Dat is het punt juist; aankomen kun je wel veranderen. En met aankomen veranderd er wellicht ook een stukje wat je samen als gemeenschappelijke deler hebt: het belangrijk vinden dat je jezelf goed verzorgd. Als een man kaal wordt kan een man niets aan doen. Al heb ik laatst wel plagend tegen mijn man gezegd dat als hij harttransplantatie wil ik het prima vind als er daar voor gaan sparen haha (Zijn haren worden wat dunner en zat daar over te zeuren ) Ik vind het vrij naïef van vrouwen die beweren dat hun mannen hun net zo aantrekkelijk zouden vinden als ze vreselijk aankomen. Ik denk dat sommige van die vrouwen echt oogkleppen dragen en uiteindelijk, vroeg of laat of te maken krijgen met een man die niet zo lekker in zn vel komt te zitten en/of eens wil kijken hoe buiten de deur eten bevalt. Ja, ook de mannen van de vrouwen die hier meelezen en denken dat hun mannen dat noooooit zouden doen. Het percentage mensen die wel eens vreemd gaan schijnt in Nederland op 31 procent te liggen. Ik wil niet zeggen dat dat perse alleen de mensen zijn waarvan de partner aan is gekomen en daar maling aan heeft haha maar het zal in elk geval niet procent verlagend werken als je de boel de boel laat
Maar als je jaren samen bent hoeft het toch niet te betekenen dat je jezelf gewoon kan laten verwaarlozen/verslonzen? Je hoort vaak van mensen die (flink) dikker zijn geworden of zichzelf hebben verslonds zeggen: ik heb toch al een relatie. Vind ik gewoon een (slap) excuus om er niets aan te doen. Je hoeft toch niet meteen pa of ma flodder te worden? Ik vind het wel belangrijk dat mijn vriend mij nog sexy/mooi aantrekkelijk vind. Ook na 10 jaar samen zijn. Voor mezelf vind ik het ook belangrijk. Hier kunnen we gelukkig elkaar gewoon zeggen als iets gewoon er niet uit ziet. Ik waardeer juist zijn mening. Zou ik minder van hem houden nee.
Je slaat de spijker op z’n kop, kaalheid kan je niks aan veranderen maar aan gewicht wel. En natuurlijk houd je rekening met veranderingen, mijn man begint grijs te worden en dat vind ik echt prachtig. Ik zou absoluut nog van mijn man houden als hij 20 kilo meer zou wegen, maar zou zijn lichaam niet meer aantrekkelijk vinden.
Ten 1e. Dik worden staat totaal niet gelijk aan jezelf niet meer goed verzorgen, althans dat hoeft zeker niet. Ten 2e, Mijn man vindt mij slanker vast en zeker aantrekkelijker, vind ik zelf ook, maar soms loopt het leven even anders dan je zelf gepland had he. Mijn man is allang blij dat ik weer happy ben, zwaarder of niet. Ten 3e, als mijn man vreemdgaat omdat ik dikker ben geworden, veel succes, dan is hij mij toch niet waard. Wat een onzin om dat als reden te zien. Misschien zijn je borsten wel gaan hangen en heb je mooie zwangerschapsstrepen, mag ie dan ook al vreemdgaan..
Tja, Ik blijft het ontzettend oppervlakkig vinden. Net alsof je alleen op het uiterlijk gevallen bent? Ik vind aantrekkingskracht zoveel meer dan alleen het uiterlijk.
Maar het gaat er hier om dat TS haar man niet meer aantrekkelijk vind door gewichtstoename en dat aan wil geven. Ik vind dat een goede reden om eens bij jezelf na te gaan of dat belangrijk is in je relatie. Als je antwoord daarop nee is, en meneer gaat wel eens op onderzoek uit, dan heb je in ieder geval de tijd gehad om er iets aan te doen. Jouw man heeft geen probleem, dus er is geen probleem. Bij TS is dat dus wel het geval.
Punt 2, weet je dat zeker? Veel mannen, maar niet alle mannen hebben de voorkeur voor slank. Ik was al niet slank toen ik mijn vriend ontmoete. Maar misschien werkt het dan andersom als ik af zou vallen. Daarbij deel ik ook jouw mening dat een persoon meer is dan zijn gewicht en dat hij dat dan ook zou moeten accepteren. Het belangrijkste is toch jezelf lekker voelen in je eigen lichaam. Punt 3 ben ik het helemaal mee eens. Als ik af zou vallen of aan zou komen en hij zou dat als een excuus gebruiken om vreemd te gaan stelde onze relatie toch al weinig voor.
Als mn vriend opeens een verschrikkelijke klootzak wordt waar niet meer mee te praten valt en mij slecht behandeld, zou ik hem ook niet meer aantrekkelijk vinden. Ik vind innerlijke (negatieve) verandering zelfs erger dan uiterlijke. Aan beide kun je wat doen.
