Koemelkallergie: wanneer ging het over?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lientje, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ons meisje heeft koemelkallergie. Ik heb een vraagje aan moeders van kindjes die dit ook hebben gehad. Ik heb gelezen dat het meestal binnen het eerste jaar overgaat, maar wanneer is het bij jullie kindjes over gegaan? Ik durf niet zo goed te testen of ze er al tegen kan, omdat ze nogal een heftige reactie krijgt meestal.
     
  2. eko

    eko Actief lid

    22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Ik weet absoluut niet wanneer het overgaat, maar ken iemand met een kindje dat ook KMA heeft. Ze heeft hem 1,5 jaar borstvoeding gegeven en zijzelf heeft absoluut geen melkproducten genuttigd in de tijd dat zij bv gaf.

    Hij is nu bijna 2 jaar maar kan absoluut nog niet tegen melk. Laatst was zijn papa magnum ijsje aan het eten en het kindje heeft alleen een likje genomen met als gevolg een heftige reactie.
    Ik hoop dat het bij jou kindje niet zo ernstig is en binnenkort over zal gaan.
     
  3. Bumbaloe

    Bumbaloe Actief lid

    1 jun 2007
    372
    0
    0
    Je kunt niet zeggen wanneer het precies overgaat. Maar ik zou voor haar eerste verjaardag zeker niet gaan proberen met melk. De meeste kinderen groeien erover heen voor ze 4 jaar zijn.
    Als je kindje zo heftig reageert zou ik zowie zo niet zonder medisch toezicht gaan experimenteren.
     
  4. Gul

    Gul Actief lid

    27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    idd ieder kind is anders.
    Bij mijn zoon ontdekten we het toen we na 6 maanden hem gewone opvolgmelk gaven (ipv hypoallergeen, wat we preventief gaven).
    Maar ik heb dus tot 10 maanden ook bv gegeven en ik kon zelf gewoon melk of melk producten nuttigen.
    Na een tijdje hebben we danoontje gegeven ook geen probleem, smeerkaas heeft hij ook geen problemen mee. Op dit moment eet hij ook gewone yoghurt. Melk proberen we niet omdat hij niet zo snel nieuwe dingen wil proberen (dus blijven we gewoon bij soya melk).
    Als je op een gegeven wilt proberen en hij/zij geeft hevige reacties, dan zou ik niet meteen met melk proberen, maar met of kaas of kwark achtige producten (vanaf de leeftijd dat hij/zij het mag). Omdat dit anders van structuur is kan het best zijn dat hij er iig niet zo ziek van wordt als gewone melk.
     
  5. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb met Lynn geprovoceerd toen ze bijna 11 maanden was.
    Eerst met sporen van melk in boter, brood e.d.

    Toen dit goed ging ben ik yoghurt gaan geven (volgens de dietiste worden de zure producten beter verdragen)

    En toen ben ik heel langzaam gewone FV gaan geven (echt maar opgehoogd met 20cc)

    De meeste kindjes groeien er met een jaar over heen volgens het cb, een aantal procent op hun 4e en sommigen blijven hun hele leven gevoelig.

    Hier bij het cb wordt aangegeven rond een jaar te provoceren. Maar ik denk dat dat wel afhankelijk is van het soort reactie.
    Lynn ging vreselijk spugen en rochelen...tja das nog wel een keertje te overzien. Maar bij een shock o.i.d. zou ik ook niet zo snel provoceren
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin had lactose intollerantie (koemelksuikers) ik ben begonnen met proberen dat ze 11 mnd was

    ze reageerde goed dus ben dat steeds gaan opvoeren
    nu heeft ze nergens geen last meer van
     
  7. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Mijn dietiste wil dat ik ga provoceren als Quinn een jaar is.
    Ik weet nog niet of ik dat wil.
    Hij reageert zo snel op nieuwe producten dat ik het even uit wil stellen.
    Juist omdat het nu eindelijk zo goed gaat!

    Ik heb 5-6 maand bv gegeven maar hij bleef last houden. Toen overgestapt op de Nutramigen. Dat ging beter maar hij bleef eczeem houden.
    Pas nu hij compleet op de soyavoeding zit is hij zo goed als eczeemvrij.

    Ik zou contact opnemen met een dietiste en hem/haar vragen hoe of wat.

    succes!
     

Deel Deze Pagina