Hier sliep ons meisje in het ziekenhuis op haar buikje. Geen probleem aan de monitor. Daarna werd het drama op haar rug hier door de reflux. Ik heb toen een nanny care matje besteld voor mijn eigen gemoedsrust. Heb verder geen tips het is een buikslapertje gebleven!
Hier ook 2 kinderen met reflux en flinke kramp. Ze sliepen/slapen veel beter op hun buik. Onze dochter huilde 1 1/2 uur na de nachtvoeding. Tot ik haar op haar buik liet slapen, toen sliep ze gewoon door. Onze zoon had ook veel minder last van kamp als hij op zijn buik had.
Ik zou een aerosleep aanschaffen voor gemoedsrust ivm verstikking. En verder zie ik geen gevaar aan buikslapen. Vind t zelf vooral ook praktisch omdat het matras altijd schoon blijft. Daarnaast zou je een zijligkussen kunnen proberen. Wij hadden die ivm voorkeurshouding en daar sliep onze buikligger heerlijk in.
Zijligkussen was hier ook echt de uitkomst. Omdat het kleine gedeelte van dat kussen lekker strak tegen het buikje ligt, hebben ze ook de tegendruk die ze anders van het matras hebben. Maar goed, als dat niet werkt, lekker op buikje laten liggen met idd de extra maatregelen. Door een goede nachtrust eten ze beter, groeien ze beter en worden ze minder snel ziek. Succes ;