Heeft iemand hier ervaring met emdr therapie. ik kreeg deze tip van een kennis dat hij wel dacht dat het bij mij goed zou helpen maar heeft iemand hier ervaring mee?
Hai, Het heeft bij mij ook zekers geholpen!! Na de emdr ga ik heel anders om met de niet leuke ervaringen die ik gehad heb. Je emoties worden anders als je er aan terug denkt. Je ervaring gaat niet weg uit je geheugen...maar je kijkt er anders tegen aan. Ik moest bij bepaalde herinneringen altijd huilen als ik erover praatte. Nu kan ik erover praten zonder me erg verdrietig te voelen.
Hoi, Hier ook ervaring met EMDR therapie, en erg positief. Ik vond de therapie op zich wel best zwaar om te doen, het was best intensief. Volgens mij wordt ie meestal gegeven om over een bepaald trauma heen te komen. Wat ik er moeilijk aan vond is dat je daarvoor telkens naar de vervelendste momenten van die traumatische gebeurtenis moet gaan in je hoofd, om te 'voelen' hoe dat was. Op die manier worden de scherpe kantjes ervan afgehaald. Dus je vergeet het niet, maar het heeft niet meer zo'n enorme impact op je. Heftig vond ik dus wel, maar daar staat tegenover dat ik er met 5 of 6 sessies wel helemaal vanaf was: geen nachtmerries meer, en ook ik kan er nu gewoon over praten zonder te huilen of in paniek te raken. De therapeute die ik had (wel acht of negen jaar geleden) zei dat ze normaal gesproken zou denken dat ik een jaar tot anderhalf jaar met 'praatsessies' bezig zou zijn geweest, als ik niet de EMDR had gehad. Wat mij betreft dus een aanrader. Als je meer wilt weten, vraag gerust Groetjes, Bosuiltje.
Hoi, Ik heb zeker zo'n 1 1/2 jaar emdr gehad. Flink wat traumas behandeld. Het heeft zeker gewerkt, maar ben zeker nog niet van mijn problemen af. Zit nu in dagtherapie bij het ggz. Vergis je niet in emdr, het is echt heel erg heftig en zwaar, maar ik zou zeggen: DOEN. Als je vragen hebt kun je ze me altijd stellen. gr. sandra
Het is voor mij al een aantal jaar geleden dat ik EMDR heb gehad. Helaas was het effect ook maar tijdelijk. Ik zou er zelf ook niet meer zo snel aan beginnen. Vond het vrij heftig, vooral een paar uur/dagen na een sessie en als ik zie wat het me op de lange termijn heeft opgeleverd, heb ik het er niet meer voor over.
ja ik heb het ook gedaan ivm mijn dramatische en heftig bevalling.. het heeft mij goed gedaan.. voor vragen pb, mij gerust groetjes, missguit
ik heb een hele positieve ervaring met emdr t is wel heftig en zwaar maar heeft mij super goed geholpen ik kan nu omgaan met de dingen waar ik door mijn trauma`s tegen aanliep en kan over die dingen praten zonder helemaal hysterisch te raken bij vragen mag je altijd pb succes met je keuze ik zou zeggen doen
Ik heb ook EMDR gehad en het heeft mij goed geholpen. Het is inderdaad wel heftig en vermoeiend. Maar wel de moeite waard.
Hier ook ervaring mee, ivm met traumatische bevalling. Met emdr wordt de traumatische lading van de herinnering afgehaald. Ik herinner me alles nog wel van de bevalling, het voelt nu alleen niet meer naar om daaraan te denken. Daarnaast zit ik nu nog wel met een depressie, maar de emdr heeft me al een heel stuk geholpen.
Hoi Ik ben zelf emdr-therapeut en ben erg enthousiast over de resultaten die je ermee kunt bereiken. Het is geen wondertherapie en werkt niet voor iedereen. Als er sprake is van enkelvoudig trauma (1 of enkele traumatische gebeurtenissen zoals een overval of verkeersongeluk) is het vaak vrij snel te verhelpen. Is er echter sprake van meer complex trauma (langdurig trauma zoals misbruik of oorlogservaringen), dan kan emdr deel uit maken van een uitgebreidere behandeling en is het ook niet in een paar sessie opgelost. Hoe mensen het ervaren is heel verschillend. De één loopt vrolijk en opgelucht de kamer uit, de ander is uitgeput en moet een paar dagen bijkomen. Over het algemeen is het zo, dat als het trauma verwerkt is (er komt geen spanning meer op bij het terugdenken aan het trauma) dan blijft het ook weg. Mocht het zo zijn dat er toch weer spanning terug komt, dan kan het bijvoorbeeld zijn dat er nog andere beelden van hetzelfde trauma zijn die de spanning oproepen en dat die ook nog aangepakt moeten worden. Zoals eerder al gezegd is verdwijnt de herinnering niet. De betekenis die je eraan geeft verandert, waardoor je er ook rustiger naar terug kan kijken. Het wordt een 'gewone' herinnering waar je er zo veel van hebt. Kijk eens op de site www.emdr.nl Daar staat veel uitgelegd en kun je ook zoeken naar een ervaren therapeut bij jou in de buurt. Sterkte met je beslissing. Mocht je nog meer vragen hebben, pb me dan maar.