wat doe je als jou een ruggeprik aangeboden wordt

Discussie in 'De bevalling' gestart door susan99, 18 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    tis wel handig om van te voren de voors en tegens te lezen, op het moment zelf denk je echt niet meer na over de nadelen is mijn ervaring haha dan wil je hem NUUU ;)
    ik ben er zelf van overtuigd dat mijn bevalling veel langer geduurd zou hebben zonder ruggenprik! na 20 uur zat ik nogsteeds op amper 1cm en ik was zo enorm gespannen omdat het niet meer vol te houden was, dat je het daardoor onbewust enorm tegen gaat werken. toen de ruggenprik eenmaal zat, ben ik in krap 5,5uurtjes van 0 naar 10cm gegaan met relatief weinig weeen! (toen ik op 10cm zat had ik nogsteeds meer iedere 4,5minuut een wee! wel een hele krachtige maar toch, dat zijn relatief weinig weeen) het was dat ze toevallig ffies voorbij kwamen en dachten ach we kijken wel even, maar ze waren echt heel verbaasd dat ik op 10cm zat. het is dus lang niet altijd zo dat een bevalling heel lang gaat duren als je een ruggenprik krijgt.
    ze zeggen vaak dat als je de ruggenprik in een te vroeg stadium krijgt (volgens mij vk voor de 4cm), het tegen kan gaan werken. die ervaring heb ik dus niet ;)

2. Witte

Witte Lid

11 mrt 2008
    97
    0
    0
    Natuurlijk zou ik die optie willen hebben! Heb mijn zus haar bevalling meegemaakt, 22 uur volle weeën, en totaal ruptuur. En nog boden ze haar geen ruggeprik aan?! Ik vind het van de zotte dat Nederland als enige land in Europa nog 'gezellig thuis' doet bevallen. Ikzelf ben van mijn eerste met keizersnede bevallen, maar als ik het nog eens mag meemaken, wil ik zelf die keuze kunnen maken. Waarom onnodig pijn lijden? Vind ik de grootste onzin. En dat t beter zou zijn voor de band met je kind? Nou, ik heb een super goede band met mijn kind, vanaf het moment dat ie uit mijn buik was. Ken 2 moeders die zo'n pijnlijke bevalling hadden dat ze de eerst tijd even niks van hun spruit moesten hebben. Is gelukkig wel goed gekomen hoor... Dus ik zeg alleen maar dat iedereen ZELF de keuze moet kunnen maken, niet andere mensen hebben dat voor jou te beslissen.

Claudia

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    claudia, ben het volledig met je eens. mijn bevalling was zo'n hel dat het ervoor zorgde dat ik maanden nodig had om me echt te kunnen binden aan mijn zoon. ben er van overtuigd dat dat probleem er niet was geweest als de bevalling niet zo'n hel geweest was!

4. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    hoi leuk om alles te lezen, ik bedoelde met mijn vraag wel als het je aangeboden wordt voor je gaat bevallen, vandaar dat ik hem stelde omdat ik inderdaad nu alvast een keus gemaakt wil hebben.

die heb ik dus nog niet, maar as bezoek ga ik wel het een en ander vragen tot wanneer ik hem kan krijgen bv en wie er dan uiteindelijk beslist want de ene dok is de ander niet en straks hoop ik op een prik en krijg ik hem toch niet dat is helemaal niet bevorderllijk voor mijn geest denk ik

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik ZEG METEEN JA!

6. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Ik zou 'm toch aannemen maar dat is persoonlijk We lfijn dat je niet om hoeft te smeken iig toch?!

7. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    NEEM DIE RUGGENPRIK! DOEN!

Ik heb zelf net een bevalling meegemaakt en HALELUJA wat doen ontluitingsweeën pijn zeg! Ik geef iedere vrouw dus het advies om (als het kan/mag) een ruggenprik te nemen!

8. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat had ik zelf kunnen schrijven.... En inderdaad ik kon hem wel zoenen!

Deel Deze Pagina