haar omdat ze de eerste dag nog niet aan de borst kon drinken kregen we te horen waarom we zoveel moeite deden. We konden toch ook gewoon flesvoeding geven? Want ja, de fles is gewoon en de borst niet. Sommige mensen denken zelfs dat flesvoeding veel beter is. Jammer.
En hier word ook heerlijk in het openbaar gevoed. Zelfs als Sara in een volle bus trek krijgt krijgt ze gewoon de borst En dat komt nog best vaak voor.
Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik in een pro bv omgeving leef! Kreeg bij mijn zoon altijd complimenten dat ik fulltime kolfde en bij mijn dochter kreeg ik op verjaardagen extra kussens aangeboden zodat het prettiger voeden was. Voor mij is bv niet meer dan logisch, je gaat een kalfje/lammetje/etc toch ook geen kv geven als hij ook lekker bij zijn moeder kan drinken?
Op dat soort vragen passen, al naar gelang de vraag, maar twee antwoorden. Ofwel, "huh? Natuurlijk niet!" Ofwel "huh? Natuurlijk wel!"