Wat doe je als je kindje om 04.30 klaarwakker is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roze78, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Haha, mag ik dan ook aanschuiven voor de koffie van 05.30? Lijkt me gezellig hoor!
    HIer dus ook zo'n vroeg draakje, ergens tussen 05.00 en 05.30, terwijl ze voorheen netjes tot 07.00 doorsliep. Geen idee hoe het komt, maar het is er ineens en nee,echt erg fijn is het niet, de dagen duren zo wel erg lang! Ik heb vanochtend wel bedacht (om 05.00 dus) dat het probleem al iets kleiner wellicht wordt als het zomertijd is, dan gaan we een uurtje vooruit, hihi, ach ja, beetje relativeren kan geen kwaad denk ik dan maar weer. Ons meisje is 7 maanden en dus nog echt te jong voor 1 slaapje, ze gaat rond 20.00 naar bed en slaapt overdag ongeveer 2,5 tot 3 uur. Geen idee wat we moeten doen om het te veranderen. We hebben inmiddels opa wel gevraagd haar kamertje verder te verduisteren. Verduisterend gordijn hebben we al, maar licht komt nu boven het deurtje door het raam.
    NOu meiden, veel sterkte!

2. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Ps; Zwaantje, hoe pak jij dit dan aan? Gecontroleerd laten huilen? Ik vind het voor de buren geloof ik ook nogal bezwaarlijk.....

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Hier ook eentje die vroeg wakker is (al vanaf zijn 1ste verjaardag zoiets)
    Hij wilde ook bij ons in bed en dan lekker spelen :rolleyes:
    Ik heb nu een lampje op een timer staan. Deze gaat om half 7 aan.
    Als hij voor die tijd wakker wordt moet hij blijven wachten tot het lampje aan gaat.
    Het heeft heel wat werk gekost, maar hij had het toch vrij snel in de gaten.
    Als hij voor het lampje wakker wordt dan loop ik naar hem toe en geef hem zijn beer en speen (wat hij uit bed gooit) terug en zeg hem dat hij moet wachten tot het lampje aangaat.
    In het begin kon ik iedere 5 min terug lopen, maar langzaam werd dat steeds langer.
    Nu moet ik er nog heel soms 1 keer uit, maar meestal gaat hij wat kletsen in bed, wachtend op het lampje.
    We hebben het lampje sinds deze week op 7 uur gezet en ook dat gaat prima ;)

Suc6 ermee. Hoop voor je dat het een fase is die snel voorbij gaat.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kan je niet helpen met persoonlijk ervaring (een uitstekend slapend kind). Mijn beste vriendin had zo'n nachtbrakertje en zij heeft de kiekeboe methode toegepast. Een andere vriendin heeft haar mannetje 2 nachten laten huilenen (wel gecontroleerd of alles in orde is: luier, lighouding, etc) en daarna was het klaar. De eerste nacht was een ramp (heeft echt lang geduurd), de tweede nacht was al een stuk korter en de derde nacht begon hij maar bedacht zich in 30 sec en was toen alweer stil ;) Ik kan me nog herinneren dat ik haar aan de telefoon had de volgende dag... helemaal blij. Nu is het nog altijd een makkelijke slaper (is inmiddels bijna 2).
    Heel veel gedrag is aangeleerd en dat gebeurt heel snel (en heel makkelijk). Afleren is moeilijk maar soms wel heel nodig.

PS: je buren weten dat je een baby hebt.. echt even maling aan hebben. Met tandjes, ziek zijn, angsten e.d. zullen er ook in de toekomst nog wel flinke huilbuien zijn!

Het lampje op de timer heeft mijn zus ook gebruikt en dat werkt perfect bij een redelijk slimme dreumes maar in de babyfase is dit nog te vroeg.

5. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Dank je wel zwaantje voor je antwoord. Mijn meisje is idd nog te klein om een lampje te gebruiken, maar die andere methode die je vriendin heeft gebruikt ik denk dat we dat toch maar moeten gaan doen. Op de korte termijn denk je het makkelijk op te lossen door haar bij ons in bed te nemen, maar daarmee houden we het probleem in stand. Dus ik denk dat we er toch maar aan moeten.....
    Ps: Hoe heb je zo'n goede slaper gekregen zeg?

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik denk dat je het even moet afwachtten dat het wel weer overgaat...
    Hoor het wel meer dat t een fase is!

Maar lijkt me niet prettig nee ;)

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoontje heeft dat ook een tijdje gehad. Ik ging er naar toe, zei dat hij moest gaan slapen want dat het midden in de nacht was. En dat mama en papa ook sliepen. En dan deed ik het muziekje aan en dan ging ik weg. En als hij dan nog steeds krijste jammer dan. Klinkt heel hard maar hij moet gewoon leren dat de nacht is om te slapen en de dag om te spelen. En ik ben geen leuke moeder als ik 's nachts niet kan slapen..

8. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hihi, kijk Lotte, dat is nou duidelijke taal! Tjee, ik wou dat ik zo daadkrachtig was zeg! Want nee, ik ben door slaapgebrek nu ook niet de meest gezellige moeder, maar ik kan niet goed tegen het huilen en wil dan dat het stopt. Dat is mijn grootste probleem!
    Ik blijf het toch wel raar vinden hoor. Een paar maanden een beebje gehad die zoet doorsliep tot 07.00 (wat een zegen!) en nu ineens een nachtspookje. Ze is nu dus 7,5 maanden oud en ik kan echt geen sprongetje ontdekken waar ze bij in de buurt zou moeten zitten.
    Vannacht begon ze te jengelen om 02.00 wat overging in huilen om 02.45. Papa heeft haar een slok water en een aai gegeven en ze ging toen weer slapen. Idem dito om 05.00 en 06.00 en ik heb haar uiteindelijk om 07.00 uit bed gehaald en vond dat al heel knap. Maar toch blijf ik me maar afvragen.... wat is er met mijn meisje gebeurd?

Deel Deze Pagina