Dreumes doet lastig met flessen melk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door GDuif, 1 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ons meisje heeft wel een kleine historie met slecht eten. Vast voedsel is er ontzettend slecht in gegaan en dit duurde een hele tijd. Pas nadat ze een jaar was ging er wat fatsoenlijks in.
    Eten gaat nugoed. In de ochtend krijgt ze een papfles. Dan tussendoor fruit en twee minikoekjes. De lunch blijft wel een dingetje.....brood houdt ze echt niet van. In goede tijden eet ze 1 boterham, maar dat is sporadisch. Ze drinkt er dan wat halfvolle melk bij. Vaak geef ik na de boterham ( of wat ze ervan eet...) nog 3 snoeptomaatjes en die gaan er erg goed in. In de middag meestal knijpfruit ( in de ochtend krijgt ze vers fruit) en nog 1 koekje. Avondeten eet ze echt supergoed. Een bord vol en de groente vindt ze het lekkerst. Blije mama hier. ;) . Daarna nog wat hapjes yoghurt en soms hapt ze dan nog van het fruit mee wat wij eten. Dan voor het slapen gaan dronk ze nog altijd 210(7). Ze is heel erg klein, woog met 14,5 maand nog net geen 8 kilo en was 74 cm. Die twee flessen melk op een dag vond ik een fijne houvast.

Maar nu de actuele situatie: de ochtendfles weigert ze. Ze drinkt paar slokjes en zet het dan op een krijsen. Dikke tranen, ze gooit zichzelf achterover etc. Bij de avondfles deed ze dit de laatste dagen ook een paar keer, maar vanavond heeft ze 150(5) op en gisterenavond 120(4). Dan begon ze wel te huilen als het op was, maar niet dat mega gekrijs.

Nu vind ik die avondfles niet zo’n punt. Die was toch al extra en als ze die helemaal niet meer drinkt: prima. Dan krijgt ze na het avondeten iets meer yoghurt. Maar de ochtendfles weigeren vind ik wel vervelend want een (gezond) alternatief moet ze ook niet. Een logische keuze zou zijn: boterham ( die eet ze superslecht, ook met de lunch), yoghurt met fruit/havermout ( weigert ze ook), warme pap ( weigert ze ook).
    Wat wel gaat: halve eierkoek in haar handje geven. Die peuzelt ze zo op. Een eitje voor haar koken zal ook goed gaan, daar is ze ook dol op. Ook heb ik haar afgelopen dagen wat snoeptomaatjes gegeven, die eet ze dan ook gewoon op als ontbijt. Maar goed, eierkoek, eitje en/of tomaatjes......het liefst geef ik haar een wat gezonder ontbijt.

En wat dan nu ook is: de ochtendfles gaven wij altijd op bed of op de bank. Daarna ontbijten wij zelf en zat ze erbij en snoepte nog wat mee ( hapjes boterham of kwark van ons gaan er dan wel in, ook weer zoiets....., zijn dan altijd maar paar hapjes dus geen fatsoenlijke hoeveelheid). Nu wil ik het ontbijt wel gewoon een eetmoment laten zijn en niet zomaar eierkoek op de bank eten. Of al spelend een hapje hier en een hapje daar. Wat we vanochtend wel even deden.

Hoe zal ik dit aanpakken? Wat zal ik kunnen geven als ontbijt? Brood krijgt ze nu al 9 maanden iedere dag aangeboden dus tis niet zo dat als ik doorzet, het wel zal gaan. Denk ik dan. En pannenkoekjes bakken lees ik vaak, maar daar heb ik niet altijd tijd voor in de ochtend. :)

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Is het een optie om in de ochtend yoghurt te geven met de snoeptomaatjes ed ernaast en dan in de middag geen halfvolle melk en dan in de avond weer yoghurt?
    Zo zit je ook niet boven de 300cc en behoudt ze ook gewoon haar eetlust.
    Als je echt wat houvast wil dan smokkel je gewoon twee schepjes voeding door haar yoghurt heen en dat kun je dan naar gelang zelf afbouwen.

Zat ze met 14 maanden gewoon op haar lijntje?
    Niks afgevallen en geen afbuigend lijntje? Dan kun je haar erop vertrouwen dat ze het toch echt allemaal zelf regelt.

