Bij mijn zoontje een hemdje maar nu beter voorbereid Ik droeg een shirt met knopen, dicht tijdens de weeen en open bij het persen, mijn dochtertje kon op mijn blote buik en zo aan de borst, maar heb nu niet al mijn foto's vol tepels staan.
Niks, ben thuis bevallen en kwam onder de douche vandaan en had er echt geen behoeft meer aan om een verkleedpartij te houden. De gordijnen waren toch dicht. Maar mijn foto's staan dus wel vol tepels haha!
Ik ben begin juni uitgerekend van mn eerste kindje, maar ik heb dat dus al wel van tevoren bedacht. Ik wil poliklinisch bevallen en na de geboorte mijn kind graag meteen huid-op-huid op mn borst hebben. Ik voorzie nu al dat ik echt geen zin heb om me dan in en uit een nachthemd te wurmen. Als ik het koud krijg, vraag ik wel een extra deken. Mocht het onverhoopt anders lopen, tja, dan zie ik wel... Maar ik neem in eerste instantie in mn vluchttas alleen twee heule wijde nachthemden en n ruimzittende pyjamabroek mee. Voor na de bevalling.
Shirtje met knoopjes. Het shirtje was wel iets langer maar tijdens het opvangen van de weeen heb ik echt geen seconde nagedacht of mijn billen te zien waren. Shirtje draag ik nu nog steeds vaak als slaapshirt omdat het makkelijk is met de borstvoeding. Naar huis had ik een joggingbroek aan (daaronder een netbroekje met kraamverbanden en ik twijfel of ik daaroverheen nog een grote onderbroek heb aangetrokken), voedingsheha en weer een shirtje met knoopjes (wel een schone ). Ik had mijn uggs aan want dat waren de enige schoenen waar ik nog in kwam met al dat vocht in mijn voeten en ik had slippers bij me voor onder de douche in het ziekenhuis.
Ik had bewust een zwart t-shirt aan, dan zie je op de foto's niet zoveel bloedvlekken Geen nachthemd, maar echt een wijd t-shirt. Dat deed ik omhoog zodra mijn dochter op mijn buik gelegd werd en daarna voor de eerste voeding. Ik had trouwens een rustige bevalling. na het douchen in het zkh dat shirt aangedaan en een half uurtje later mocht ik persen.
Ja ik snap wel dat je er van te voren over nadenkt. Want als de mogelijkheid er is natuurlijk, lijkt het me wel fijn om bewust iets aan te trekken wat lekker zit en handig is met pasgeboren baby maar daarbij ook dat het er mooi uit ziet op de foto's. Ik zat pas bijv foto's te kijken van iemand net bevallen in van die disney nachtponnen, nouja als je dat niet erg vind, prima, maar ik zou dat zelf liever niet willen hoor.
Misschien had zij er ook wel heel bewust over nagedacht! En is zij voor haar in de prachtigste kleding ooit bevallen
Ik ben bevallen in een oud lang nachthemd. Die is op de verloskamer nog in de vuilnisbak gegaan. Tijdens de bevalling was die al omhoog gekropen en ik kreeg onze man direct op mijn borst. De dagen in het ziekenhuis heb ik doorgebracht in Hema en c&a pyjama's met een hempje eronder zodat mijn borsten niet een eigen leven gingen leiden. De pyjama's hadden boven in een knoopsluiting zodat ze voor de borstvoeding erg makkelijk zijn. Na een bevalling ben je volgens mij de schaamte voorbij, je bent al zo'n kijkdoos geweest dat het me verder weinig kon schelen.
Ik heb shirts met knoopjes tot net onder m'n borsten (tijdens het huid-op-huidcontact zat m'n shirt omhoog zodat ze op m'n buik/borst kon liggen). Waren 9,95 per stuk bij h&m en heb ze een maatje groter genomen want ik had wel een behoorlijke toeter. In de eerste dagen na de bevalling heb ik ze overdag ook gedragen.
Ik had inderdaad een shirt gehaald in de allergrootste maat die ik bij Zeeman kon vinden met het idee dat ik het dan kon weggooien. Ik heb er uiteindelijk mijn beide bevallingen in gedaan. Na de bevalling shirt omhoog en kind gelijk aan de borst. Nu heb ik in de uitverkoop een lang flanellen shirt gekocht met knopen tot de onderkant. Het eerste shirt gaat weer mee als bevallingsshirt. Ik ging naar huis in een grote pyama want paste echt niks anders meer door het vocht. En op slippers...
Tijdens de bevalling wou een mooie nachthemd aantrekken, alleen was ik daar niet zo meer bezig en liep ik nog in een topje en een joggingbroek en toen spuugde ik de boel onder. Geen reserve kleding meer bij mij, dus ben toen in een operatiejasje van het ziekenhuis bevallen.
Ik had een wijder zwart shirt in mijn tas gedaan. Uiteindelijk ben ik bevallen in wat ik die dag aan had... . Dat vond ik comfortabel genoeg
Ik had een shirt van mijn vriend aan, die was 3 maten te groot haha, en eerst nog een legging. Na de bevalling zo'n grote onderbroek die ik daarvoor ook aan had aan t eind, en een borstvoedings BH.
ik heb totaal geen idee of ik iets aan had!? zwangerschapsdementie? volgens mij na de ruggeprik niks meer maar ik had wel bij de zeeman een donker groot shirt gekocht voor de ruggeprik weet ik ook niet of ik iets aan had na de bevalling gewoon een joggingbroek en shirt maar ik moest in het ziekenhuis blijven
Ik had een soort nachthemd met spaghetti bandjes gekocht. Van te voren niet echt meer gepast, heb zo moeten lachen voor bevalling want het paste vanboven niet echt goed Ik moest naar het ziekenhuis ivm poep in vruchtwater. kKreeg dus thuis al zo'n heerlijk dik ding in mijn (oma)onderbroek gepropt...brrr... In mijn ziekenhuis tas zat nog een extra pyjama. Moest 2 nachten blijven, had toen alleen maar een t-shirt/hempje aan (geen bh). Toen ik naar huis ging had ik een legging, shirt, rokje en vest aan. Kies gewoon iets wat lekker zit.
Ik had een mooi flanellen pyjama gekocht voor erna, een wijd shirt voor tijdens de bevalling en uiteindelijk bevallen in wat ik die dag aan had. Op de weg naar huis een legging en lekkere comfy baggy trui (zag er wel heel stylish uit, maar zat voornamelijk erg lekker ) Op het moment zelf kan het je maar weinig schelen denk ik