Hallo meiden, Ik heb een vraag aan jullie en wil graag jullie mening weten. Ik ben zwanger van ons eerste kindje en mag geen borstvoeding geven. Nu wil ik jullie vragen wat jullie de beste zuigfles vinden en waarom? De dingen die ik op internet heb gevonden zijn de beste Avent of Difrax maar ik vind het zo moeilijk om een keuze te maken want je wilt natuurlijk het beste voor je kindje. Mijn schoonzusje gebruikte altijd bibi maar dat kom ik eigelijk niet meer tegen. Moet wel zeggen dat dat ook alweer 9 jaar geleden is. Dus meiden welk merk raden jullie aan en waarom? Alvast erg bedankt Groetjes Sasja
Je weet nooit van te voren welk merk je kindje fijn gaat vinden en welk merk niet, dus ik zou er 1 of 2 kopen (flesje van Avent zit ook in een babydoos) en dan afwachten tot je kindje geboren is. Hier goede ervaringen met Difrax en slechte met Avent, maar dat zegt niks..
In het ziekenhuis wilden ze op de afdeling persé een difrax flesje, ondanks dat ik avent flesjes in huis had. (prematuurtje op couveuse afdeling) hij kreeg daarin zijn borstvoeding als ik er niet was. Difrax vond ik wel erg fijn, maar die grotere flessen lekten constant, toch overgegaan op avent. En dat is ook erg prettig. Bij avent vind ik het fijn dat ze op de borstkolf paste en alle onderdelen onderling kon gebruiken. Helpt ook mee dat manlief korting krijgt bij de philipswinkel.
Hier goede ervaring met de aveant. Die zitten idd in de babydoos. Hebben ook een difrax fles maar daar kan mijn dochter niet uit drinken. Constant ruzie. Gebruiken nu een tommee tippie (of hoe je het ook schrijft) en zijn daar erg tevreden over. Maar zoals al eerder gezegd, is per kindje verschillend. Ik zou adviseren om eerst de aveant te gebruiken en daarna kan je gaan expirimenteren wat voor jullie het beste werkt.
ik ben er ook nog niet uit of ik borstvoeding ga geven of flesvoeding, ga dat op het moment zelf bedenken nu nog niet! Heb 2 flessen avent gekocht, en daar laat ik het bij de rest zat in de babydozen bij kopen is snel genoeg gedaan!
ik zou gewoon beginnen met 1 fles en dat uitproberen. Als het niet lekker gaat kan je inderdaad altijd nog overstappen, ik ken mensen die 5 soorten flessen uitgeprobeerd hebben voor ze een prettige hadden. Wij hadden wat flesjes van Avent en die kon ze gewoon niet lekker aanhappen, dus toen een fles van difrax geprobeerd en dat ging goed, dus overgestapt.
Wij hebben geen ervaring met avent, wel met difrax, op zich prima flessen, maar niet super. Hier zijn we helemaal fan van de dr brownsflessen.
Ik zou ook met één fles beginnen, want het verschilt zo per kind... Bij ons was het zo dat dochter 1 prima uit Difrax dronk. Voor dochter 2 dus nieuwe spenen en ventielen gehaald, maar zij drinkt dus niet goed uit Difrax. Dus nu zijn we overgestapt op Avent (die zat in de babydoos, dus makkelijk uit te proberen ) en dat gaat goed.
Niet teveel kopen, in de babydozen zit vaak al wel een fles ( Hier een chico ofzo ) bij dochter hadden we difrax en avent geprobeerd, uiteindelijk dronk ze uit tommee tippee.
Wij hadden een startersset gekocht van Avent: steralisator, flessen,fopspeen enz enz. Niet wetende dat het bij elk kindje kan verschillen welke fles het makkelijkste gaat. Gelukkig pakte Tycho de avent flessen goed. Een vriendin van mij had ook die set gekocht en haar zoon kon er dus niet uit drinken. Die is overgegaan op Difrax. Toen ik een keer problemen had met de fles heb ik een difrax van haar geprobeerd, maar Tycho kon daar niet uit drinken! Nu heb ik een chicco uit een babydoos staan en van vorige zwangerschap een nuby en dan nog een fles van de kruitvat. Dus ik ga die eerst wel proberen voordat ik een andere fles probeer. Ik wacht nog op de uitnodiging van de prenatal doos, wie weet zit daar nog een fles in van een ander merk. xx
wij hebben altijd een avent fles gebruik... En nu nog steeds voor als die gaat slapen... lek niet echt idiaal... want de meeste flessen lekken als je de dop erafhaalt... heb dieverse flesse in begin gebruik maar ben binnen een week overgegaan op avent en die is nu echt niet meer wegtedenken..
tis idd even uitproberen. Ik zou gewoon de avent fles uit de babydoos nemen. En daarnaast 1 andere fles in huis halen. En proberen. Bij mijn dochter difrax gebruikt en ga deze nu weer proberen. Maar heb de avent uit de babydoos in huis als "reserve" mocht de difrax niet wat worden.
Wauw wat een reacties! bedankt allemaal. Ik ga jullie advies opvolgen en zal maar 1 a 2 flessen halen om uit te proberen. En als er al 1 in de doos zit scheelt dat ook weer. Ik had echt in mijn hoofd om alles al te kopen maar ben blij dat ik even deze topic heb gemaakt Het is allemaal zo nieuw voor me. En dat zelfde dus maar met de fopspeen Thanks meiden!
fopspenenen indd ook mee wachten. Misschein wil je kindje niet eens een speen! Hier ging de bibi prima al die andere merken moest hij niet. Dus ook dat is verstandig om even mee te wachten. xx