GDuif vindt dit leuk.
  3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier ook geen grote eter maar ik houd toch echt niet bij hoeveel zuivel hij krijgt. Na 1 jaar hebben ze echt die fles niet meer nodig hoor.

Ik zou wat ontspannen en het een weekje op zijn beloop laten.

GDuif vindt dit leuk.
  4. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ja die yoghurt wil ik graag geven, maar eerder moest ze niks hebben van een schaaltje yoghurt voor haarzelf in de ochtend. Van ons schaaltje meehappen wel.....zal hierop toch eens doorzetten. Thnx!
    En ze zit steeds op het onderste lijntje, dus ook al licht geboren. Buigt niet af, heel ini mini beetje laatste keer maar het cb sloeg daar zelf niet op aan. Die zeggen: ze blijft gewoon bij haar lijntje in de buurt. En dat is prima.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Misschien kun je ipv een papfles de fles aanmaken als dikkere pap en dit uit een bordje geven?
    Mss heeft ze wel last van haar tandjes waardoor drinken uit een speen niet fijn is?

6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Als ze wel yoghurt uit jouw schaaltje eet doe je het toch zo. Hele maaltijden heb ik op die manier naar binnen gelepeld. Van mijn bord was het verrukkelijk en het hare was vergif, als je op haar reactie afging dan...

Pechvogol, Vulpen, Peaches17 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik heb de historie een beetje gevolgd, maar denk dat het niet zo gek is dat ze overdag niet zo veel eet met 2 flessen en nog zuivel erbij. Het vult echt heel goed. Hier werkt het nu ontzettend goed als ze zelf met een lepel mag eten (jup veel zooi), daar wordt ze zo gelukkig van. Wat ze ernaast kiepert, lepel ik stiekem met een andere lepel bij haar naar binnen.

GDuif en Vero0504 vinden dit leuk.
  8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Zo leerde ik die van ons dingen eten die ze zelf gruwelijk vond. Alleen de lu crackers of bijv die gepofte mais dingen kan ik op mn kop voor staan, die soffe zooi wil ze echt niet en eerlijk gezegd dat snap ik dan ook wel weer. Bij de kdv weigert ze de crackers net zo hard, ook al eten al de kindjes vrolijk mee.

Je kan proberen die ochtendfles in een rietjesbeker te doen en dan minder warm oid. Krentenbol iov brood. Mn schoonmoeder gruwelt van brood en eet al jaren krentenbollen. Muslibol zou ik nog niet doen, tenzij je m volledig uitpluist, merkte vorige week dat daar ook best forse nootjes in kunnen zitten. Roggebrood eet ze hier ook wel aardig en croissantjes (valt niet onder t gezonde kader) eet ze lekker met ons mee.

Hier weinig problemen gehad met eten overigens, wel met drinken en hoeveelheden lactose (geen kma maar bij bepaalde hoeveelheden kwamen de krampaanvallen) dus altijd heel relaxed geprobeerd mee te blijven en ja, dan dronk ze maar een keer yoghurtdrink, siroop, appelsap, perensap oid omdat ze water en slappe thee weigert. Sap en siroop langzaam aan steeds meer aangelengd en nu drinkt ze prima water, t heeft niet dr voorkeur (logisch) maar het wordt gedronken.

Hier krijgt ze ook nog steeds die fles in de ochtend, maar dan als eerste op bed en met inmiddels maar 1 schepje fv de rest melk/water in verhouding. Hebben daar echt de tijd in genomen om af te bouwen van 6 naar 1 en straks 0.

Dat gaat nog goed maar heel vlot daar achteraan moet toch een boterhammetje oid want die fles als ontbijt, dat is te weinig doordat er amper nog wat aan voeding nog inzet.

Nog paar schepjes te gaan en de fv is er uit, we maken nu gewoon op wat we nog hebben.

GDuif vindt dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    hier een danoontje die niet verspild wordt. chili con carne is vragen om ellende dat valt zo mooi :)

10. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Haha, same here! Ja, dan moet het inderdaad maar zo.

