Buggy-vraagje: vanaf hoe oud?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Krullebol, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ik heb een vraagje. Wij hebben nu alleen een kinderagen met ligbak. Ik ben me een beetje aan het orienteren op wat we hierna moeten doen...vanaf hoe oud kunnen ze in een buggy zitten, zeg maar een Quinny Buzz ofzo? Het is me nl niet helemaal duidelijk of er hierin verschil is tussen de buggy-inzets van die 3 in 1 wandelwagens (bv Mutsy ofzo) en een 'losse' buggy bv een MacLaren of een Quinny Buzz...Wie kan me advies geven?

Thanx,
    Krullebol

2. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ze mogen in een buggy wanneer ze zelfstandig goed kunnen zitten. Als je een buggy hebt waarvan het zitgedeelte helemaal plat kan (de Quinny Buzz kan niet plat, alleen rechtop) mag het ook iets eerder. Dit geldt ook voor de wandelinzet van je wagen. De reden waarom de meeste mensen een losse buggy kopen, is omdat je die makkelijk mee kunt nemen. Hij kan makkelijk in de kofferbak van de auto, of op de fiets bijv. Maar een gewone wandelwagen voldoet ook prima. Alyssa ging in de wandelinzet toen ze een maand of 5 was, en toen ze een maand of 7 was hebben we er een buggy bijgekocht. Wij hebben de McLaren.

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Quinny Buzz is een 3 in 1 kinderwagen, even om misverstanden te voorkomen.

De buggy-inzet hiervan kan voorwaarts in 3 standen en achterwaarts in 2 standen.

4. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Sorry je hebt gelijk, ik bedoelde de Quinny Zapp!

5. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    De 3-1 kinderwagens zijn wat comfortabelere wagens, vaak met vering erin, zit is wat lekkerder. En dus goed om langer mee te gaan wandelen.

De buggy's hebben harde wieltjes, en zijn meer geschikt voor korte stukjes.

Groot verschil zit ook natuurlijk in de prijs. (een buggy is goedkoper dan een wandelwagen, maar je merkt het verschil wel vind ik hoor, wij hebben een jane slalom pro en een maclaren, en de maclaren gebruiken we niet zo vaak, want die vind ik niet zo fijn rijden, ben verwend met de luchtbandjes hihihi)

Wanneer in de buggy/wandelwagen zonder bak? Als ze goed kunnen zitten, of als de zitting goed plat kan. En er wordt aangeraden om zo lang mogelijk de bak te gebruiken.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    dat wou ik ook zeggen :D

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb een chicco buggy aangeschaft waar ook babys van 1 dag oud in mogen liggen..die kan gewoon helemaal plat en ligt volgens mij wel comfortabel...De quinny buzz hebben wij ook... De wandelwagen inze kan wel degelijk helemaal plat...Marit ligt er heerlijk in te maffen :)

8. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb ook de buzz,rayan ligt ook sinds een week in de buggy helemaal plat.

9. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Ok, bedankt...het gaat er dus om dat ze plat moeten kunnen liggen als ze nog niet kunnen zitten...Weet ik weer even voldoende, ga ik verder kijken!

10. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    @ ruby

Dus jij heb je kleintje niet meer in de bak?
    Ik zit te twijfelen wat ik moet doen.
    Aan de ene kant is hij best krap aan het worden.
    Maar vind haar nog zo klein (ze is prematuur (geweest))
    Maar wist niet dat hij helemaal kon liggen.
    Heb je Rayan dan in de zak?

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ze zo lang mogelijk in de bak laten liggen en dan ligt het dus aan de lengte van je kindje wanneer ze er niet meer in passen. De bak van Quinny is zo'n 70 cm, dus tot 65 cm kunnen ze zeker in liggen.

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou ook zo lang mogelijk wachten totdat het echt niet meer kan
    als ze er rond 3/4 maanden nog net in passen zou ik het zeker nog even zo laten
    mijn zoontje heb ik tot 6.5 maand in de bak kunnen houden toen was hij ongeveer 71 cm en nog was het niet erg krap (x adventure kinderwagen, redelijk ruime bak)

13. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    In het boekje van de Quinny staat dat de bak maar max 7 kilo kan hebben en zit gedeelte maar een max van 14 kilo.

Deel Deze Pagina