Wat doe je met 2de kindje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nancyke1, 4 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Precies, ik kijk er ook wel van op dat je je kind eignelijk nooit alleen hebt gelaten? Ik neem aan dat je ook weleens even wat alleen doet of even rustig naar de wc gaat?

2. adi

adi Niet meer actief

maar waarom huilt ie dan? Is het een fase nu, of is ie nog nooit even alleen geweest in de woonkamer?

3. Nancyke1

Nancyke1 Lid

23 aug 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak er ook geen complimenten van. Ik zeg wat ik ga doen en dan sluit ik gewoon het hekje. Weent hij, tja dan weent hij. Hij zal het toch moeten leren. Hij krijgt complimentjes als hij flink speelde.
    Ik merk wel dat als de baby huilt hij ook rapper staat te wenen.

@Umm85 en adi: tja eigenlijk laat ik hem zelden alleen ja. Als ik naar het toilet ga gaat hij meestal mee. Hij loopt dan wat in en uit verder te spelen.
    Voor de rest speelt hij wel goed alleen maar komt vaak checken waar ik ben. Hij kan ook eindeloos meedoen met wat ik bezig ben (of hij speelt dan naast mij met zijn autos), bv was insteken en opplooien, flesjes afwassen. Hij is niet graag alleen.
    Als papa er ook is, maakt het niet zoveel uit waar ik ben.
    Ik weet niet of dat een fase is hoor.
    Hij weent nog steeds als ik hem afzet bij de onthaalmoeder.
    Ik ben nu thuis van mei 2012, omdat ik een risicoberoep heb, moeten we dadelijk thuis blijven als we zwanger zijn. Hij is dan wel 2 dagen per week naar de onthaalmoeder blijven gaan omdat ik toch wou dat hij contact had met andere kindjes. Het wenen is wel heel snel over en als ik hem ga halen speelt hij altijd lekker.
    Sinds ik in het ziekenhuis heb gelegen bij bevalling (2dagen) is hij wel meer op zijn hoede of ik wel terugkom, ook al is dat al even geleden. Hij heeft ook heel lang (1maand) mee geweend als mijn dochtertje weende, daar kan hij niet tegen. Gewoon lawaai in het algemeen heeft hij niet graag.
    Nu moeten jullie niet denken dat ik hem betuttel (= verwennen, zielig houden :) )ofzo, of dat hij alles mag en verwend wordt, dat hij daarom niet alleen kan blijven.

Je kent je kind gewoon he, dus daarom was deze topic, omdat ik wel dacht dat hij het moeilijk zou hebben ermee.

Deel Deze Pagina