Dreumes luistert NIET

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koraal82, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.281
    1.443
    113
    Pff ik weet dat een dreumes iets pas begrijpt na heel vaak herhalen maar op dit moment word ik een beetje gek van het feit dat mijn zoon steeds dingen doet die niet mogen. Ik heb al 100x gezegd dat hij niet op de tafel mag klimmen, met spullen op tafel mag slaan, tegen de glazen kast mag slaan maar mijn zoon doet het toch. Als ik mopper of hem in de hoek zet begint hij te schateren van plezier. Hij ziet het duidelijk als een spelletje.

Heeft iemand tips? Pff ik hou mijn hart vast als de kerstboom dadelijk staat....

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ook 100x tegen jezelf zeggen: het is een fase!!

Heb je de box nog staan? Die gebruikte ik als ik er moe van werd..

3. tuc

tuc Niet meer actief

toch blijven herhalen, want op den duur snappen ze het echt. Als mijn zoontje iets bleef doen wat ik niet wilde ging ik met hem aan tafel zitten om te kleuren, puzzeltje te maken oid. Je halt hen uit de situatie en als ze klaar zijn dan zijn ze de actie ook al vergeten.

Onthoudt ook dat op deze leeftijd geldt: het verbod geldt alleen bij degene die het uitgesproken heeft. Dus stel dat hij over een tijdje wel beter luistert en jij zegt hem niet op tafel te mogen timmeren en jij loopt naar de keuken terwijl oma of papa er nog zit, dan is de kans groot dat hij het weer doet. Dat doet hij niet expres, ze leggen echt de link nog niet waarom iets niet mag en dat het dus bij oma ook niet mag. Leg als je iets verbiedt ook altijd goed uit waarom het niet mag, dan leren ze des te sneller.

En ja hoor hij gaat echt beter luisteren:D

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ooohhh hier was het vandaag ook zo'n dag :( Mijn dochter gaat alleen niet lachen, maar wordt heel boos als ik haar iets verbied. Wat Tuc zegt, ik haal haar ook weg bij de 'verleiding' en geef haar een speeltje/boekje ofzo. Helpt de ene x beter dan de andere, maar ja...

Ik lees nog even mee voor andere reacties en eventuele tips!

5. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Sinds een paar maanden luistert mijn zoontje wel. Heeft lang geduurd maar uitendelijk gaan ze het begrijpen en op dat punt kan je er ook consequenties aan verbinden.

6. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier geen tips alleen herkenning. Word er soms zo chagrijnig van dat ik uitval, dus probeer het maar wat los te laten. Ik blijf wel consequent en uitleggen waarom iets niet mag.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Herhalen, herhalen en herhalen.
    Rond de 14/15 maanden maakte ons zoontje die knik in de hersenen en luisterde hij ineens beter.
    In de hoek zetten heeft nog geen nut, wel wegzetten maar niet om te straffen, meer om uit de situatie te halen, iets anders in de handen geven dus, of afleiden door middel van samen boekje lezen, even helpen met spelen.

Verder niet meer waarschuwen maar onmiddelijk actie ondernemen, zodra hij aanstalten maakt om op de tafel te klimmen onmiddelijk zeggen dat dat niet mag en hem uit die situatie halen/afleiden
    Waarschuw je eerst een paar keer dan mag het voor zijn gevoel toch een beetje.

Gaat hij iets nieuws uitvinden wat niet mag dan wel even waarschuwen, ze moeten toch even voelen aan het glaasje, potje,... Die magie bijft anders toch veel te groot daarom dan wel even laten voelen. Niet met gevaarlijke dinen natuurlijk Maar als hij het gevoeld heeft is het goed en dan weer onmiddelijk uit de situatie halen.

En verder wachten tot hij die knik in zijn hersentjes maakt. Heel veel positief benaderen. Ook als jij hem uit de situatie haalt. Hij klimt op de tafel, jij zegt dat dat niet mag en haalt hem er weg en dan zeg je iets in de aard van "waauw grote jongen" en klappen in je handen. Zo een 100x per dag dus :)
    Zodra hij luisterd ook altijd onmiddelijk belonen!
    Toen ons zoontje zichzelf kon tegenhouden als ik neen zei klapte hij zelf ook in zijn handjes en fier dat hij dan was :)

Deel Deze Pagina