romper korte mouwen, en een slaapzak met dikke mouwen van de hema, die witte. daarna prop ik de slaapzak tussen het matras en de zijkant van de bodem zodat meneer niet kan gaan 'wandelen'. Die slaapzakken zijn meestal toch veel te lang dus dat kan makkelijk.
wij hadden op die leeftijd een puckababy die hem perfect warm hield met alleen een romper met lange mouwen in de winterperiode, toen het vroor ging er een katoenen deken overheen met een laken en dat werd inderdaad ingestopt. later gingen we over op een gewone slaapzak met lange mouwen met daaronder en romper met lange mouwen en een pyama, als het echt vroor een malliot eronder en we hadden eroverheen een deken in een 1 persoondekbedovertrek van onszelf zodat je voldoende instopruimte aan de zijkanten had. hij sliep het beste met een begrenste ruimte. we hebben trouwens een redelijk koud huis, ook dat verschilt natuurlijk. slaapzakken vastklemmen of vastmaken zou ik niet adviseren. dat kan erg gevaarlijk worden.
heb je geen lanhere slaapzak die je aan de onderkant kunt instoppen waar ze goed inpast en niet inverzuipt. verder zou ik ook gewoon rompertje warme pyama en winterslaapzakje doen en dan geen deken over. als ze het koud hebben schreeuwen ze wel al sze te warm zijn niet. Bij mijn zoon was het altijd rond de 14 a 15 graden.
Romper, pyjama, dunne slaapzak met mouwen, laken + katoenen deken (enkel). Kamer is 17 graden ongeveer. Omze dochter ligt ook regelmatig boven in haar bed, op haar buik maar dat soort fratsen haalt ze uit zodra ze wakker wordt.
Hier een koukleumpje. Romper (soms lange mouw, meestal korte mouw), pyama, slaapzak zonder mouwen, deken & lakentje. In zijn kamertje is het rond de 20 graden, snachts staat de kachel uit dus zal het iets koeler zijn. Zijn slaapzak maak ik altijd aan de onderkant vast tussen het bedje en het matrasje, dekentjes ook altijd goed vast zo kan hij niet naar boven klimmen.
Hier romper met lange mouwen, pyjama met lange mouwen, sokken en winterslaapzak met mouwen. Daaroverheen een dekentje, maar die schopt hij vaak aan de kant. Kamer is rond de 17 graden.
Romper korte mouw, pjama (geen sokken), winterslaapzak met mouwen. Het is hier 17 a 18 graden op haar kamertje