Ja de vraag is wie er een probleem heeft, zij of hij? Als hij tevreden met zichzelf is en het wel prima vindt, tja, Wat heeft zij daar dan van te vinden? Wordt het echt ongezond, dan kun je het aangeven, maar puur omdat ts het zelf niet meer aantrekkelijk vindt? Ik vind het een vreemde redenatie en het vreemdgaan helemaal. Echt werkelijk idioot dat vreemdgaan wordt goed gepraat als je partner, maar jouw idee, teveel is aangekomen.
Haha daar heb je wel een goed punt moet ik zeggen. Ik heb het wel eens gevraagd hoor en hij geeft dan aan dat hij mij liever slanker ziet, ook ivm mijn gezondheid, maar dat hij mij nu ook nog aantrekkelijk vindt (en daar twijfel ik ook geen seconde aan).
Dat is jouw mening, dat dikker worden niet gelijk staat aan jezelf minder verzorgen. Voor mij is verzorgen niet alleen ff douchen en deo op doen en je haren en eventueel make up netjes doen. Voor mij is dat ook letten op wat je eet en niet heel dik wordt. Ik vind heel dik er wel onverzorgd er uit zien. Hoe vaak iemand ook deo opspuit. Naast de uitstraling is het een feit dat hele dikke mensen meer zweten dan mensen met een gezond postuur. Dat je man blij is dat je weer happy bent snap ik. En dat maakt hem ongetwijfeld ook een goede man. Maar dat staat los van al dan niet overgewicht te hebben. Hij zal er vast niet verdrietig om worden als je én happy en slank(er) bent. Tenzij hij een feeder is (grapje ) En je derde punt: striae van zwangerschap en hangende borsten zijn net als kaalheid dingen waar je Niets aan kunt doen.
Er staat nergens dat ik die 15 kilo kwijt wil, er staat zelfs dat ik niet terug wil naar mn oude gewicht Het stukje gebrel ging erover als je partner het dan dus niet doet, of er boos van wordt, of bijv zegt ja ik ga afvallen en vervolgens niks doet. Het gebrek is hem, dat iemand dwingen iets te doen, waar ze zelf niet achter staan. Niet helpt
Zwangerschapsstrepen en kaalheid is wel wat anders. Ik vind mijn strepen vervelend, mijn man vraagt elke dag of hij niet te kaal wordt. Ik vind hem absoluut niet kaal en zo wel, kan hij ook niks aan doen. Mijn man vindt mijn strepen prima. Het gaat mij meer om het verzorgen van jezelf dan om het daadwerkelijke aankomen. En nee, dikke mensen zijn geen verwaarloosden maar ik voelde mij een echte slons met 45kg meer. Dan ben je toch automatisch niet aantrekkelijk meer omdat je je niet zo voelt. Jammer dat als je eerlijk aangeeft het jammer te vinden wanneer je partner ineens veel aankomt dit gelijk gelezen wordt als ‘alle dikke mensen zijn *vul negatief woord in*’
En dit alles niet om iemand de grond in te boren (voordat mensen zich persoonlijk aangevallen voelen) maar ik vind dit onderwerp altijd een hele interessante. Misschien wel extra omdat ik ben opgevoed door iemand met morbide obesitas.
Maar je hebt toch samen een relatie? Je praat nu over de partner alsof het de buurman is, maar zo gaat dat toch niet? Natuurlijk is vreemdgaan om gewicht een stomme reden, maar als jij duidelijk aangeeft dat je je partner niet meer aantrekkelijk vind en die antwoord met: “wat heb jij daar van te vinden?” Dan kan ik me voorstellen dat je je niet serieus genomen voelt, als ik mijn man niet meer aantrekkelijk vind, waardoor we geen sex meer hebben, dan kan ik het me voorstellen dat je op een gegeven moment toch behoeftes hebt en die ergens anders gaat zoeken ja.
Tuurlijk moet je je best doen. Maar als je partner zich nou onwijs comfortabel voelt met die paar kilo meer, dan moet je dat toch ook respecteren?
Ja of niet? Andersom: dan moet hij ook respecteren dat jij dat niet meer aantrekkelijk vind? Het is natuurlijk niet zo zwart/wit. Het gaat om begrip en respect naar beide kanten. Van meningen als “wat heeft hij daar van te vinden” word ik helemaal kriebelig, want dat geeft voor mij een bepaald soort beeld van een relatie, die ik in ieder geval niet wens te hebben.
Ik vraag me echt af of je echt zo denkt..... Stel: je man komt dit weekend in ene thuis met een ander uiterlijk, laten we zeggen een neuspiercing, wenkbrauwpiercing en kaal hoofd (er even vanuitgaande dat hij dit vandaag niet heeft ). Zeg jij dan gewoon “joh, prima als jij blij bent ben ik het ook” terwijl je het eigenlijk gewoon echt niet mooi vindt?
Nou dan staan wij daar heel anders in. Ik snap dat niet, maar ik snap in de eerste plaats als niet dat je je man niet meer aantrekkelijk vindt als hij aankomt. Wat ik aantrekkelijk vindt is als iemand zichzelf is en zich fijn voelt en accepteert zoals hij/zij is. En vanuit mijn oogpunt is dat ook de enige manier om iemand wel te helpen met afvallen en zet je er met dergelijke opmerking als onaantrekkelijkheid er alleen maar spanning op.