Anyway, auto de deur uit. Fiets laten maken of desnoods een andere 2de hands fiets oid. Ouders in Frankrijk, tja.. hoe vaak gaan jullie daarheen?
Lastige situatie, zeker met je depressie zo kort geleden. Er zal wat moeten veradneren en dat zal niet leuk zijn! Het kan niet anders. Als je de auto wilt houden, dan zul je de kinderen naar het kdv moeten brengen en fulltime of bijna fulltime moeten werken. Vind je dit te veel, dan de auto weg doen en parttime gaan werken in de avonduren. Een andere optie is er helaas neit! Succes Liefs Suzanne
ik lees hier ouders in frankrijk? als jullie dan met de auto gaan dat kost toch ook een hoop benzine? sorry heb niet alles gelezen! wij zitten ook best krap en sparen aan alle kanten maar helaas kunnen we niet naar de familie in turkije daar is gewoon geen geld voor! dus als jullie nog met de auto kunnen gaan dan is er naar mijn mening best genoeg over hoor!
Als het lukt ga ik iedere maand naar ze toe. De benzine word betaald en als we daar zijn hoeven we ook niks te betalen. Jeetje iedere keer als ik hier over geld typ gaat Emma brullen of als ik het er met m'n vriend over heb, zoals gisteravond ook.
Als het werken lichamelijk echt niet gaat dan moet je dat niet doen, is niemand bij gebaat...en een depressie helpt daar ook niet bij. Maar dat betekent wel dat er andere acties ondernomen moeten worden en dan lijken me thuiswerk (waarbij je je eigen tijd kan indelen) en de auto weg doen de meest voor de hand liggende. Wie weet dat als alle schulden zijn weggewerkt je weer een leuk autootje terug kan kopen, tis dan even doorbijten maar wel voor een goeie zaak. Jullie zullen wat moeten inleveren want met niks doen loop je ook niks in qua financiën...dat is één ding wat zeker is. Je zal keuzes moeten gaan maken!
Is het dan niet een handigere en zuinigere optie om een auto te huren of te lenen voor het reizen? Ik weet niet wat voor auto jullie hebben, is inruilen voor een goedkoper exemplaar een optie? Leifs Suzanne
Inruilen word hem denk ik niet. We mogen überhaupt al blij zijn als we er 1000 voor krijgen. En Cindybaby, naar Frankrijk kost ons niks extra's.
Een ideetje; als je nou het geld dat je van je ouders krijgt elke maand om naar hun toe te reizen en daar te verblijven, opspaart? Dat scheelt dan weer zo'n 200? euro in de maand. Ik weet niet hoe groot jullie gat is, maar het is een boel geld. Dan maar even elkaar wat minder zien, maar de problemen lossen zich dan wel beter op. Heb je enig idee hoe ver je zwanger bent? LIefs Suzanne
Wat mij op deze forum opvalt is dat er best wel veel mensen zijn met geldproblemen, en toch heeft iedereen een telefoon met Internet. Vinden jullie dit geen luxe? Ik bedoel, zo'n abbonnement kost 25-30 euro per maand en dat is een hoop geld, als je het niet hebt, lijkt me
ik heb ook een tel. met internet en betaal 16 euro per maand! dus het is even kijken waar het het goedkoopste is!
Een ander vraagje, wat is een normaal bedrag om als gezin met twee kinderen in de luiers te besteden aan boodschappen per week? En iemand tips met zindelijk maken van m'n zoontje? Scheelt ook een hoop. Gelukkig is Emma sinds kort van de nutrilon en de potjes af scheelt ook een hoop. We zijn ook al gestopt met billendoekjes, we gebruiken nu washandjes. En m'n vriend gaat z'n stripboeken en dvd collecties te koop zetten zei hij gisteren. En de droger is gelukkig kapot gegaan, die gebruikte we al amper maar nu kunnen we hem ook niet gebruiken.
Ik heb een vergelijkbare gezinssamenstelling en ik besteed zo'n 450 per maand. Mijn zoontje is ook nog niet zindelijk, dus tips heb ik niet voor je haha. Ik heb geloof ik zo alles wel geprobeerd. Maar het kan veul goekoper, heb mensen gezien hier die maar 250 besteden per maand incl luiers..
Ik heb m'n telefoon nu bijna 2 jaar en toen konden we het nog wel betalen. En je kan je abb niet tussendoor opzeggen. Is een abb voor 2 jaar. Geld opsparen is een idee, hopen dat m'n ouders dat ook zo willen zien. Die regeling is er namelijk gekomen om ons al te helpen. Ze hebben ons financieel gezien al geholpen maar kunnen niet meer doen want ze hebben het zelf nodig. En we moeten op onze eigen benen leren staan zeggen ze zelf. Ik moet mezelf echt in de gaten houden zeg.. Gelukkig is het mooi weer, dan kan ik naar buiten, binnen word ik gek.. Stomme depressie! Ik had vorige week al een mega terugval.
Ik was de auto even vergeten daar kunnen ze als beste mee beginnen. Scheelt al een berg in de maand aan benzine, wegenbelasting en onderhoud!
Oh ja en ik heb de auto nodig om naar m'n verzorgpaardje te gaan (is gratis) want anders moet ik een uur heen en een uur terug fietsen..
hier voor een gezin met twee kinderen alletwee nog in de luiers en de een nog babyvoer ongeveer per week met alles erop en eraan ( dus incl. luiers, babyvoer, drogisterijspullen etc etc etc) zon 130 euro per week. maar dat zou minder kunnen hoor. alleen hoeven wij er niet naar te kijken. als iemand ene tip heeft om een 2,5 jarige zindelijk te maken wil ik die ook graag want ik zou dat ook wel willen. je kunt helaas niks afdwingen en alleen stimuleren zoals op het potje te zetten enzo. ze geven het zelf wel aan op en duur. die kapotte droger wel op mp zetten. er zijn altijd van die mafketels die zon ding toch kopen en opknappen/repareren. al beur je ermaar 50 euro voor is weer 50 euro. bespaar op wasmiddel. je gooit er al snel teveel in meestal. 1 dopje is voor ene normale vieze was genoeg.