Als mijn vriend ziek is sluit in hem op in de slaapkamer. Geef hem af en toe wat te eten of te drinken en zet een raampje open voor een goede ventilatie. Als ik ziek ben ga ik gewoon door.. en als het echt niet meer gaat dan ziet mijn vriend dat wel en dan regelt hij gewoon vrij of oppas. Zo is die dan weer wel.
als mijn man ziek is dan gaat hij naar bed en is hij zielig en zoooo ziek! dus dan komt alles op mij neer. Ik ga daar geen vrij voor nemen, werk maar 1 dag en dat is mijn rustdag en die pakt niemand me af. Trouwens als dat precies op die dag zou zijn, dan komt mijn mams gewoon oppassen... als ik ziek ben dan.....ben eigelijk nooit ziek, maar laatst had ik het goed te pakken. Toen ging mijn man gewoon op vakantie. was toen ook behoorlijk pisssst hoor..op het moment toen hij weg ging ging het nog wel, maar de dagen erna werd ik zieker en zieker..tja wat doe je dan??? had ook helemaal niemand die me kon helpen, mijn mams woont niet naast de deur en moest ook gewoon werken. Heb echt een paar dagen niet met hem gesproken, zo boos was ik..viel ook nog eens in het weekend zodat ik alle drie mijn stuiterballen thuis had.. maar heb het overleefd en als hij gewoon zou werken zou ik wel vragen of hij eerder naar huis zou willen komen, maar ik zou niet van hem verlangen dat hij vrij zou nemen.
Als de ander zich erg beroerd voelt dan blijven we thuis voor elkaar. Gelukkig hebben we beiden makkelijke werkgevers; ruilen met dagen of wat uren thuis werken is eigenlijk nagenoeg geen probleem
als ik verkouden ben, of gewoon misselijk of hoofdpijn of even aan de schijt of lichte keelontsteking e.d. dan gaat manlief gewoon werken. maar als ik echt even hevig de griep te pakken heb dan moet manlief thuis blijven, door de griep komt mijn ziekte extra opspelen en kan ik echt letterlijk niets meer bewegen mijn hoofd omhoog doen lukt dan al niet meer, het is niet dat ik het door de griep niet kan.... maar door de griep speelt mijn ziekte op en door mijn ziekte kan ik dan dus niets meer. gelukkig krijg ik jaarlijks de griepprik en heb ik nauwelijk de griep te pakken ,gebeurd misschien 1 keer per jaar a 1,5 jaar. Manlief zit trouwens in de zorg dus hier en daar even ruilen van dienst is vaak geen probleem.
Dat mijn dochtertje 2 weken oud was had ik een flinke borstontsteking 41 graden koorts ik kon echt niks meer. Hij heeft toen vrij van zijn werk gevraagd hij moest mij wakker maken zodat ik mijn meisje kon voeden en maakte eten voor mij en mijn oudste zonder hem had ik het niet gered.
Als mijn man zo beroerd is dat hij niet voor de kinderen kan zorgen, en we kunnen niets anders regelen, dan blijf ik thuis (mits mijn werkgever daarmee akkoord gaat, maar daar ga ik maar even van uit). Mijn man doet hetzelfde. Laatst is hij 2 dagen thuis geweest omdat ik ziek was.
in januari had ik een flinke griep. Op dag 4 had ik zo'n hoge koorts dat ik echt helemaal de weg kwijt was. Echt helemaal in de war. Was toen niet verantwoord om voor twee kinderen te zorgen maar anders dekentje op de bank, dvd-tje, snoepies voor de kids en patat laten halen als manlief thuis komt
Jawel hoor. Anderhalf jaar geleden hadden zowel ons zoontje als ikzelf de Mexicaanse Griep en heeft mijn man zorgverlof gekregen. (Beetje offtopic want daar gaat het in de vraag van TS niet over, maar het kan dus wel.)
Fijn om te lezen dat er ook gezinnen zijn waar wel rekening met elkaar wordt gehouden. Iemand had het over een ziekte wat sneller op speelt als zij griep heeft. Dat is hier net zo. Ik ben, net als velen van jullie, ook zelden ziek. Dit is voor het eerst weer sinds kerst 2005, kun je nagaan Als ik koorts, keelpijn, hoofdpijn, oorpijn en spierpijn heb, komt er niet veel uit handen. Onze zoon van 12 wkn heeft reflux, dus is niet de makkelijkste en onze oudste is ook ziek. Kortom, ik vind gewoon dat je als partner dan iets moet regelen. En in de horeca kun je heel makkelijk even een dienst ruilen. Wat betreft zorgverlof, ik heb dat ook gehad toen mijn partner de Mexicaanse griep had. Dank voor jullie reacties!
Als man hier ziek is (en dat komt helaas nog wel eens voor) heeft het geen enkele zin voor mij om te gaan werken. Ook bij hem speelt dan een onderliggend probleem op, waardoor ik in het beste geval na een uur of twee naar huis word gebeld omdat t niet verantwoord is... Ik probeer altijd vervangende oppas te regelen, maar dit lukt natuurlijk niet altijd. Ik heb ervoor gekozen de situatie uit te leggen aan mijn werkgever en die is er gelukkig vrij relaxed mee omgegaan. Het gaat wel allemaal van mijn eigen dagen af (geen zorg/ calamiteitenverlof), maar ik heb geen problemen gehad met contractverlenging e.d. Als ik ziek ben, ga ik wel gewoon door, maar dat is vooral omdat ik dan (behalve mijn meisje) uberhaupt geen mensen om me heen kan verdragen. Als ik echt niet op mijn benen zou kunnen staan (is dankzij veel paracetamol nog nooit voorgekomen) zou ik eerder mn mammie bellen...