Hoi, Een week of 2 geleden wilde ik starten met vast voedsel. Hij heeft toen een paar hapjes van boontjes gehad, maar kreeg daar heel veel last van. Een paar dagen later heb ik het geprobeerd met banaan, maar ook dat viel niet goed. Dan maar de de rijstebloem proberen... Hij heeft hier een paar hapjes van gehad (gemengd met zijn normale melk), maar 's avonds weer krampjes! Erger dan de vorige keren zelfs! Hij heeft misschien 5 kleine hapjes binnen gekregen. Ukkie is nu 5 maanden en over 4 weken moet hij toch echt vast voedsel naar binnen kunnen krijgen. Met de fles heeft hij nooit problemen (drinkt goed, spuugt niet, poept goed etc). Heeft iemand hier ervaring mee? Ga me nu een beetje zorgen maken. Alvast bedankt voor je reactie!
Ik zou gewoon nog even wachten. Over 4 weken moet hij niet vast voedsel naar binnen krijgen, maar ermee beginnen. Hij hoeft dan niet perse meteen hele borden weg te werken joh. Je hebt nog alle tijd. Mijn zoontje is trouwens altijd krampjes blijven houden van rijstebloem, dat hebben we gewoon niet meer gegeven. Ze hebben niet perse pap nodig hoor.
Op advies van friso kun je het beste beginnen met 1 schepje rijstenbloem door een fles van 180 cc water. Gaat dit goed, dan doe je 2 schepjes etc. Je kunt heel geleidelijk aan doen. En wat hierboven al gezegd is, hoeven ze niet perse rijstenbloem. De darmen van ons zoontje zijn ook heel gevoelig. gr Karin
Bedankt voor de tips! Ik ga het woensdag overdag nog eens proberen, maar dan met een klein beetje. Als het dan niet lukt, stop ik een paar weken (in overleg met CB). Karin, grappig dat onze zoontjes tegelijk geboren zijn!
Het eerste jaar is het echt BIJvoeding, voeding voor ERBIJ. Dus hij hoeft over 4 weken echt nog niet vast voedsel te kunnen eten. Rustig aan proberen, je hebt nog alle tijd. Misschien die rijstebloem helemaal laten voor wat het is... als hij daar meer krampjes van krijgt dan van andere dingen... Het is ook een omschakeling van melk naar vast, dus neem de tijd, het hoeft niet van de ene dag op de andere, echt niet.