Blijdorp vindt dit leuk.
  11. Blijdorp

Haha ja eigenlijk eet ze hier alles wel zelf met lepel of vork. Ook doperwten en kikkererwten en couscous. Natuurlijk valt er regelmatig iets en dat schep ik dan op maar haar echt voeden accepteert ze niet meer.
    Ze vindt het geweldig om te doen zoals anderen dus als mijn moeder meeluncht eet ze zelfs haar brood met vork :roflmao:

12. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ja, dat had ik ook bedacht. Avondeten eet ze super, zelf met haar handjes. Ik dacht al dat als ik haar yoghurt ofzo zelf kan laten eten, ze dat ook fantastisch vindt. Maar dan moeten we wel even door een fase van heeeeeel veeeeel troep en yoghurt all over the place denk ik. Haha!

13. Blijdorp

Haha ja maar ze pikken t gebruik van bestek best snel op hoor (ten minste hier). Je hebt lepels met een soort rond handvat en dat kunnen ze makkelijk vasthouden. Ze eet hier ook boven een soort zeiltje.

GDuif vindt dit leuk.
  14. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Ik ga het proberen! Thnx!

Blijdorp vindt dit leuk.
  15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ze krijgen een mooi eigen willetje hé :D
    Ik zou haar het ook gewoon meer zelf laten doen of op een manier waarop ze wel eet. Dus als ze inderdaad van jouw bord wel eet, dan gewoon van jou geven. Of als ontbijt eerst een beetje yoghurt en daarna gewoon nog wat los fruit aanbieden. Of je nu fruit door de yoghurt doet of apart maakt niet uit natuurlijk.
    Hier heeft ze maandenlang pap uit een bordje gegeten, maar mevrouw heeft besloten dat ze dat niet meer hoeft. Nu dus weer een flesje melk in de ochtend die ze gelijk in haar bed drinkt zodra ik hoor dat ze wakker is. Daarna kleed ik d'r aan en dan krijgt ze beneden nog een boterham.
    Ik weet niet hoe jij brood geeft natuurlijk, maar hier moet er wel beleg op, anders vind ze er niks aan en ze wil het dus zelf doen, meestal een vork in d'r hand voor de sier en dan stopt ze het met d'r andere hand naar binnen. Als ik kom met een stukje op d'r vork dan draait ze bij voorbaat d'r hoofd al weg (en dat moet dan nog 1 jaar worden:rolleyes:).
    Warm eten net zo, paar maanden terug moest ze opeens geen prakjes e.d. meer hebben, wilde alles zelf doen. Ze eet ook meestal met de pot mee, maar soms als wij bijv. patat of iets eten dan gaf ik haar eerst een potje. Sinds vorige week hoeft ze ook de potjes niet meer, krijg er geen hap in bij d'r. Terwijl als ik een keer een fruithapje maak, ze het zo op eet.
    Drinkt ze verder naast de flessen wel goed?
    Hier is dat nog een beetje gedoe, ze drinkt hooguit 1 rietjesbeker per dag en dan heeft ze voor haar doen echt heel veel gedronken. Dus ben hier wel blij dat ze nog 3 flesjes melk wil drinken en soms geef ik tussendoor maar water uit haar fles. Liever had ik binnenkort de fles eruit gehad, maar nu met het warme weer ga ik daar niet mee lopen experimenteren.

GDuif vindt dit leuk.
  16. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    #16 MirW, 2 jul 2018
    Laatst bewerkt: 2 jul 2018
    Ik zou idd yoghurt of pap proberen en dan lekker zelf laten doen. Je zou nog een handje havermout door de yoghurt kunnen doen. Hier eten ze zelf vanaf dat ze met 6 mnd bijvoeding gaan krijgen en ik vind de zooi echt meevallen.

En ontbijten met een eitje en tomaatjes vind ik heel gezond! Wat komkommer erbij, wat reepjes paprika...

Ik zou zo'n jong kind nog geen krentenbol geven vanwege alle suiker die dat bevat.

GDuif en Fristi2012 vinden dit leuk.
  17. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Oops dubbel

18. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Vanavond haar voor het eerst zelf yoghurt laten eten met een lepeltje en dat ging wonderbaarlijk goed ( voor de eerste keer dan). Ze houdt alleen de lepel heel gek vast, maar goed. Ze eet wel en vindt het leuk om te doen. Was niet eens een enorme knoeiboel.

Vero0504, Blijdorp en Fristi2012 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina