Wat doe je als je het niet red?

Discussie in 'De lounge' gestart door happynienja, 31 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

dus lijkt het mij duidelijk wie hier om aandacht zit te schreeuwen;)

niet jij natuurlijk!

2. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Wat een toestand over die hyves. Iedereen kent het principe van Hyves oude schoolvrienden of vriendinnen zoeken je op. Of mensen waar je ooit eens mee geknikkerd hebt..

En dan lijkt mij dat je daar echt niet gaat schrijven dat je zo'n klootleven hebt en dat je het niet meer trekt. Mijn idee is dan dat je het zo mooi mogelijk laat klinken. Want zeg nou zelf we willen toch allemaal dat iemand anders denkt goh dat is een leuke meid geworden zij heeft het goed voor elkaar.

ipv kijk die arme stumperd nou. Geen werk, in de schulden en die relatie loopt ook voor geen meter..

Kom op zeg!!

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik zou het zelf ook moeilijk vinden om mijn auto weg te doen.. Erg eigenlijk he... We hebben er zelfs drie :$ (een klassieker, oftewel oude roestbak)

Maar wij hebben laatst wel onze scenic verkocht voor een twingo, hebben we 400 euro aan overgehouden, ding is goedkoper in de verzekering en is veel zuiniger.. Scheelt weer 40 euro in de maand of zo..twingootje koste 450 euro en rijdt perfect.. Misschien kun je kijken of de verzekering goedkoper kan..

Ik denk dat Ts niet helemaal aan de grond zit, maar moeite heeft rond te komen en daarbij tips kan gebruiken.. Niets mis mee toch.. U

4. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    lol @ joycje

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Lekker belangrijk die hyves!

@ts. Ik heb een beetje het idee dat je overal een exuus voor hebt. Werk te ver weg of te zwaar. Opleiding kan toch ook niet want dan raken je kinderen van de mik of weet ik wat. Soms moet je even doorzetten. Schouders eronder en door de zure appel heen bijten. Troost je dan met de gedachten dat het dan alleen maar beter kan worden. Wanneer je werkt ga je er financieel op vooruit. Dat zal zijn uitwerking ook hebben op je kinderen en man. Iedereen moet weleens dingen doen die hij/zij niet leuk vind. Dat is het leven! Het komt je echt niet aanwaaien en soms moet je er idd wat moeite voor doen.

6. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    En dat gezeur over de kinderen...sorry hoor maar ik weet FIRST HAND dat kinderen heel goed met veranderingen om kunnen gaan! Ze hebben er hier aardig wat voor de kiezen gehad. Even zal het moeilijk zijn maar SNEL zullen ze wennen.
    Dus naar het CWI en werk zoeken!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Ts, kan je geen schoonmaakbaantje zoeken in de avonden?

Ik zou eigenlijk weer gaam studeren (werken en leren) maar dan gaan we er financieel op achteruit. Hier hebben we ook flinke schulden door mijn ex, we bezuinigen op alles wat maar kan. Ik heb de opleiding afgezegd en heb nu een schoonmaakbaantje in het weekend (2 uurtjes per dag maar 6 uurtjes uitbetaald ivm weekendtoeslag). Dat scheelt toch een hele hoop. Mijn kinderen hoeven niet naar de opvang (waar ik heeeel blij mee ben omdat mijn zoontje nogal veel problemen heeft, maar ook dit had mij niet tegengehouden om te werken). Ik heb nog steeds last van de bekkeninstabiliteit die ik tijdens de zwangerschappen had. En nee schoonmaken is dan niet de meest makkelijke keuze, maar als je goed bewust op je lichaam let dan is het best te doen.

Waar een wil is is een weg zeg ik maar altijd.

Oh en hier ook zwanger geworden in die slechte situatie. Ik had net alle spullen van mijn dochter verkocht. Ook dat komt heus wel goed.

8. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    wel als je inlogd want volgens mij ben ik geen vriendjes meer met r
    en ik kan t wel zien.

9. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik zat net te denken als zij het op vrienden van vrienden heeft staan , en je hebt vrienden van haar je lijst kan je het inderdaad zien!

10. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Wat de sollicitatiebrieven en cv's die je moet uploaden op een website. Je kijk alleen naar wat er níet kan (je hebt geen pc/laptop thuis). Ga dan naar de bibliotheek. Er is vast wel één bij jou in de buurt en ga die brieven versturen!

11. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Heb de discussie niet helemaal gevolgd maar Sorry hoor er is toch altijd werk?
    Kijk misschien niet meteen de uren die je graag wilt, of het gewenste salaris maar je moet ergens gaan beginnen! Dan rol je uiteindelijk vanzelf door naar een baan die wel precies is wat je wilt..daarbij kun je misschien ook nog wel een opleiding gaan volgen..gewoon kwestie van actie ondernemen en een oplossing vinden voor je kinderen. Aangezien er heeeel veel moeders zijn die werken en hun kinderen weg moeten brengen is die oplossing helemaal niet zo moeilijk volgens mij...

12. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Tja, ik zou ook af en toe wel wat minder dan 32 uur willen werken maar dan kan ik mijn kinderen niet meer aankleden of leuke dingen doen... En mijn dochter zucht maandags ook weleens dat ze geen zin heeft om zich om 7 uur aan te kleden, maar that's life. Dat er meer inkomsten moeten komen lijkt me duidelijk. Linksom of rechtsom. Kinderen passen zich echt goed aan aan veranderingen, dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken. Je moet echt een lange termijn planning gaan maken, zeker nu er een derde aankomt. Met alleen kleertjes van anderen (wat overigens heel lief is) kom je er niet. Schouders eronder en je verantwoording nemen. Succes

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben gewoon ingelogd op hyves. maar idd dat van vrienden van vrienden klopt! verder weet ik niet goed meer wat ik er nu allemaal van moet denken. dus ik stop met pennen hier. heb tips gegeven meer als genoeg. aan ts of ze er wat mee doet ja of nee.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Dat denk ik dus ook....

Maar jammer dat er tegenstrijdige berichten komen van ts waardoor de boel wat gedramatiseerd lijkt en verwarrend wordt. Je hoeft echt niet je hele leven eruit te gooien maar als je zo'n topic opent moet je wel duidelijk zijn!

Ik blijf ook zeggen dat er keuzes gemaakt moeten worden en dat daar keuzes tussen zitten die je niet leuk vindt is jammer maar als je daar financieel lucht door kan krijgen dan doe je dat...wil je geen keuzes maken dan zit je dus niet aan de grond en zijn er misschien anderen die meer baat hebben bij de aangeboden spulletjes van hier. Ik gun iedereen het beste hoor en het is geen wedstrijd wie het slechter heeft maar kijk ff goed om je heen, heb je het echt zo slecht?!?

En een sollicitatiebrief kan je ook schrijven en je kan ook bellen en je kan ook gewoon langsgaan bij bedrijven/winkels en je kan ook naar de bieb wat gezegd wordt...

Als jullie een koophuis hebben misschien even langs de hypotheekboer gaan, misschien dat die wat kan betekenen...bij ons was dat helaas niet zo maar wie weet bij jullie wel en die heeft misschien ook weer tips.
    En wij hadden hier en daar ook wat openstaan en hebben dat op één grote hoop gegooid dmv één lening, op die manier zijn onze maandlasten verlaagd...en dan niet in de verleiding komen méér te lenen hè ;)

Alles goed op papier zetten en er goed over praten samen, net als over je zwangerschap...en vooral rustig blijven ademen!

15. Locusta

Locusta Niet meer actief

Een paar weken geleden was 's morgens op radio 538 een dame die onderzoek had gedaan naar hoe mensen zich profileren op sociale netwerk sites en hoe ze in het echt zijn en daar bleek minder verschil tussen te zitten dan men in eerste instantie dacht ;) Volgens mij was die dame op dat onderzoek gepromoveerd.

Over hyves: TS heeft waarschijnlijk ingesteld dat vrienden van vrienden de pagina wel mogen bekijken (anders kan je immers zelf niet rondkijken ;)). Aangezien Cilla en TS uit hetzelfde dorp komen, is zeer waarschijnlijk dat ze gezamenlijke vrienden hebben en daardoor kan Cilla dingen zien die anderen niet kunnen zien.

Ik vind het hele verhaal over rugpijn nogal tegenstrijdig. Geloof me: paardrijden is dan misschien wel andere belasting dan werken, maar als je rugklachten hebt is het zeker geen goede belasting. Door de bewegingen van het rijden komt wisselende druk op je rug te staan die, als je al een zwakke rug hebt, zeker niet goed is. Met name galop is een aanslag op je rug. Sorry hoor, maar daar kun je me echt niets over wijs maken. Als jij kunt paardrijden, kun je zeker werken!

Dat je de statische belasting van het werken aan een productielijn niet aankan vanwege pijnklachten, kan ik begrijpen (of nouja: waarom wel paardrijden en niet werken is me nog steeds een raadsel). Maar er is zoveel ander werk beschikbaar waarbij je verschillende handelingen uit moet voeren, dat dat je niet kan weerhouden om aan het werk te gaan. Bovendien zijn kinderen flexibeler dan je denkt en ik vind niet dat je dat als excuus kunt gaan gebruiken om maar niet aan het werk te gaan. Uiteindelijk is het beter voor iedereen wanneer je aan het werk gaat.

Tot slot deel ik de mening van enkele posters die het gevoel uitdrukken dat TS misschien heel veel zou kunnen hebben aan een budgetcoach o.i.d. Dat denk ik ook afgaande op alles wat ze post in dit topic. Zet met iemand alles op een rijtje, sluit inderdaad alle losse schulden over naar 1 schuld en let goed op je uitgavenpatroon.

16. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Tsja wat kan ik verder nog zeggen?

M'n vriend en ik gaan zo aan tafel zitten met alle adminstratiemappen die we hebben en internet bij de hand.

Ik wil iedereen verder bedanken voor de adviezen en tips en meningen enz.

En ik trek me verder terug van deze discussie, want anders word de strijd alleen maar groter denk ik en dat vind ik niet nodig.
    We zijn hier op het forum om dingen te delen en elkaar te helpen en je ei kwijt te kunnen.
    Laten we iedereen in hun waarde laten.

Ik ga nu lekker nog even met m'n kinderen in de tuin van het zonnetje genieten.

17. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    bij de vomar in t dorp vragen ze cassieres.....

18. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Heb ik al heel vaak gesolliciteerd maar krijg de baan niet. Waarom niet? Kunnen ze niet zeggen.. Maar ik weet het wel, ik ben te oud.
    Ik heb zelfs gesproken met de bedrijfsleider erover en die zei dat de keus op een ander was gevallen (een 16 jarige)

echt hoor ik wil graag bij de vomar, Deen oid werken maar ik word niet aangenomen. En dat ligt niet aan mij maar aan dat ze liever een 16 jarige aannemen.

En geef je trouwens nog antwoord op mijn vragen aan jou?

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

schoonmaakbaantjes dan? Die hebben ze overal en valt vaak goed te combineren met de kids.

Deel Deze Pagina